Ipolytarnóc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (IX. 12.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(II.20.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2024. 10. 01- 2024. 10. 02

Ipolytarnóc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (IX. 12.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(II.20.) önkormányzati rendelet módosításáról

2024.10.01.

Ipolytarnóc Község Önkormányzatának Képviselő-testülete, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (továbbiakban: Mötv.) 53. § (1) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról az alábbi rendeletet alkotja:

1. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(II.20.) önkormányzati rendelet 6. § (2) és (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(2) A képviselő-testület az alábbi állandó bizottságot hozza létre: Ügyrendi Bizottság. A bizottság tagjainak névsorát e rendelet 2. függeléke tartalmazza.

(3) A bizottság tagjainak száma: 3 fő, elnökből és két tagból áll. Az Ügyrendi Bizottság mindhárom tagja települési képviselő. ”

2. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(II.20.) önkormányzati rendelet 73. §-a a következő (2a) és (2b) bekezdéssel egészül ki:

„(2a) Mellékletek: 2. melléklet a polgármesterre átruházott hatáskörök

(2b) Függelékek:

a) 1. függelék a képviselő-testület tagjainak névsora

b) 2. függelék bizottság tagjainak névsora

c) 3. függelék az önkormányzat társulásai

d) 4. függelék az önkormányzat önként vállalt feladatai

e) 5. függelék a polgármester fogadónapja

f) 6. függelék: az önkormányzat alaptevékenységét tartalmazó kormányzati funkciók listája”

3. § (1) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(II.20.) önkormányzati rendelet 2. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.

(2) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(II.20.) önkormányzati rendelet 2. melléklet 2. függeléke helyébe a 1. melléklet lép.

4. § Hatályát veszti az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(II.20.) önkormányzati rendelet

5. § Ez a rendelet 2024. október 1-jén lép hatályba.

1. melléklet a 8/2024. (IX. 12.) önkormányzati rendelethez

A bizottsági tagok névsora:

1. Ügyrendi Bizottság.

a) elnök: Lucza Péter

b) tagok: Bodor Gáborné, Kiss Szabolcs

.”

2. melléklet a 8/2024. (IX. 12.) önkormányzati rendelethez

A polgármesterre átruházott feladat- és hatáskörök

1. Rendkívüli települési támogatási kérelmek elbírálása

2. A lakhatást segítő támogatási kérelmek elbírálása

3. A tanszertámogatási kérelmek elbírálása

4. A temetési támogatási kérelmek elbírálása

5. A természetbeni támogatás nyújtása

6. Intézményvezető feletti egyéb munkáltatói jogokat gyakorolja

7. Szociális célú tűzifa szállítási támogatás elbírálása

8. Önkormányzati tulajdonú közterületen filmforgatáshoz közterület használati engedély kiadása

9. Közterület használat engedélyezése

10. Dönt a szociális étkeztetés tárgyában benyújtott kérelmekről

11. Falugondnok feletti munkáltatói jogokat gyakorol

12. Önkormányzat tulajdonában lévő lakások bérlő kijelölési jogát és a bérleti szerződés megkötését a polgármester gyakorolja

13. Önkormányzati vagyont érintő hatósági eljárásban a tulajdonost megillető nyilatkozattételi jogot, továbbá a közigazgatási és bírósági eljárásban az ügyfél jogát a polgármester gyakorolja

14. Nyilatkozik a sajtónak

.”