Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2025. (I. 31.) önkormányzati rendelete
Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2023. (VI. 16.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2025. 02. 01- 2025. 02. 02Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2025. (I. 31.) önkormányzati rendelete
Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2023. (VI. 16.) önkormányzati rendelet módosításáról
[1] Göd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete tiszteletben tartja a helyi választópolgárok közösségének önkormányzáshoz való jogát, amelyet a választópolgárok közössége demokratikus választáson leadott szavazata alapján a település egészéért vállalt felelősséggel, közvetett módon gyakorol. A helyi közügyek intézésének, azaz a lakosság közszolgáltatásokkal való ellátásának, illetve a helyi hatalom önkormányzati típusú gyakorlásának szervezeti és működési kereteit - a jogszabályokban meghatározott jogaival és kötelezettségeivel összhangban - az önkormányzati jogok kiteljesítése, a demokratikus működés feltételeinek megteremtése, a település önfenntartó képességének biztosítása, és a helyi közösség öngondoskodásra való képességének erősítése érdekében vizsgálja felül.
[2] Göd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában, továbbá a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § (1) A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2023. (VI. 16.) önkormányzati rendelet 12. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Az előterjesztések írásban, a MikroDat döntéselőkészítő és döntéstámogató rendszerben (a továbbiakban: MikroDat-rendszer) terjeszthetők elő. A képviselő-testületi ülésre előterjesztést tehet:
a) a polgármester, az alpolgármester(ek);
b) a Képviselő-testület bizottsága(i);
c) bármely képviselő;
d) a jegyző, az aljegyző;
e) az osztályvezetők, az irodavezetők, a csoportvezetők;
f) a főépítész, a főkertész, a főmérnök és a belső ellenőr; valamint
g) akit a Képviselő-testület előterjesztés készítésére felkér.”
(2) A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2023. (VI. 16.) önkormányzati rendelet 12. § (3) és (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(3) Az előterjesztéseket, valamint azok mellékleteit - az alapos indokból később kiküldésre kerülő előterjesztések kivételével - az előterjesztőnek legkésőbb a munkaterv szerinti képviselő-testületi, illetve bizottsági ülés napját megelőző naptól visszafelé számított 10. napon a MikroDat-rendszerben - képviselő által készített előterjesztés esetében a Polgármesteri Hivatal közreműködésével - rögzítenie kell. Az alapos indokból később kiküldésre jelölt előterjesztések esetén az előterjesztés készítőjének a MikroDat-rendszerben történő rögzítési kötelezettségnek az előterjesztés címe és az előterjesztő vonatkozásában a munkaterv szerinti képviselő-testületi, illetve bizottsági ülésre szóló meghívó összeállításáig (jellemzően a munkaterv szerinti ülést megelőző hét csütörtök napjáig) kell eleget tennie.
(4) Az előterjesztésben meg kell határozni:
a) az előterjesztés címét;
b) az ügy előzményeinek és a kapcsolódó korábbi döntések ismertetését;
c) a javasolt döntés indokait;
d) egyértelműen megfogalmazott határozati javaslatot, rendelet-tervezetet;
e) az esetleges alternatív döntésre előterjesztett javaslatok egymástól elkülönülő megfogalmazását;
f) a végrehajtásért felelős szerv, vagy személy megnevezését;
g) a végrehajtási határidő dátum szerinti megjelölésé;
h) pénzügyi fedezetet igénylő döntési javaslatot tartalmazó előterjesztés esetén a forráshely megjelölését, valamint lehetőség szerint a forrásigény összegszerű megjelölését;
i) zárt ülés indítványozása esetén az Mötv. 46. § (2) bekezdése szerinti törvényi okok valamelyikének megjelölését és az arra való hivatkozás tartalmi indokolását;
j) a később kiküldésre kerülő előterjesztések esetében a később történő kiküldés alapos indokát;
k) egyéb elemeket.”
