Szabadegyháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2025. (I. 30.) önkormányzati rendelete

a képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 12/2024. (IX.30.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2025. 01. 31- 2025. 02. 01

Szabadegyháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2025. (I. 30.) önkormányzati rendelete

a képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 12/2024. (IX.30.) önkormányzati rendelet módosításáról

2025.01.31.

[1] Szabadegyháza Község Önkormányzata a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott feladatok hatékonyabb ellátása céljából módosítja a rendeletet.

[2] Szabadegyháza Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A Képviselő-testület Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 12/2024. (IX. 30.) önkormányzati rendelet 23. alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:

„23. A jegyző, aljegyző”

2. § A Képviselő-testület Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 12/2024. (IX. 30.) önkormányzati rendelet 58. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„58. § (1) A jegyző kinevezésére az Mötv. rendelkezései az irányadóak

(2) A polgármester a jegyző javaslatára az Mötv. 82. § (1) bekezdése alapján aljegyzőt nevez ki.

(3) A jegyző gondoskodik az önkormányzat működésével, valamint a polgármesteri hivatal vezetésével kapcsolatos feladatok ellátásáról.

(4) A jegyző feladatkörében:

a) ellátja a Képviselő-testület, valamint a bizottságok szervezési és ügyviteli tevékenységével kapcsolatos feladatokat,

b) előterjesztést készít,

c) törvényességi szempontból véleményezi a Képviselő-testület, valamint a bizottságok elé kerülő előterjesztéseket,

d) figyelemmel kíséri az önkormányzati rendeletek hatályosulását, ennek alapján kezdeményezi módosításukat vagy hatályon kívül helyezésüket,

e) gondoskodik a Képviselő-testület, valamint a bizottságok ülései jegyzőkönyve elkészítéséről,

f) gondoskodik az önkormányzati rendeletek és normatív szabályozást tartalmazó határozatok közzétételéről, a lakosság tájékoztatásáról,

g) tájékoztatja Képviselő-testületet a polgármesteri hivatal munkájáról,

h) véleményt nyilvánít a polgármester, az alpolgármester és a bizottság elnökének kérésére jogértelmezési kérdésekben,

i) javaslatot tesz az önkormányzat döntéseinek felülvizsgálatára,

j) ellátja a jogszabály által hatáskörébe utalt feladatokat és hatásköröket.

(5) A jegyzőt az aljegyző helyettesíti, a jegyző és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén a hivatal gazdasági vezetője látja el a feladatot.

(6) A képviselő-testület egyes hatásköreit a jegyzőre átruházhatja. A jegyzőre átruházott hatásköreinek jegyzékét az 1. melléklet tartalmazza”

3. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.