Üllés Nagyközségi Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2024. (XI. 6.) önkormányzati rendelete

A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 16/2019. (XI. 13.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2024. 11. 07- 2024. 11. 08

Üllés Nagyközségi Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2024. (XI. 6.) önkormányzati rendelete

A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 16/2019. (XI. 13.) önkormányzati rendelet módosításáról

2024.11.07.

Üllés Nagyközség Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdésében biztosított eredeti jogalkotói hatáskörben eljárva, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. §-ban meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 16/2019. (XI. 13.) önkormányzati rendelet 5. § (6) bekezdése a következő g) ponttal egészül ki:

(Önként vállalt feladatok:)

„g) Munkahelyi étkeztetés”

2. § A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 16/2019. (XI. 13.) önkormányzati rendelet 60. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) Az alpolgármester a polgármester irányításával látja el feladatait. Lakossági fogadóórát minden hónap első hétfőjén tart a Déryné Művelődési Ház- és Könyvtárban.”

3. § (1) A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 16/2019. (XI. 13.) önkormányzati rendelet 2. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

(2) A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 16/2019. (XI. 13.) önkormányzati rendelet 4. melléklete helyébe az 4. melléklet lép.

(3) A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 16/2019. (XI. 13.) önkormányzati rendelet 6. melléklete helyébe az 3. melléklet lép.

(4) A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 16/2019. (XI. 13.) önkormányzati rendelet 9. melléklete az 5. melléklet szerint módosul.

(5) A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 16/2019. (XI. 13.) önkormányzati rendelet az 2. melléklet szerinti 10. melléklettel egészül ki.

4. § Hatályát veszti a Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 16/2019. (XI. 13.) önkormányzati rendelet

b) 1. Függelék je,

c) 2. Függelék je,

d) 3. Függelék je.

5. § Ez a rendelet 2024. november 7-én lép hatályba.

1. melléklet a 9/2024. (XI. 6.) önkormányzati rendelethez

Polgármesternek képviselőtestület által átruházott hatáskörei

1. Tájékoztatási kötelezettség mellett:

1.1. a tartalék terhére évente 2.000.000 –Ft – ig saját hatáskörében dönthet,

1.2. beruházási, illetve halasztható felújítás jellegű kiadások esetén évente 2.000.000,-Ft-ig dönthet,

1.3. az önkormányzati feladatok ellátására jóváhagyott előirányzatok között 1.000.000 –Ft-ig átcsoportosíthat,

1.4. 1.000.000,- Ft-ot meg nem haladó összegű követeléssel kapcsolatos fizetési könnyítés engedélyezése.

2. Önkormányzati hozzájáruló nyilatkozat háziorvosi vagy fogorvosi feladatokat ellátó személy helyettesítésére vonatkozóan.

3. Önkormányzati rendelet alapján:

3.1. Üllés Nagyközség címerének, zászlajának, pecsétjének, településnév használatának engedélyezése

3.2. Köztemetés

3.3. Tulajdonosi hozzájárulás:

3.3.1. közműfektetéssel, - bekötéssel kapcsolatos eljárásokban,

3.3.2. közterületi alul- és felülépítményekkel kapcsolatosan (pl.: járda, kapubejáró, áteresz, térburkolat, vízelvezető műtárgyak, egyéb építmények stb.) valamint

3.3.3. önkormányzati ingatlant érintő hatósági ügyekben – az eljárásban érdekelt – ügyfélként tett eljárásjogi nyilatkozat,

3.3.4. közterülethasználati engedélyek

4. Településkép-érvényesítési eszközökkel, településkép védelmével összefüggő eljárások

5. Közút területének egyéb nem közlekedési célú elfoglalása (közútkezelői hozzájárulás)”

2. melléklet a 9/2024. (XI. 6.) önkormányzati rendelethez

Képviselőtestület tagjai

1. Nagy Attila Gyula, polgármester

2. Juhász Attila, alpolgármester

3. Bezdány Zoltánné

4. Dudás János

5. Dr. Faragó-Mészáros Judit

6. Gyöngyösiné Simon Mariann

7. Meszesné Volkovics Szilvia Edit

3. melléklet a 9/2024. (XI. 6.) önkormányzati rendelethez

6. melléklet
Előzetes hatásvizsgálati lap - a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17. § (1) bekezdés szerinti
előzetes hatásvizsgálatról

