Izsák Város Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2024. (V. 22.) önkormányzati rendelete

Az Önkormányzat Szervezeti és Működési szabályzatáról szóló 9/2014. (XII. 4.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2024. 05. 23- 2024. 05. 23

Izsák Város Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2024. (V. 22.) önkormányzati rendelete

Az Önkormányzat Szervezeti és Működési szabályzatáról szóló 9/2014. (XII. 4.) önkormányzati rendelet módosításáról

2024.05.23.

Izsák Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32.cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 9/2014. (XII. 4.) önkormányzati rendelet 4. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A lapban kell közzétenni a Képviselő-testület üléseiről szóló tudósításokat.”

2. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 9/2014. (XII. 4.) önkormányzati rendelet 10. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A www.izsak.hu oldalon közzé kell tenni a képviselő-testületi ülés idejét, helyét és napirendjét, valamint a nyílt ülések írásbeli előterjesztését. Az ülés meghívóját ki kell függeszteni a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján.”

3. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 9/2014. (XII. 4.) önkormányzati rendelet 12. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A rendelet-tervezet és a döntés tervezet benyújtására a polgármester, az alpolgármester, a képviselő,az önkormányzat bizottsága, a jegyző, ügyfélszolgálati irodavezető a rendelet szerint érintett bizottság véleményével jogosult.”

4. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 9/2014. (XII. 4.) önkormányzati rendelet 15. § 5. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A képviselő-testületi előterjesztések előkészítése során be kell tartani a következőket:)

„5. több szervezeti egységet érintő előterjesztés előkészítése során az ügyfélszolgálati irodavezető közreműködik a szükséges koordináció lebonyolításának folyamatában,”

5. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 9/2014. (XII. 4.) önkormányzati rendelet 17. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Az előterjesztésben megfogalmazott döntési javaslatot érintően annak módosítását, vagy kiegészítését ( továbbiakban együtt: módosító indítvány) kezdeményezheti a polgármester, alpolgármester, képviselő, bizottság, a jegyző, az ügyfélszolgálati irodavezető és az előterjesztő.”

6. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 9/2014. (XII. 4.) önkormányzati rendelet 18. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A kiküldött testületi előterjesztés tárgya által megfogalmazott körben, az előterjesztésben nem szereplő határozati javaslat meghozatalát ( továbbiakban együtt: kiegészítő indítvány) indítványozhatja a polgármester, alpolgármester, képviselő, bizottság, jegyző, az ügyfélszolgálati irodavezető és az előterjesztő.”

7. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 9/2014. (XII. 4.) önkormányzati rendelet 20. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Sürgősségi indítványt a polgármester, alpolgármester, képviselő, bizottság, jegyző, a Polgármesteri Hivatal irodavezetői írásban terjeszthetnek elő. A sürgősségi indítvány a sürgősség tényének indokolásával, és az előterjesztéssel együtt legkésőbb az ülést megelőző munkanapon, 12.00 óráig nyújtható be a polgármesternél. A sürgősségi indítványt a jegyző legkésőbb a testületi ülést megelőző munkanapon 16.00 óráig megküldi a képviselőknek.”

8. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 9/2014. (XII. 4.) önkormányzati rendelet 29. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A Képviselő a Képviselő-testületi ülésen – az Önkormányzat feladat-és hatáskörében- a polgármesterhez, alpolgármesterhez, a jegyzőhöz, az ügyfélszolgálati irodavezetőhöz, a bizottság elnökéhez felvilágosítás kérése céljából kérdést intézhet, valamint magyarázat kérése céljából interpellációt terjeszthet elő. A képviselőhöz is lehet kérdést, vagy interpellációt intézni, feltéve, ha a polgármester, vagy bizottság elnökének megbízásából, vagy valamely önkormányzati testület delegálása alapján önkormányzati feladatkörben járt el.”

9. § (1) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 9/2014. (XII. 4.) önkormányzati rendelet 40. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Az Önkormányzat rendeleteit a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel kell kihirdetni. ”

(2) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 9/2014. (XII. 4.) önkormányzati rendelet 40. §-a a következő (4) bekezdéssel egészül ki:

„(4) Az önkormányzati rendeleteket az önkormányzati rendeleteknek és jegyzőkönyveknek a fővárosi és megyei kormányhivatalok részére történő megküldésének rendjéről szóló hatályos rendelkezéseknek megfelelően meg kell küldeni a Bács-Kiskun Vármegyei Kormányhivatalnak, a Nemzeti Jogszabálytárról szóló hatályos rendelkezések szerint közzé kell tenni, valamint a jegyző gondoskodik arról, hogy Izsák város hivatalos honlapjára is felkerüljenek.”

10. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 9/2014. (XII. 4.) önkormányzati rendelet 43. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A Képviselő-testület nyilvános üléseit internetes nyilvános felületen élőben közvetíti. A képviselő kérésére a jegyzőkönyv téves bejegyzését a jegyző a felvétellel egyezően kijavítja.”

11. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 9/2014. (XII. 4.) önkormányzati rendelet 48. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A képviselőket, a nemzetiségi önkormányzat vezetőjét a polgármester, az alpolgármester, a jegyző, az ügyfélszolgálati irodavezető és a Polgármesteri Hivatal dolgozói soron kívül fogadják.”

12. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 9/2014. (XII. 4.) önkormányzati rendelet 62. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„62. § A jegyzői és aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, vagy tartós akadályoztatása esetén a jegyzői feladatokat legfeljebb hat hónap időtartamra az ügyfélszolgálati irodavezető látja el.”

13. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 9/2014. (XII. 4.) önkormányzati rendelet 65. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A közmeghallgatás helyéről és idejéről, az esetleges ismertetésre vagy tárgyalásra kerülő tárgykörökről a település honlapján és a Polgármesteri hivatal hirdetőtábláján keresztül a lakosságot a rendezvény előtt legalább 30 nappal tájékoztatni kell.”

14. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 9/2014. (XII. 4.) önkormányzati rendelet 2. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.

15. § Hatályát veszti Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 9/2014. (XII. 4.) önkormányzati rendelet 2. melléklet i) alpontja.

16. § Ez a rendelet 2024. május 23-án lép hatályba, és 2024. május 24-én hatályát veszti.

1. melléklet a 7/2024. (V. 22.) önkormányzati rendelethez

1. Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 9/2014. (XII. 4.) önkormányzati rendelet 2. melléklet cím szövege helyébe a következő rendelkezés lép:

„a ) Kolon-tó Polgárőr Egyesület,”

2. Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 9/2014. (XII. 4.) önkormányzati rendelet 2. melléklet b)–h) alpontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„b) Izsáki Sárfehér Sportegyesület,

c) Tegyünk Izsákért Egyesület,

d) Katolikus Karitász izsáki csoportja,

e) Izsák és Környéke Erdélyi Magyarok Szövetsége,

f) Sárfehér Néptánc Egyesület,

g) Izsáki Hegyközség,

h) Izsáki Gazdakör.”