Kesznyéten Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2024. (X. 9.) önkormányzati rendelete
a Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2019.(X.25.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2024. 10. 10- 2024. 10. 11Kesznyéten Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2024. (X. 9.) önkormányzati rendelete
a Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2019.(X.25.) önkormányzati rendelet módosításáról
Kesznyéten Községi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2019. (X. 25.) önkormányzati rendelet 2. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(5) A képviselő-testület tagjainak névsorát, lakcímét e rendelet 1. melléklete tartalmazza.”
2. § A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2019. (X. 25.) önkormányzati rendelet 3. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) Az Önkormányzat alaptevékenységének kormányzati funkció szerinti besorolását e rendelet 2. melléklete tartalmazza.”
3. § A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2019. (X. 25.) önkormányzati rendelet 4. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A képviselő-testület tagjainak a száma 7 fő, melyből a települési képviselők száma 6 fő. A polgármester tagja képviselő-testületnek, aki a testület működése, döntéshozatala és határozatképessége szempontjából képviselőnek minősül.”
4. § A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2019. (X. 25.) önkormányzati rendelet 6. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A képviselő-testület nyilvános és zárt üléséről jegyzőkönyv készül, melyet a polgármesteren és a jegyzőn kívül két jegyzőkönyv-hitelesítő is aláír.”
5. § A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2019. (X. 25.) önkormányzati rendelet 7. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A munkaterv összeállításánál figyelembe kell venni a lakossági fórumokon elhangzott javaslatokat, észrevételeket és elfogadása előtt javaslatot kell kérni:
a) a képviselő-testületi tagoktól,
b) a képviselő-testület bizottságaitól,
c) az önkormányzati intézmények vezetőitől.”
6. § A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2019. (X. 25.) önkormányzati rendelet 8. § (3) és (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(3) Az előterjesztéseket elektronikus módon - amennyiben ez nem lehetséges - postai kézbesítéssel kell a meghívottak részére kézbesíteni.
(4) A bizottság nem képviselő tagjai részére az őket érintő előterjesztések a (3) bekezdés szerint kerülnek kézbesítésre.”
7. § A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2019. (X. 25.) önkormányzati rendelet 11. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„11. § A polgármester az ülés megnyitása után előterjeszti a meghívóban szereplő – tárgyalási sorrendet is tartalmazó – napirendi javaslatokat és javaslatot tesz a jegyzőkönyv-hitelesítők személyére. Az ülés napirendjének végleges megállapítása előtt a képviselő-testület bármely tagja ügyrendi javaslatként kezdeményezheti a meghívóban nem szereplő javaslatok napirendre vételét, vagy a napirendi pont tárgyalásának elhalasztását (sürgősségi indítvány). A javaslatról a képviselő-testület – vita nélkül – minősített többséggel dönt. Ezt követően kerül sor a végleges napirend elfogadására.”
8. § A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2019. (X. 25.) önkormányzati rendelet 13. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„13. § (1) A tanácskozás rendjének fenntartásáról a polgármester gondoskodik. A polgármester
a) rendre utasíthatja azt, aki a Képviselő-testület üléséhez méltatlan, az ülést zavaró magatartást tanúsít,
b) figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltért a tárgyalt témától, vagy akinek a hozzászólása másokat sértő,
c) a figyelmeztetés eredménytelensége esetén megvonhatja a szót, amelynek következményeként az illető személy ugyanazon napirendi pont tárgyalásánál nem szólalhat fel,
d) az ülést általa meghatározott időre felfüggeszti, ha olyan rendzavarás történik, amely a tanácskozás folytatását lehetetlenné teszi.
(2) A hallgatóság tetszését vagy nemtetszését nem nyilváníthatja ki.
(3) Ha a polgármester szünetet rendel el, a tanácskozás nem folytatható.”