2. § (1) A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2023. (VI. 16.) önkormányzati rendelet 14. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Az anyagleadási határidőt követően a jegyző gondoskodik az ülés összehívásáról szóló meghívó és a beérkezett előterjesztések a Képviselő-testület, illetve az érintett bizottság tagjai részére történő megküldéséről az alábbiak szerint:
a) A képviselők, illetve a bizottsági tagok részére a munkaterv szerinti ülés előtt - legkésőbb az ülést megelőző 5. napon 20:00 óráig - elektronikus úton, a MikroDat-rendszeren keresztül kerül megküldésre a meghívó és minden olyan előterjesztés, amely esetében a később történő kiküldésre okot adó körülmény nem áll fenn.
b) Azon előterjesztés(eke)t, amely(ek) a meghívóban „később kerül kiküldésre” jelzéssel lett(ek) ellátva, a képviselőknek, illetve a bizottsági tagoknak legkésőbb a munkaterv szerinti ülést megelőző nap 10:00 óráig kell megküldeni a MikroDat-rendszeren keresztül.
c) A MikroDat-rendszer esetleges műszaki hibája esetén a meghívó és az előterjesztés(ek) kiküldésére - az a) és b) pontban szabályozott határidők betartásával - elektronikus levélben kerül sor.”
(2) A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2023. (VI. 16.) önkormányzati rendelet 14. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(5) A meghívónak tartalmaznia kell:
a) az ülés helyét és kezdési időpontját;
b) a javasolt napirendi pontokat;
c) a napirendi pontok előterjesztőit;
d) az előterjesztés később történő kiküldésére való utalást, amennyiben annak meghívóval együtt történő kiküldésére - alapos indokkal - nincsen lehetőség;
e) a napirendi pont zárt ülés keretében való megtárgyalására vagy annak lehetőségére való utalást;
f) a polgármester - akadályoztatása esetén az alpolgármester - aláírását.”
(3) A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2023. (VI. 16.) önkormányzati rendelet 14. § (8) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(8) A képviselő-testületi ülésen tanácskozási joggal vesz részt a jegyző, az aljegyző; az osztályvezetők, az irodavezetők, a csoportvezetők; a főépítész, a főkertész, a főmérnök, a belső ellenőr; a helyi nemzetiségi önkormányzat elnöke; a napirend által érintett intézményvezetők és az önkormányzati gazdasági társaságok vezetői, illetve a jogi képviselő; valamint a tanácskozási joggal meghívott további személyek.”
3. § A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2023. (VI. 16.) önkormányzati rendelet 27. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A képviselők, a nem a Képviselő-testület tagjai közül választott alpolgármester(ek), az érintett osztályvezetők, irodavezetők, csoportvezetők, a főépítész, a főkertész, a főmérnök és a meghívott szakértők, valamint a bizottság által állandó tanácskozási joggal meghívottak tanácskozási joggal részt vehetnek a bizottság ülésén. A bizottság ülésén tanácskozási joggal részt vesz az előterjesztés készítésében közreműködő vagy a jegyző által megbízott – lehetőleg vezető beosztású – köztisztviselő.”
4. § (1) A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2023. (VI. 16.) önkormányzati rendelet 31. § (1)–(9) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) A képviselő az Mötv. 39. § (1) bekezdése alapján, a Képviselő-testület bizottságának nem képviselő tagja (a továbbiakban: nem képviselő bizottsági tag) a Vnytv. 3. § (3) bekezdés e) pontjában meghatározott személyként - a 4. § d) pontjára figyelemmel - vagyonnyilatkozat tételére kötelezett.
(2) A vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettséggel és annak elmulasztásával kapcsolatos szabályokra
a) képviselő esetében az Mötv. 39. § (1)-(3) bekezdései az irányadók;
b) a nem képviselő bizottsági tag esetében a (3) és (4) bekezdést kell alkalmazni, valamint az Mötv. 39. § (2) bekezdését kell megfelelően alkalmazni.
(3) A nem képviselő bizottsági tag vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségének megválasztását követő 30 napon belül, majd azt követően 2 évente, az esedékesség évében január 31-ig köteles eleget tenni a Vnytv. melléklete szerinti adattartalommal. Amennyiben a nem képviselő bizottsági tag új vagyonnyilatkozatot tett, az őrzésért felelős a kötelezett által előzőleg leadott vagyonnyilatkozat őrzött példányát a kötelezettnek visszaadja.
