Eperjeske Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2025. (I. 29.) önkormányzati rendelete
A Szervezeti és működési szabályzatról szóló 7/2024 (X.15.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2025. 01. 30- 2025. 01. 30Eperjeske Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2025. (I. 29.) önkormányzati rendelete
A Szervezeti és működési szabályzatról szóló 7/2024 (X.15.) önkormányzati rendelet módosításáról
[1] A képviselő-testület szabályszerű működésének biztosítása érdekében
[2] az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján és az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva Eperjeske Község Önkormányzat Képviselő-testülete a következőket rendeli el:
1. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelet 2. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A Képviselő-testület a jegyzőre ruházza át a települési lakhatási támogatás megállapítását.”
2. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelet 3. § (10) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(10) A polgármester a kezdeményezéstől számított 15 napon belül köteles összehívni a rendkívüli ülést az Mötv.-ben meghatározott feltételek teljesülése esetén.”
3. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelet 4. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A képviselő testület napirendjeit szóbeli és írásos előterjesztések alapján tárgyalja.”
4. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelet 6. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) Az alpolgármester választásával kapcsolatos titkos szavazást lebonyolító szavazatszámláló bizottság tagjait a polgármester előterjesztése alapján a képviselő- testület választja meg. A szavazatszámláló bizottság megállapítja a titkos szavazás eredményét, melyről tájékoztatja a testületet.”
5. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelet 7. § (7) és (8) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(7) Amennyiben egy javaslat nem kapja meg az elfogadásához szükséges szavazati arányt akkor a képviselő-testület elutasító döntést hoz.
(8) Ha a szünet elrendelése után a polgármester újból szavazásra bocsáthatja a javaslatot, és ismételten nem kapja meg az elfogadáshoz szükséges szavazati arányt, a kéviselő-testület ismételten elutasító döntést hoz.”
6. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelet 8. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) Az önkormányzati rendeletet az önkormányzat hirdetőtábláján /helye: 4646 Eperjeske, Szabadság tér 1./ való kifüggesztéssel ki kell hirdetni. Az önkormányzati rendeletek kihirdetéséről a jegyző gondoskodik.”
7. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelet 9. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A jegyzőkönyv az Mötv.-ben meghatározottakon túl tartalmazza:
a) az ülés helyét és időpontját,
b) a távok maradt képviselők nevét, a távollét okát,
c) a megválasztott jegyzőkönyv-vezetők nevét,
d) napirendi pontonként az előadók nevét, szóbeli előterjesztés esetén annak rövid tartalmát,
e) a hozzászólók nevét, az elhangzott hozzászólások lényegét,
f) a hozzászólást szó szerint, ha azt a képviselő kéri, vagy a testület úgy dönt,
g) az elhangzott bejelentéseket, interpellációkat és kérdéseket, az azokkal kapcsolatos válaszokat
h) szavazás számszerű eredményét
i) hozott döntéseket
j) aláírásokat, dátumot, pecsétet”
8. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelet 10. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A közmeghallgatáson elhangzott kérdésekre, javaslatokra lehetőleg azonnal válaszolni kell. Amennyiben a közérdekű kérdés, javaslat az ülésen nem válaszolható meg, arra a polgármesternek 15 napon belül írásban kell választ adnia a kérdező részére. A válaszról a képviselő-testületet a soron következő rendes ülésen tájékoztatni kell.”
9. § (1) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelet 11. § (3) bekezdés a) és b) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:
(A polgármester– az Mötv. 42. §. –ban meghatározott ügyek kivételével – a Képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett dönthet a két ülés közötti időszakban felmerülő, halaszthatatlan önkormányzati ügyekben:)
(2) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelet 11. § (3) bekezdése a következő c) ponttal egészül ki:
(A polgármester– az Mötv. 42. §. –ban meghatározott ügyek kivételével – a Képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett dönthet a két ülés közötti időszakban felmerülő, halaszthatatlan önkormányzati ügyekben:)
(3) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelet 11. § (4) és (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(4) Amennyiben a képviselő-testület - határozatképtelenség vagy határozathozatal hiánya miatt - két egymást követő alkalommal ugyanazon ügyben nem hozott döntést, a polgármester a következő ügyekben döntést hozhat:
a) pályázat benyújtása az önkormányzat nevében,
b) pályázatokkal kapcsolatos nyilatkozatok megtétele,
c) területszervezési eljárásokkal kapcsolatos véleménynyilvánítás,
d) hatósági, cégeljárási ügyekben hiánypótlási felhívás teljesítése
(5) A polgármester a (2)-(3) bekezdés szerinti döntéséről a képviselő-testületet a következő ülésen tájékoztatja..”