9. § A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2019. (X. 25.) önkormányzati rendelet 16. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) Az önkormányzati rendeletek a döntést követően 3 napon belül, kivételes és sürgős esetben 1 napon belül elkészítésre és kihirdetésre kerülnek. A rendeletek kihirdetésének helyben szokásos módja a Kesznyéteni Közös Önkormányzati Hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztése. Kihirdetni csak a polgármester és a jegyző által aláírt rendeletet lehet.”
10. § A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2019. (X. 25.) önkormányzati rendelet 17. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(6) A normatív határozatot a helyben szokásos módon a helyi önkormányzat hirdetőtábláján illetve a helyi önkormányzat honlapján kell közzétenni. A közzétételről a jegyző gondoskodik, közzétételt követően haladéktalanul meg kell küldeni a kormányhivatalnak.”
11. § A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2019. (X. 25.) önkormányzati rendelet „8.A szavazás módja” alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:
„8. A szavazás módja”
12. § A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2019. (X. 25.) önkormányzati rendelet 20. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) A név szerinti szavazás alkalmával a polgármester a névsor alapján minden képviselőt személy szerint szólít, és a képviselő által adott választ - igen, nem, tartózkodom - a jegyzőkönyvben rögzíti.”
13. § A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2019. (X. 25.) önkormányzati rendelet 21. és 21/A. §-a helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„21. § (1) Titkos szavazással dönt a képviselő-testület az Mötv.46. § (2) bekezdés szerinti ügyekben akkor, ha azt négy képviselő indítványozza.
(2) A titkos szavazás lebonyolításáról a Szociális és Szervezési Bizottság gondoskodik.
(3) A titkos szavazás során a képviselők a hivatal pecsétjével ellátott szavazólapon a számunkra megfelelő válasz - igen, nem, tartózkodom - előtti négyzetbe tett X jelöléssel jelölik meg az ülés vezetője által feltett javaslattal kapcsolatos döntésüket. Érvénytelen az a szavazócédula, amelyen a képviselő nem, vagy egynél több választ jelölt meg.
(4) A titkos szavazás eredménye a jegyzőkönyvben kerül rögzítésre.
21/A. § (1) A döntéshozatalból kizárható, akit, vagy akinek hozzátartozóját az ügy személyében érinti.
(2) A képviselő köteles bejelenteni a személyes érintettségét.
(3) A kizárásról – az érintett, vagy bármelyik képviselő javaslatára – a képviselő-testület dönt. A kizárt önkormányzati képviselőt a határozatképesség szempontjából a jelenlévőnek kell tekinteni.
(4) Amennyiben a döntéshozatalban résztvevő képviselő személyes érintettségét nem jelenti be, az ülésen bármely képviselő indítványozhatja a személyes érintettség megállapítását, illetve az ügy érdemében az ismételt szavazást. Az ülés lezárultát követően a polgármester, vagy bármelyik képviselő indítványára a Szociális és Szervezési Bizottság vizsgálatot végez. A bizottság a képviselő-testületnél kezdeményezheti ismételt döntéshozatali eljárás lefolytatását, melynek során a képviselő-testület a személyes érintettség kérdésben is dönt.”
14. § A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2019. (X. 25.) önkormányzati rendelet 23. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„23. § (1) A képviselő-testület rendelete, határozata végrehajtását vagy ellenőrzését az általa megbízott felelősök végzik. A képviselő-testület határozata végrehajtásáért felelőssé teheti:
a) a polgármestert,
b) az alpolgármestert,
c) a települési képviselőt,
d) a bizottságot,
e) a jegyzőt.
(2) A képviselő-testület minden üléséről a tanácskozások lényegét, valamint a hozott határozatokat, rendeleteket rögzítő – közokiratnak minősülő – jegyzőkönyv készül 1 példányban papír alapon, melyet a polgármester és a jegyző, továbbá két fő képviselő – mint jegyzőkönyv hitelesítő – írja alá.
