Kistapolca Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2024. (X. 9.) önkormányzati rendelete

a képviselőtestület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 10/2019. (XI.15.) önkormányzati rendelete módosításáról

Hatályos: 2024. 10. 10- 2024. 10. 11

Kistapolca Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2024. (X. 9.) önkormányzati rendelete

a képviselőtestület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 10/2019. (XI.15.) önkormányzati rendelete módosításáról

2024.10.10.

Kistapolca Község Önkormányzata Képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 143. § (4) bekezdés a) pontjában kapott felhatalmazás alapján, Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a képviselőtestület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 10/2019. (XI. 5.) önkormányzati rendeletét az alábbiak szerint módosítja:

1. § A képviselőtestület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 10/2019. (XI.15.) önkormányzati rendelet 4. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A képviselőtestület a közmeghallgatást nem tartalmazó üléseit az önkormányzati hivataltanácskozó termében tartja csütörtöki napokon 9.00 órától. Amennyiben a tárgyalásra kerülő napirend, vagy más körülmény indokolja, a képviselőtestület ülése máshová is összehívható.”

2. § A képviselőtestület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 10/2019. (XI.15.) önkormányzati rendelet 19. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Az írásos jegyzőkönyv az Mötv. 52. § (1) bekezdésében meghatározottakon túl a jegyzőkönyvvezető nevét és beosztását, valamint az ülés bezárásának idejét is tartalmazza.”

3. § A képviselőtestület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 10/2019. (XI.15.) önkormányzati rendelet 24. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„24. § (1) A Képviselő-testület állandó bizottsága az Ügyrendi Bizottság. A Bizottság létszáma 3 fő képviselő.

(2) A bizottság általános feladata és hatásköre:

a) Bármely képviselő indítványára az Ügyrendi Bizottság vizsgálja ki az összeférhetetlenség, méltatlanság megállapítására irányuló kezdeményezést.

b) A polgármester és képviselők vagyonnyilatkozatait az Ügyrendi Bizottság tartja nyilván és ellenőrzi, vagy bárki által tett bejelentése alapján vizsgálja azokat, a vizsgálat eredményéről a soron következő ülésen tájékoztatja a képviselőtestületet.

(3) Az Ügyrendi Bizottság működésének szabályai megegyeznek a jelen SZMSZ-ben, a képviselő-testületre vonatkozó szabályokkal.”

4. § A képviselőtestület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 10/2019. (XI.15.) önkormányzati rendelet VI. Fejezete a következő 24/A. és 24/B. §-sal egészül ki:

„24/A. § (1) A képviselőtestület a bizottságok létszámáról, összetételéről, feladatköréről dönt, szükség esetén később bármelyik képviselő indítványára azt módosíthatja.

(2) A bizottságok képviselő és nem képviselő tagjainak jogai és kötelezettségei a bizottsági működéssel összefüggésben azonosak.

(3) A bizottságok üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni, amely az elhangzott felszólalások rövid ismertetését, a hozott döntést, valamint – külön indítványra – a kisebbségi véleményeket tartalmazza. A jegyzőkönyvet a bizottság elnöke és egy tagja írja alá.

(4) A bizottságok működésének ügyviteli feladatait a Hivatal látja el. A bizottság ülésein a Hivatal dolgozójának részvételét – tanácskozási joggal – biztosítani kell.

24/B. § (1) A képviselőtestület meghatározott feladat ellátására ideiglenes bizottságot hozhat létre. A képviselőtestület esetenként állapítja meg az ideiglenes bizottság feladatát és választja meg tagjait.

(2) Az ideiglenes bizottság működésére az állandó bizottságokra vonatkozó szabályok megfelelően irányadók.”

5. § A képviselőtestület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 10/2019. (XI.15.) önkormányzati rendelet 25. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„25. § (1) A polgármester a megbízatását főállásban látja el.

(2) A polgármester a képviselőtestület működésével kapcsolatban a III. fejezetben meghatározottakon túl elősegíti a képviselők munkáját, képviseli a képviselőtestületet.

(3) A polgármester akadályoztatása esetén azon eseményeken, megbeszéléseken, rendezvényeken, ahol a polgármester polgármesteri tisztségében jár el vagy kerül meghívásra kizárólag az alpolgármester, az alpolgármester akadályoztatása esetén a képviselőtestület kijelölt tagja helyettesítheti a polgármestert.

(4) A polgármester a képviselőtestület utólagos tájékoztatása mellett – a Mötv. 42. §-ában meghatározott ügyek kivételével – dönthet a két ülés közötti időszakban felmerülő következő halaszthatatlan önkormányzati ügyekben:

a) véleménynyilvánítás központi államigazgatási szervek megkeresésére,

b) hatósági, cégeljárási és pályázati ügyekben hiánypótlási felhívás teljesítése.”

6. § A képviselőtestület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 10/2019. (XI.15.) önkormányzati rendelet 27. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„27. § (1) A jegyzői feladatokat Kistapolca község illetékességi területén Beremendi Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzője a közös hivatal létrehozása tárgyában kötött megállapodás szerint látja el.

(2) Jegyzői tisztség betöltetlensége, illetőleg tartós akadályoztatása esetén képesítési és alkalmazási feltételeknek megfelelő hivatali köztisztviselő látja el a jegyzői feladatokat.

(3) A jegyző a Mötv. 80. § (1) bekezdés e) pontja értelmében jelzi, ha törvénysértést észlel.”

7. § A képviselőtestület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 10/2019. (XI.15.) önkormányzati rendelet 1. számú. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

8. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

1. melléklet a 7/2024. (X. 9.) önkormányzati rendelethez

1. számú melléklet

1. A képviselőtestület a polgármesterre ruházza át az alábbi jogszabályban meghatározott hatáskörei gyakorlását:

1.1. Az önkormányzat mindenkori költségvetésének 1,2%-áig a polgármester pénzügyi ellenjegyzés mellett vállalhat kötelezettséget, ezen összeg felett a képviselőtestület kötelezettségvállalásáról szóló határozata is szükséges.

1.2. A gyermekek védelméről és gyámügyi feladatokról szóló 1997. évi XXXI. Törvény 18. § (2) bekezdésben kapott „pénzbeli támogatás”

1.3. A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 45. § (1) bekezdésében meghatározott „települési támogatás”

2. Ügyrendi Bizottság feladatai

2.1. Lebonyolítja a Képviselőtestület hatáskörébe tartozó választásokat, valamint a Képviselőtestület működésével kapcsolatos titkos szavazást.

2.2. Ellátja a Mötv. 36-39. §-aiban foglalt összeférhetetlenségi és méltatlansági eljárással kapcsolatos bizottsági feladatokat.

2.3. Javaslatot tesz a polgármester illetményének emelésére.”