(4) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelet 11. §-a a következő (6)–(8) bekezdéssel egészül ki:
„(6) A képviselő- testület általa polgármesterre ruházott hatáskörök:
a) keresi a parlamenti, uniós és egyéb kapcsolatok kialakításának lehetőségét, és részt vesz azok folyamatos ápolásában a hazai és uniós pályázati lehetőségek feltárása és hatékony kihasználása érdekében
b) keresi a térségi partnerek bevonásának a lehetőségét az önkormányzati feladatok költség és eredményhatékony ellátása érdekében,
c) gyakorolja az önkormányzat szociális ellátásokról szóló rendeletében átruházott hatásköröket,
d) eljár a közbeszerzéseknél az ajánlatkérő nevében,
e) gyakorolja az éves költségvetési rendeletben és annak zárszámadás rendeletében meghatározott jogosítványokat,
f) településképi véleményezési eljárás, településképi bejelentési eljárás, településképi kötelezési eljárás, településkép-védelmi bírság kiszabásával kapcsolatos hatósági eljárás lefolytatása,
g) az önkormányzat vagyonáról szóló önkormányzati rendeletben a polgármester döntési jogkörébe utalt hatáskörök gyakorlása,
h) társulási Tanácsban képviseli az önkormányzatot,
i) gyakorolja minden egyéb, fentiekben külön nem nevesített, hatályos önkormányzati rendeletben rögzített, polgármesterre átruházott hatásköröket.
(7) A polgármester 1.000.000.- Ft értékhatárig dönt a készpénzes és banki átutalásos forrásfelhasználásról, döntéséről a döntést követő ülésen tájékoztatja a képviselő-testületet. Amennyiben az 1.000.000 Ft-os költségkeret a két ülés között kimerítésre kerül, abban az esetben a polgármester írásban jelezheti a képviselő- testület tagjai felé az esedékes kifizetéseket, akik szintén írásban kötelesek visszajelezni a tudomásulvételről, és ezt követően kerülhet sor a kifizetésre a pénzügyi ügyintéző által.
(8) Bankintézetnél elsődleges aláírási joga van a polgármesternek és a jegyzőnek, másodlagos aláíró a Közös Önkormányzati Hivatal pénzügyi ügyintézője.”
10. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelet 12. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Az alpolgármester társadalmi megbízatásban látja el tisztségét. Az alpolgármester fogadóóráját minden hónap utolsó hétfőjén tartja 15:00 és 16:00 óra között. ”
11. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelet 13. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) Az összeférhetetlenséggel és a méltatlansággal összefüggő az Mötv.-ben meghatározott bizottsági feladatokat az Ügyrendi Bizottság látja el.”
12. § (1) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelet 15. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A Jegyző feladatai az Mötv.-ben foglaltakon túl:
a) rendszeresen tájékoztatást ad a polgármesternek, a Képviselő-testületnek, a bizottságnak az önkormányzatok munkáját érintő jogszabályokról, és azok változásairól,
b) a Polgármester irányításával előkészíti a Képviselő-testület elé kerülő előterjesztéseket,
c) ellátja a Képviselő-testület, a bizottság szervezési és ügyviteli tevékenységével kapcsolatos feladatait,
d) szervezi a jogi felvilágosító munkát,
e) gondoskodik az Önkormányzati Hivatal dolgozóinak rendszeres továbbképzéséről.”
(2) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelet 15. §-a a következő (6) és (7) bekezdéssel egészül ki:
„(6) A jegyző köteles jelezni a Képviselő-testületnek, a bizottságnak és a polgármesternek, ha döntésüknél jogszabálysértést észlel. Ilyen észrevételét a Képviselő-testület jegyzőkönyvének felterjeszésekor a jegyzőkönyvhöz csatolja.
(7) A jegyző ilyen esetben a polgármestertől soron kívül kap felszólalási lehetőséget.”
13. § Hatályát veszti a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelet
b) 7. § (6) bekezdése,
d) 11. § (2) bekezdése,
e) 19. § (3) és (4) bekezdése,
f) 1. melléklet szerinti csatolmánya.
14. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, és a kihirdetését követő második napon hatályát veszti.