(3) Az írásos jegyzőkönyv tartalmazza:
a) a testületi ülés helyét;
b) időpontját;
c) a megjelent önkormányzati képviselők nevét;
d) a meghívottak nevét, megjelenésük tényét;
e) a javasolt, elfogadott és tárgyalt napirendi pontokat;
f) az előterjesztéseket;
g) az egyes napirendi pontokhoz hozzászólók nevét, részvételük jogcímét, a hozzászólásuk, továbbá az ülésen elhangzottak lényegét;
h) a szavazásra feltett döntési javaslat pontos tartalmát;
i) a döntéshozatalban résztvevők számát;
j) a döntésből kizárt önkormányzati képviselő nevét és a kizárás indokát;
k) a jegyző jogszabálysértésre vonatkozó jelzését;
l) a szavazás számszerű eredményét;
m) a hozott döntéseket.
(4) Az írásos jegyzőkönyv eredeti példányának mellékletét képezi:
a) a meghívó,
b) az írásos előterjesztések,
c) a képviselői módosító indítványok,
d) az önkormányzati rendeletek kihirdetett szövege,
e) a jelenléti ív,
f) a titkos szavazás jegyzőkönyvének egy példánya,
g) a képviselő kérésére az írásban is benyújtott hozzászólása, a jegyzőkönyvben rögzített véleménye,
h) a név szerinti szavazásról készült névsor.
(5) A jegyzőkönyv eredeti példányát évenként bekötve az okirattárban kell elhelyezni. Az eredeti példányról készült pdf-formátumú elektronikus másolatot a képviselő-testület ülését követő 15 napon belül fel kell terjeszteni az illetékes kormányhivatal felé elektronikus úton.
(6) A jegyzőkönyv elkészítéséről a jegyző gondoskodik. A nyílt ülés jegyzőkönyvébe bárki betekinthet, abból – térítés ellenében – másolatot kérhet.
(7) A Zárt ülés jegyzőkönyvét és anyagát az általános szabályok szerint, de elkülönítetten kell tárolni és megőrizni. A zárt ülés jegyzőkönyvébe a zárt ülésen résztvevő betekinthet.
(8) Zárt ülés tartása esetén is gondoskodni kell a közérdekű adatok nyilvánosságra hozataláról – kivéve az állami vagy szolgálati titoknak minősített adatokat – így különösen
a) az önkormányzat költségvetésére és annak végrehajtására,
b) az önkormányzati vagyon kezelésére,
c) a közpénzek felhasználására vonatkozóan, hogy azt bárki megismerhesse. Az erre irányuló kérelmet a Kesznyéteni Közös Önkormányzati Hivatalnál kell benyújtani. A kérelemnek a jegyző 15 napon belül köteles eleget tenni.”
15. § A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2019. (X. 25.) önkormányzati rendelet 24. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„24. § (1) A lakosság és az önkormányzat illetékességi területén működő társadalmi és egyéb szervezetek közvetlen tájékoztatása érdekében évente legalább egyszer lakossági fórumot kell tartani.
(2) A lakossági fórumon a polgármester tájékoztatást ad a képviselő-testület működéséről, az elmúlt év gazdálkodásáról, fejlesztési céljainak megvalósulásáról, illetve az azokat befolyásoló jelentősebb körülményekről.
(3) A képviselő-testület az általa meghatározott téma megvitatására esetenként lakossági fórumot hirdethet meg. A képviselő-testület munkatervben meghatározza azokat a témákat, amelyek tárgyalását lakossági fórumnak kell megelőznie.
(4) A lakossági fórum helyéről és időpontjáról a lakosságot a helyi újságban, lakossági tájékoztatókban, a helyi önkormányzat hirdetőtábláján kell értesíteni.
(5) A polgármester feladata a lakossági fórum összehívása, szervezése és lebonyolítása.
(6) A közmeghallgatáson az állampolgárok, társadalmi és civil szervezetek képviselői közérdekű ügyben a képviselő-testületnek, az egyes képviselőknek, a polgármesternek, az alpolgármesternek kérdést tehetnek fel, illetve közérdekű javaslatot tesznek.
