Siklós Város Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2025. (I. 31.) önkormányzati rendelete
a távhőszolgáltatásról szóló 23/2016. (XII. 2.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2025. 02. 01- 2025. 02. 02Siklós Város Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2025. (I. 31.) önkormányzati rendelete
a távhőszolgáltatásról szóló 23/2016. (XII. 2.) önkormányzati rendelet módosításáról
[1] A távhőszolgáltatásról szóló 2005. évi XVIII. törvény 6. § (2) bekezdésében, az 52. § (2) bekezdésében és a 60. § (3) bekezdésében kapott felhatalmazása alapján, figyelemmel a távhőszolgáltatásról szóló 2005. évi XVIII. törvény végrehajtásáról szóló 157/2005. (VIII. 15.) Korm. rendeletre, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 20. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva
[2] a fűtési költségmegosztó felszerelésének műszaki megvalósíthatósági és költséghatékonysági egyedi szempontjainak, ütemezésének és egyéb feltételeinek meghatározása céljából
[3] Siklós Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a távhőszolgáltatásról szóló 23/2016. (XII. 2.) önkormányzati rendelet módosításáról az alábbi rendeletet alkotja:
1. § A távhőszolgáltatásról szóló 23/2016 (XII.2.) önkormányzati rendelet a következő 15/B. §-sal egészül ki:
„15/B. § (1) Siklós város közigazgatási területén a távhőszolgáltatással ellátott lakóépületekben és vegyes célra használt épületek épületrészeiben a felhasználó 2027. január 1. napjáig köteles gondoskodni – közös használatú épületrészek kivételével – az elfogyasztott fűtési célú távhő elszámolása érdekében hiteles fűtési hőfogyasztás-mérő felszereléséről a távhőszolgáltatásról szóló törvényben meghatározottak szerint.
(2) A felhasználó a fűtési célú távhőfelhasználás épületrészenkénti hiteles mérés utólagos kialakításának költséghatékonyságát – a távhőszolgáltatásról szóló törvényben és végrehajtási rendeletében foglaltak szerint – költséghatékonysági vizsgálat alapján állapítja meg.
(3) A költséghatékonysági vizsgálat feltétele a terv szerinti hőleadók megléte, és azok hőleadásának szabályozhatósága egységesen használható és működő szabályzó szerelvényekkel.
(4) A felhasználói közösségeknek a megvalósíthatóságra és a költséghatékonyságra vonatkozó vizsgálatokat 2026. január 1. napjáig kell elvégezniük. A tulajdonosi közösség képviselője vagy a megbízott a távhőszolgáltató és Siklós város jegyzője felé 2026. január 1. napjáig nyilatkozik a megvalósíthatóságról és a költséghatékonysági vizsgálat eredményéről.
(5) Azon meglévő épület esetén, ahol az elfogyasztott fűtési célú távhő épületrészenkénti hiteles mérésének utólagos kialakítása műszakilag nem megvalósítható vagy nem költséghatékony, a fűtési költségmegosztók alkalmazásának lehetőségét kell megvizsgálni ugyanazon módon és határidővel.
(6) Amennyiben a vizsgálat eredményeképpen a hőmennyiségmérők vagy fűtési költségmegosztók felszerelése és alkalmazása műszakilag megvalósítható és költséghatékony, abban az esetben a felhasználó a költséghatékonysági vizsgálat elvégzése után egy éven belül, de legkésőbb 2027. január 1. napjáig köteles gondoskodni a közös használatú épületrészek kivételével a hőmennyiségmérők vagy fűtési költségmegosztók felszereléséről és alkalmazásáról. A költséghatékony beruházásokra vonatkozó kötelezettségek teljesítésének ellenőrzése a jegyző feladata. Siklós város jegyzője 2027. január 1. után a távhő felhasználókat folyamatosan ellenőrzi. A felhasználók képviselőjétől dokumentumok bemutatását kérheti, továbbá helyszíni szemlét tarthat
(7) Amennyiben az adott épületben a hőmennyiségmérők vagy fűtési költségmegosztók felszerelése megtörtént, úgy arról teljesítési igazolást és az a)-b) pontokban megjelölt nyilatkozatokat a felhasználói közösség megküldi a távhőszolgáltató felé a teljesítési igazolás kiállítását követő 8 napon belül.
a) Amennyiben épületrészenkénti mérés került kialakításra, úgy a felhasználói közösség nyilatkozni köteles a mérési adatok szolgáltatásának gyakoriságáról, határidejéről, továbbá a főmérő és almérők elszámolásának módjáról és gyakoriságáról. A nyilatkozat kézhezvételét követően a szolgáltató a kért gyakorisággal az adatszolgáltatást követő hónapban elszámolni köteles a felhasználókkal a bejelentett fogyasztási adatok alapján.
b) Ha fűtési költségmegosztó berendezések felszerelése történt, úgy a költségmegosztók felszerelése mellett a fűtési költség elszámolásának gyakoriságáról, és a felosztási arányok szolgáltató részére való megküldésének végső határidejéről is nyilatkozni köteles a felhasználói közösség, vagy a vele szerződésben álló költségmegosztó cég. A szolgáltató a nyilatkozat kézhezvételét követően, a felhasználó képviselője által jóváhagyott felosztási arányok alapján, az adatszolgáltatást követő hónapban és a kért gyakorisággal elszámolószámlát köteles kiállítani.
(8) Abban az esetben és annak ellenére, hogy a fűtési költségmegosztók alkalmazása a vizsgálat eredményeképpen költséghatékony, de azok felszereléséről a megadott határidőn belül a felhasználó nem gondoskodik úgy a 2005. évi XVIII. törvény végrehajtásáról szóló 157/2005. (VIII. 15.) Korm. rendelet 17/E. § (3a) bekezdés szerinti jogkövetkezmény alkalmazására kerül sor.(9) Ha a felhasználó nem végzi el a költséghatékonysági vizsgálatot, továbbá, ha a (4) bekezdésben foglaltaknak sem tesz eleget, abban az esetben a 2027. január 1. napjától az (8) bekezdésben meghatározott szankció alkalmazandó mindaddig, amíg a felhasználó kötelezettségének eleget nem tesz.”
2. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.