(4) A nem képviselő bizottsági tag vagyonnyilatkozatához csatolni köteles a Vnytv. 2. § b) pontja szerinti hozzátartozójának vagyonnyilatkozatát. A nem képviselő bizottsági tagot és hozzátartozóját nem nyilvános vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség terheli.
(5) A leadott vagyonnyilatkozatokat a Pénzügyi és Jogi Bizottság veszi nyilvántartásba és kezeli, majd ezt követően gondoskodik azoknak a Polgármesteri Hivatal erre kijelölt páncélszekrényében történő őrzéséről.
(6) Képviselői vagy nem képviselő bizottsági tagi vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárást a Pénzügyi és Jogi Bizottságnál bárki kezdeményezheti. A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás célja a vagyonnyilatkozatban szereplő adatok valódiságának a megállapítása.
(7) A Pénzügyi és Jogi Bizottság elnöke a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás kezdeményezése esetén felhívja az érintett képviselőt, nem képviselő bizottsági tagot, hogy 5 napon belül nyilatkozzon a kezdeményezéssel kapcsolatosan, amennyiben azt alaposnak találja, javítsa ki a kezdeményezésben kifogásolt adatokat.
(8) Amennyiben a képviselő, nem képviselő bizottsági tag a kifogásolt adatokat kijavítja, az elnök nem rendeli el a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás megindítását, e tényről tájékoztatja soron következő ülésén a Képviselő-testületet és a kezdeményezőt.
(9) Amennyiben a képviselő, nem képviselő-bizottsági tag a felhívásnak nem, vagy csak részben tesz eleget, a kezdeményezésben foglaltakat vitatja, a Pénzügyi és Jogi Bizottság elnöke köteles elrendelni a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás megindítását. Ha a kezdeményezés alaposnak minősül, határidő kitűzésével felhívja a képviselőt, nem képviselő bizottsági tagot a hiba kijavítására.”
(2) A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2023. (VI. 16.) önkormányzati rendelet 31. §-a a következő (11) bekezdéssel egészül ki:
„(11) A képviselő vagy a nem képviselő bizottsági tag megbízatásának megszűnése esetén, az általa korábban leadott saját, valamint hozzátartozói vagyonnyilatkozat őrzött példányát az őrzésért felelősnek a volt kötelezett részére - annak megbízatása megszűnését követően - vissza kell adnia, vagy ha ez nem lehetséges, akkor meg kell semmisítenie.”
5. § (1) A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2023. (VI. 16.) önkormányzati rendelet 4. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.
(2) A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2023. (VI. 16.) önkormányzati rendelet 6. melléklete a 2. melléklet szerint módosul.
6. § A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2023. (VI. 16.) önkormányzati rendelet 15. § (15) bekezdésében a „résztvevő” szövegrész helyébe a „részt vevő” szöveg lép.
7. § Ez a rendelet 2025. február 1-jén lép hatályba.
|
Kammerer Zoltán |
Dombováriné dr. Kozák Nikolett |
1. melléklet az 1/2025. (I. 31.) önkormányzati rendelethez
1. A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2023. (VI. 16.) önkormányzati rendelet 4. melléklet 8.11. pontja helyébe a következő pont lép:
„8.11. az intézményvezetők javaslatára dönt az óvodák és bölcsőde nyitvatartási rendjéről.”
2. melléklet az 1/2025. (I. 31.) önkormányzati rendelethez
1. A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2023. (VI. 16.) önkormányzati rendelet 6. melléklet 1.1. pontja helyébe a következő pont lép:
„1.1. a Képviselő-testület tagja, nem a Képviselő-testület tagjai közül választott alpolgármesterek”
2. A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2023. (VI. 16.) önkormányzati rendelet 6. melléklet 1.4. és 1.5. pontja helyébe a következő pontok lépnek:
„1.4. az osztályvezetők, az irodavezetők, a csoportvezetők
1.5. a belső ellenőr, a főépítész, a főmérnök, a főkertész”
3. A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2023. (VI. 16.) önkormányzati rendelet 6. melléklet 3.6. és 3.7. pontja helyébe a következő pontok lépnek:
„3.6. az érintett osztályvezető, irodavezető, csoportvezető
3.7. a belső ellenőr, a főépítész, a főmérnök és a főkertész (érintettsége esetén)”