(7) A közmeghallgatáson elhangzott kérdésekre lehetőleg azonnal kell válaszolni. A megválaszolatlanul maradt kérdést, kezdeményezést, javaslatot a tárgy szerint illetékes bizottság, vagy a jegyző a képviselő-testület által meghatározott határidőig megvizsgálja, annak eredményéről a következő ülésen tájékoztatást ad és a kérdés feltevőjét is tájékoztatja.
(8) A közmeghallgatáson elhangzott, nem a képviselő-testületet és szerveit érintő feladat- és hatáskörbe tartozó kérdéseket, észrevételeket haladéktalanul továbbítani kell a hatáskörrel rendelkező illetékes szervhez.
(9) A Kesznyétenben működő civil szervezeteket e rendelet 3. melléklete tartalmazza.”
16. § A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2019. (X. 25.) önkormányzati rendelet 12. alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:
„12. A képviselő-testületi tagok jogai és kötelezettségei, a képviselőket megillető tiszteletdíj megállapításának szabályai”
17. § A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2019. (X. 25.) önkormányzati rendelet 26. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„26. § (1) A képviselő jogosult tiszteletdíjra a jelen rendeletben meghatározottak szerint.
(2) A képviselő tiszteletdíj mértéke:
a) a képviselői alapdíj 60.000 Ft/hó
b) a bizottság képviselő tagja az alapdíjon felül 20.000 Ft/hó tiszteletdíjra jogosult
c) a bizottság elnöke az alapdíjon felül 30.000 Ft/hó tiszteletdíjra
jogosult
(3) A tiszteletdíjat a tárgyhó követő hónap 15. napjáig kell a jogosult részére készpénzben kifizetni.
(4) A képviselő tiszteletdíjáról írásban lemondhat.
(5) A tiszteletdíjról történő lemondást tartalmazó írásbeli nyilatkozatot a polgármesterhez kell benyújtani.
(6) Ha a képviselő az e rendelet alapján megállapított tiszteletdíjáról lemond, a lemondásnak az alábbiakat kell tartalmaznia:
a) mely időszakra járó tiszteletdíjról kíván lemondani,
b) az a) pontban meghatározott időszakra járó tiszteletíj összege mely célra kerüljön felhasználásra.
(7) Ha a tiszteletdíjról való lemondás időpontjában a felhasználás célja az írásbeli nyilatkozatban nem kerül meghatározásra, abban az esetben a nyilatkozatnak tartalmaznia kell, hogy felhasználásáról későbbi időpontban nyilatkozik a képviselő.
(8) A tiszteletdíj elszámolásáról és kifizetéséről a jegyző gondoskodik.
(9) A Szociális és Szervezési Bizottság az önkormányzat éves költségvetésének elfogadásáig évente ellenőrzi a tiszteletdíjak igénybevételével és lemondásával kapcsolatosan tett nyilatkozatokat és a kifizetéseket.”
18. § (1) A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2019. (X. 25.) önkormányzati rendelet 27. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) Ha a képviselő igazolatlanul vagy előzetesen bejelentés nélkül nem vesz részt a képviselő-testületi vagy bizottsági ülésen, akkor az alábbiakban meghatározott módon és mértékben a havi tiszteletdíja csökkentésre kerül:
a) képviselő-testületi ülésről való igazolatlan vagy előzetes bejelentés nélkül történő hiányzás esetén a képviselő következő havi tiszteletdíját 20 %-kal kell csökkenteni.
b) a bizottsági ülésről való igazolatlan vagy előzetes bejelentés nélkül történő hiányzás esetén a képviselő következő havi tiszteletdíját 10 %-kal kell csökkenteni.
c) ha a képviselő az adott hónapban a képviselő-testületi és a bizottsági ülésről is igazolatlanul vagy előzetes bejelentés nélkül hiányzik, az a) és b) pont alkalmazása helyett a következő két havi tiszteletdíját kell 20 %-kal csökkenteni.
d) ismételt kötelezettségszegés esetén a csökkentés újra megállapítható.”