1. A hatásvizsgálat tárgya:

2. A tervezet társadalmi, gazdasági, költségvetési hatásai:

3. A tervezet környezeti és egészségi következményei:

4. A tervezet adminisztratív terheket befolyásoló hatásai:

5. A tervezet megalkotásának szükségessége, a jogalkotás elmaradásának várható következményei:

6. A tervezet alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:

4. melléklet a 9/2024. (XI. 6.) önkormányzati rendelethez

4. melléklet
Bizottság megnevezése, valamint a Képviselő-testület által a bizottságra ruházott feladat- és hatáskörök

1. A Képviselő-testület által létrehozott 3 fős Pénzügyi- és Ügyrendi Bizottság tagjai:

a) Elnök: Dudás János képviselő

b) Elnök-helyettes: Meszesné Volkovics Szilvia képviselő

c) Tag: Gyöngyösiné Simon Mariann képviselő

2. A bizottság feladatai:

2.1. A bizottság közreműködik az önkormányzat költségvetési, pénzügyi-ellenőrzési, vagyongazdálkodási, településüzemeltetési, infrastrukturális, településrendezési és fejlesztési, az önkormányzat szervezeti, működési, rendeletalkotási és egyéb szervezési feladatainak ellátásában.

2.2. Közreműködik az önkormányzati rendeletek kidolgozásában, döntések előkészítésében.

2.3. A bizottság véleményezése szükséges az alábbi képviselőtestületi döntések előkészítéséhez:

a) az önkormányzat gazdasági programjának meghatározása

b) az éves költségvetés kidolgozása

c) a költségvetés végrehajtásáról szóló féléves és éves beszámoló elfogadása

d) pénzmaradvány felhasználása

e) éves költségvetés módosítása

f) önkormányzati vagyongazdálkodási ügyek

g) helyi adók bevezetése

h) önkormányzati intézmény alapítása, megszüntetése

i) társulásban való részvétel,

j) képviselőtestületi munkaterv elfogadása,

k) Szervezeti és Működési Szabályzat kidolgozása, módosítása, kiegészítése

2.4. A bizottság közreműködik és kivizsgálja a polgármester által átadott, az önkormányzati képviselő összeférhetetlenségére irányuló kezdeményezést. A bizottság előterjesztése alapján a képviselő-testület a következő ülésén, legkésőbb az összeférhetetlenség megállapításának kezdeményezését követő 30 napon belül határozattal dönt az összeférhetetlenségről.

2.5. Lebonyolítja a képviselő-testület hatáskörébe tartozó választásokat.

2.6. Ellenőrzi a képviselő-testület rendeleteinek, határozatainak végrehajtását.

2.7. Előkészíti és megszervezi a helyi népszavazás lebonyolítását.

2.8. Figyelemmel kíséri az önkormányzati rendeleteket és határozatokat, javaslatot tesz azok módosítására, kiegészítésére, vagy új rendelet alkotására.

2.9. A bizottság közreműködik önkormányzati intézmények alaptevékenységi, kiegészítő vállalkozási tevékenységi körének meghatározása előkészítésében.

2.10. A bizottság ellenőrizheti a pénzkezelési szabályzat megtartását, a bizonylati rend és a bizonylati fegyelem érvényesítését. Vizsgálati megállapításait a képviselőtestület elé terjeszti. A testület a szükséges intézkedéseket megteszi.

3. A bizottság Képviselőtestület által átruházott hatáskörei:

3.1. véleményezi a vagyonrendelet előírásai szerint a vagyontárgyak elidegenítését

3.2. a képviselői vagyonnyilatkozatok nyilvántartása, ellenőrzése,

3.3. az összeférhetetlenség kivizsgálása, a képviselői köztartozásmentes adózói adatbázisba történő felvétel igazolásának ellenőrzése, méltatlansági ügyek döntésre előkészítése”

5. melléklet a 9/2024. (XI. 6.) önkormányzati rendelethez

1. A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 16/2019. (XI. 13.) önkormányzati rendelet 9. melléklete a következő 40. ponttal egészül ki:

„40. 107070 Menekültek, befogadottak, oltalmazottak ideiglenes ellátása és támogatása”