Lábod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (X. 14.) önkormányzati rendelete

a Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2014. (XII. 23.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2024. 10. 14 17:30- 2024. 10. 15

Lábod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (X. 14.) önkormányzati rendelete

a Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2014. (XII. 23.) önkormányzati rendelet módosításáról

2024.10.14.

Lábod Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk 1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 21/2014. (XII. 23.) önkormányzati rendelet módosításáról a következőket rendeli el:

1. § A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Lábod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2014 (XII.23..) 41. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Az önkormányzati rendeleteket a jegyző az önkormányzat hirdetőtábláján hirdetmény közzétételével hirdeti ki. A kihirdetés napja az erre vonatkozó hirdetmény kifüggesztésének időpontja. A hirdetményben közölni kell a kihirdetés tényét és azt, hogy a hatályos szöveg a hivatalban munkaidő alatt megtekinthető. A kifüggesztés időtartama 5 nap. A hirdetményt az irattárba helyezendő rendeleti példányhoz csatolni kell.

2. § A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Lábod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2014 (XII.23..) 45. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A képviselő-testület egy 5 fős állandó bizottságot hoz létre Szociális és Ügyrendi Bizottság néven, ebből 3 fő képviselő-testületi tag, 2 fő nem képviselő-testületi tag.

3. § A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Lábod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2014 (XII.23..) 2. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

4. § Ez a rendelet 2024. október 14-én 17 óra 30 perckor lép hatályba.

1. melléklet a 8/2024. (X. 14.) önkormányzati rendelethez

2. számú melléklet
A Szociális és Ügyrendi Bizottság feladat és hatásköre

1. Létfenntartási gondok enyhítéséhez nyújtott rendkívüli települési támogatás megállapítása

2. Gyermek érdekében nyújtott települési támogatás megállapítása.

3. Kamatmentes kölcsön formájában nyújtott települési támogatás megállapítása

4. A képviselő-testület munkatervében meghatározott előterjesztések véleményezése, illetve előterjesztés készítés.

5. Dönt a bizottsági tag esetében a döntéshozatalból való kizárásról.

6. Kétévente beszámol a képviselőtestületnek a bizottság munkájáról, az átruházott hatáskörben végzett feladatok végrehajtásáról.

7. Vizsgálja a képviselők megbízatásának törvényességét.

8. Megvizsgálja a képviselők összeférhetetlenségi, méltatlansági ügyeit és erről jelentést ad a képviselő-testületnek.

9. Ellátja a képviselők titkos szavazásainak lebonyolításával kapcsolatos teendőket.

10. Figyelemmel kíséri az önkormányzat szerveinek szabályszerű működését.

11. Ellátja a polgármester, alpolgármester és képviselők vagyonnyilatkozatával kapcsolatos teendőket (vizsgálat, nyilvántartás, kezelés, őrzés).