(2) A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2019. (X. 25.) önkormányzati rendelet 27. § (6) és (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(6) A tiszteletdíj csökkentéséről, annak mértékéről, a Polgármester javaslatára a képviselő-testület egyedi határozattal dönt. A csökkentés ténye, mértéke, megvonás ténye a határozatban kerül meghatározásra és azt meg kell indokolni. A képviselő-testület az egyedi méltánylást érdemlő körülmény felmerülése esetén eltekinthet a (2)-(3) bekezdésekben meghatározott szankció alkalmazásától.
(7) A képviselőknek a Mötv.-ben nevesített kötelezettségeinek felróható módon történő nem teljesítése esetére a képviselői tiszteletdíj a képviselő-testület döntése szerint a következő esetekben megvonásra kerül:
a) Amennyiben a képviselő igazolatlanul nem vesz részt az Mötv. 32. § (2) bekezdés j) szerinti képzésen,
b) nem tartja az Mötv. 32. § (2) bekezdés k) pontja szerinti kapcsolatot a választópolgárokkal, igazolatlanul nem vesz részt a képviselő-testület által szervezett közmeghallgatáson.”
(3) A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2019. (X. 25.) önkormányzati rendelet 27. § (9) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(9) A tárgyhavi tiszteletdíj számfejtését megelőzően a jegyzőkönyvek, a jelenléti ívek, a kormányhivatal, az állami adóhatóság, az illetékes bizottság vagy a jegyző erre vonatkozó értesítése alapján a Polgármester felfüggeszti a (7) bekezdés szerint érintett képviselő tiszteletdíjának kifizetését, amiről a képviselőt írásban értesíti.”
(4) A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2019. (X. 25.) önkormányzati rendelet 27. § (11) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(11) A tiszteletdíj megvonását követően – a megvonásra okot adó (7) bekezdés a)-b) pontokban és (8) bekezdésben nevesített körülményektől függően – a képviselő ismételten jogosult a tiszteletdíjra
a) attól a hónaptól kezdődően, amelyikben:
aa) igazolt módon részt vesz a kormányhivatal által szervezett képzésen;
ab) igazolt módon tájékoztatja a választópolgárokat a képviselői tevékenységéről,
b) attól a naptól kezdődően, amikor benyújtott az Mötv. 39. §-a szerinti vagyonnyilatkozatát.”
19. § (1) A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2019. (X. 25.) önkormányzati rendelet 28. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A képviselő-testület öt fős Szociális és Szervezési Bizottságot hoz létre.”
(2) A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2019. (X. 25.) önkormányzati rendelet 28. § (3) és (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(3) A bizottság személyi összetételét e rendelet 4. függeléke tartalmazza.
(4) A Szociális és Szervezési Bizottság:
a) kivizsgálja az összeférhetetlenségi, méltatlansági és a vagyonnyilatkozat-tétellel kapcsolatos bejelentéseket és a határozati javaslatát a képviselő-testület elé terjeszti
b) figyelemmel kíséri az önkormányzati rendeletek hatályosulását,
c) megtárgyalja és véleményezi az önkormányzat vagyonát, gazdálkodását érintő rendelet-tervezeteket és az ezekhez kapcsolódó előterjesztéseket,
d) megtárgyalja és véleményezi a polgármester személyével kapcsolatos javaslatokat,
e) véleményezi a Bursa Hungarica pályázatokat,
f) megtárgyalja és véleményezi a szociális ellátásokat tartalmazó rendelet-tervezeteket és előterjesztéseket
g) átruházott hatáskörben dönt:
ga) rendkívüli települési támogatásról, kivéve a polgármester hatáskörébe utalt támogatási formákat,
gb) a szociális tűzifa kérelmekről”
20. § (1) A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2019. (X. 25.) önkormányzati rendelet 30. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A polgármester megbízatását főállásban látja el. A polgármesteri tisztség összeférhetetlenségi szabályait az Mötv. 72-73. §-ai, a vagyon-nyilatkozat tételi kötelezettségét az Mötv. 39. §-a, a polgármesteri tisztség megszüntetésének a szabályait az Mötv. 69-70. §-ai tartalmazzák.”
