Tömörd Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelete

a Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XI.14.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2024. 10. 26- 2025. 01. 02

Tömörd Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelete

a Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XI.14.) önkormányzati rendelet módosításáról

2024.10.26.

Tömörd Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, továbbá Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX törvény 43. § (3) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdésének d) pontjaiban meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XI.14.) önkormányzati rendelet bevezető része helyébe a következő rendelkezés lép:

„Tömörd Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, továbbá Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX törvény 43. § (3) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdésének d) pontjaiban meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:”

2. § A Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XI.14.) önkormányzati rendelet 16. § (2) bekezdés e) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A Képviselő-testület a polgármesterre ruházza az alábbi hatásköreit:)

„e) alkalmanként 1.000.000 Ft értékhatárig - de legfeljebb éves szinten összességében 4 millió Ft összegig - beszerzés a mindenkori költségvetési rendelet alapján,

3. § A Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XI.14.) önkormányzati rendelet 22. § (2)–(4) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(2) A polgármester illetve a képviselők vagyonnyilatkozata ügyfélfogadási időben az Önkormányzati Hivatal hivatali helyiségében tekinthető meg, illetve kérhető a vagyonnyilatkozat elektronikus formában előállított másolati példányának megküldése elektronikus levelezési címre.

(3) A betekintési szándékot írásban a polgármesterhez kell bejelenteni.

(4) A vagyonnyilatkozat megismerhetőségét az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvényben foglalt határidők betartása mellett kell biztosítani, azzal, hogy a vagyonnyilatkozat felbontásánál a Vagyonnyilatkozatokkal, Összeférhetetlenséggel és Méltatlansággal Foglalkozó Bizottság elnökének, vagy legalább két képviselő tagjának is jelen kell lennie.”

4. § Hatályát veszti a Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2014. (XI.14.) önkormányzati rendelet

5. § (1) Ez a rendelet – a (2) bekezdésben foglalt kivétellel – 2024. október 26-án lép hatályba, és 2024. október 27-én hatályát veszti.

(2) A 4. § c) pontja 2025. január 1-jén lép hatályba.