Tanakajd Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2024. (X. 7.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL szóló 1/2015. (I.26.) önkormányzati rendeletének módosításáról

Hatályos: 2024. 10. 07 18:30- 2024. 10. 08

Tanakajd Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2024. (X. 7.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL szóló 1/2015. (I.26.) önkormányzati rendeletének módosításáról

Hatályos: 2024. 10. 07 18:30- 2024. 10. 08

Tanakajd Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotó hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében, valamint a népszavazás kezdeményezéséről, az európai polgári kezdeményezésről, valamint a népszavazási eljárásról szóló 2013. évi CCXXXVIII. törvény 92. §-ban kapott felhatalmazás alapján működésének részletes szabályairól a következő rendeletet alkotja:

1. § Az önkormányzat SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL című 1/2015. (I.26.) önkormányzati rendelet 10. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„10. § (1) A polgármester a képviselő-testület ülését általában írásos meghívóval hívja össze. A meghívó elektronikus formában is kézbesíthető. Sürgős esetekben az ülés összehívása más módon (telefonon, szóban) is történhet.

(2) A meghívóhoz csatolni kell az írásos előterjesztéseket

(3) Minden esetben írásos előterjesztés formájában készül: - pénzügyi tervek és beszámolók, - rendelet tervezetek, - átfogó programtervek.

(4) A meghívókat úgy kell kiküldeni, hogy azt a képviselők az ülés előtt legalább 7 nappal megkapják.

(5) A képviselő-testületi ülés időpontjáról, helyéről, napirendjéről a lakosságot a polgármester hirdetmény útján értesíti.”

2. § Az önkormányzat SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL című 1/2015. (I.26.) önkormányzati rendelet 26. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A képviselő-testület esetenkénti feladatokra ideiglenes bizottságot hozhat létre.”

3. § Az önkormányzat SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL című 1/2015. (I.26.) önkormányzati rendelet 26/A. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„26/A. § (1) [7] A bizottság szükség szerint tart ülést.

(2) A Bizottság az üléseit Tanakajd, Templom utca 24. szám alatt található Polgármesteri hivatalban tartja.

(3) A bizottság ülését a bizottság elnöke hívja össze és vezeti.

(4) A bizottsági elnököt távolléte esetén a bizottság elnökhelyettese helyettesíti. Az elnök és az elnökhelyettes együttes akadályoztatása esetén a bizottság ülését a korelnök hívja össze és vezeti.

(5) A bizottság ülésére meg kell hívni a bizottság tagjain kívül a polgármestert és a jegyzőt, az előterjesztőt, a tanácskozási joggal rendelkező civil szervezet képviselőjét.

(6) A bizottság ülésén tanácskozási jog illeti meg a helyi civil szervezetek képviselőjét a tevékenységi körükbe tartozó téma tárgyalásánál.

(7) A bizottság tagja a jegyzőtől a bizottság feladatkörébe tartozó ügyben információt és tájékoztatást kérhet.

(8) Az előterjesztéseket írásban kell elkészíteni. A biztossági ülés meghívóját és a napirendi javaslatok anyagait írásban kapják meg a bizottság tagjai.

(9) A meghívót a javasolt napirendi pontok anyagaival együtt legalább 7 nappal korábban ki kell küldeni.

(10) Halaszthatatlan esetekben az ülés előtt írásban kiosztott vagy szóban előterjeszteni kívánt ügyek napirendre tűzéséről a bizottság az ülés megnyitása után határoz.

(11) A bizottság ülésére előterjesztést a bizottság tagjai mellett a 8. §-ban meghatározott személyek tehetnek.

(12) A képviselő-testület a bizottságra nem ruház át hatáskört.

(13) A képviselő testület elé a bizottság állásfoglalásával benyújtható előterjesztések nincsenek.

(14) A bizottsági ülésen a kérdések és hozzászólások száma és időtartama nem korlátozott. A bizottság ülésén megjelent állampolgárok az ülés napirendi pontjához kapcsolódva legfeljebb 5 percben hozzászólhatnak.

(15) A bizottságra egyebekben a képviselő-testületre vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.”

4. § Az önkormányzat SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL című 1/2015. (I.26.) önkormányzati rendelet 29. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„29. § (1) A képviselő-testület 1 fő alpolgármestert választ, aki társadalmi megbízatásban látja el feladatát.

(2) A helyettesítési feladatain túlmenően az alpolgármester segíti a képviselő-testületi rendezvények, lakossági fórumok megszervezését, a választókkal való kapcsolattartást.

(3) A Képviselő-testület a polgármester javaslatára olyan társadalmi megbízatású alpolgármestert is választhat, aki nem a Képviselő-testület tagja.

(4) Azon alpolgármester, akit nem a Képviselő-testület tagjai közül választottak, nem tagja a Képviselő-testületnek, a polgármestert a Képviselő-testület elnökeként nem helyettesítheti, de az üléseken tanácskozási joggal részt vehet.

(5) A nem Képviselő-testület tagjai közül választott alpolgármester jogállására egyebekben a Képviselő-testület tagjai közül választott alpolgármesterre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.

(6) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetőleg tartós akadályoztatásuk esetén a képviselő-testületet a legidősebb képviselő hívja össze, illetőleg vezeti az ülést. Tartós akadályoztatásnak minősül a 30 napot meghaladó távollét.”

5. § Ez a rendelet 2024. október 7-én 18 óra 30 perckor lép hatályba.