(2) A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2019. (X. 25.) önkormányzati rendelet 30. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A polgármester fogadóórája: minden szerdán 8-10 óráig tart, melyen történő megjelenés előzetes egyeztetéshez kötött.”
21. § A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2019. (X. 25.) önkormányzati rendelet 32. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A képviselő-testület – az Mötv.74. § (1) és (2) bekezdése alapján – a polgármester javaslatára titkos szavazással, minősített többséggel - tagjai közül egy társadalmi megbízatású alpolgármestert választ, akinek feladatait a polgármester határozza meg, s aki általános helyettese a polgármesternek.”
22. § A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2019. (X. 25.) önkormányzati rendelet 35. § (1) bekezdés a) pont ae) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A jegyző:
az Önkormányzat működésével kapcsolatos feladatok ellátása, e körben:)
„ae) gondoskodik a képviselő-testületi és a bizottsági ülések jegyzőkönyveinek elkészíttetéséről és a Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Kormányhivatal részére való megküldéséről,”
23. § A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2019. (X. 25.) önkormányzati rendelet 36. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A jegyző kinevezése az Mötv. 83. § b) pontjában foglaltak szerint történik. A jegyző felett a munkáltatói jogok gyakorlása a Kesznyéteni Közös Önkormányzati Hivatalt fenntartó önkormányzatok képviselő-testületei által elfogadott Megállapodás szerint történik.”
24. § A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2019. (X. 25.) önkormányzati rendelet 37. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) Az Önkormányzat belső ellenőrzési feladatainak ellátása megbízási szerződés útján történik.”
25. § (1) A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2019. (X. 25.) önkormányzati rendelet 38. § (7) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A roma nemzetiségi önkormányzattal való együttműködés keretében a nemzetiségi önkormányzat működési feltételeit az alábbiak szerint biztosítja:)
(2) A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2019. (X. 25.) önkormányzati rendelet 38. § (7) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A roma nemzetiségi önkormányzattal való együttműködés keretében a nemzetiségi önkormányzat működési feltételeit az alábbiak szerint biztosítja:)
26. § (1) A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2019. (X. 25.) önkormányzati rendelet 1. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.
(2) A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2019. (X. 25.) önkormányzati rendelet 2. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.
(3) A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2019. (X. 25.) önkormányzati rendelet 4. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.
27. § Hatályát veszti a Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2019. (X. 25.) önkormányzati rendelet 3. § (3) bekezdés d) pontja.
28. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
1. melléklet a 7/2024. (X. 9.) önkormányzati rendelethez
1. A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2019. (X. 25.) önkormányzati rendelet 1. melléklet 2. pont helyébe a következő pont lép:
„2. Firtkó József Zsolt képviselő”
2. A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2019. (X. 25.) önkormányzati rendelet 1. melléklet 3. pont helyébe a következő pont lép:
„3. Irhás Ignác képviselő”
3. A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2019. (X. 25.) önkormányzati rendelet 1. melléklet 4. pont helyébe a következő pont lép:
„4. Kádár Péter képviselő”
4. A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2019. (X. 25.) önkormányzati rendelet 1. melléklet 6. pont helyébe a következő pont lép:
„6. Oleszka Anita képviselő”
5. A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2019. (X. 25.) önkormányzati rendelet 1. melléklet 7. pont helyébe a következő pont lép:
„7. Ozsváthné Szabó Erika képviselő”
2. melléklet a 7/2024. (X. 9.) önkormányzati rendelethez
3. melléklet a 7/2024. (X. 9.) önkormányzati rendelethez
1. elnök
2. elnökhelyettes
3. tag
4. tag
5. tag”