Pusztaszer Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (IX. 11.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2023.(V.25.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2025. 09. 12- 2025. 09. 13

Pusztaszer Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (IX. 11.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2023.(V.25.) önkormányzati rendelet módosításáról

2025.09.12.

[1] A rendelet célja, hogy meghatározza az Önkormányzat szervezeti és működési feltételeit, azok megvalósulásának módjait, az önkormányzati feladatok kormányzati funkciók szerinti naprakész felsorolását.

[2] Pusztaszer Község Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva Pusztaszer Község Önkormányzata Képviselő-testületének Előkészítő Bizottsága véleményének kikérésével a következőket rendeli el:

1. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2023. (V. 25.) önkormányzati rendelet 5. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A képviselő-testület és az Előkészítő Bizottság ülésére állandó tanácskozási joggal meg kell hívni:

a) a település országgyűlési képviselőjét,

b) a Szent Miklós Katolikus Általános Iskola, Óvoda-Bölcsőde Pusztaszeri Telephelye vezetőjét,

c) a Kisteleki Óvoda, Bölcsőde és Mini Bölcsőde Csizmazia György Tagóvodája vezetőjét,

d) a Csongrád-Csanád Vármegyei Kormányhivatal Kisteleki Járási Hivatal hivatal-vezetőjét,

e) a Pusztaszer Községért Közalapítvány kuratóriumának elnökét,

f) a Pusztaszer Községi Polgárőr Egyesület elnökét,

g) a Pusztaszeri Ifjúsági és Szabadidős Sportegyesület elnökét,

h) a Pusztaszeri Lovas és Traktoros Egyesület elnökét,

i) a Pusztaszer községben működő politikai pártok helyi alapszervezetének vezetőit.”

2. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2023. (V. 25.) önkormányzati rendelet 10. §-a a következő (11) és (12) bekezdéssel egészül ki:

„(11) Amennyiben a képviselő-testület – határozatképtelenség vagy határozathozatal hiánya miatt – két egymást követő alkalommal ugyanazon ügyben nem hozott döntést, a polgármester olyan halaszthatatlan ügyekben, melyekben a döntéshozatal mellőzése valószínűsíthetően kárral járna – az Mötv. 42. §-ban meghatározott ügyek kivételével – döntést hozhat. A polgármester a döntésről a képviselő-testületet a következő ülésen tájékoztatja.

(12) A polgármester a képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett, az Mötv. 42. §-ában meghatározott ügyek kivételével dönthet a két ülés közötti időszakban felmerülő, halaszthatatlan, döntést igénylő, a képviselő-testület hatáskörébe tartozó önkormányzati ügyekben

a) bármely vagyongazdálkodási ügyben, amelyben az Önkormányzat károsodástól való megóvása és vagyona védelme érdekében az azonnali döntés elkerülhetetlenül szükséges;

b) amely a testi épséget közvetlenül veszélyeztető, illetve egyéb vis maior helyzet esetén a költségvetésben szereplő kiadási jogcímek előirányzatai között szükség szerint átcsoportosítás és kötelezettségvállalás megtételét érinti;

c) amelyhez a testi épséget közvetlenül veszélyeztető, illetve egyéb vis maior helyzet esetén e helyzet megszűnéséig önkormányzati ingatlan használatának átengedése szükséges;

d) amely vonatkozásában az önkormányzat nevében kötendő együttműködési és bármilyen más megállapodás megkötése, nyilatkozat, igazolás kiadása az önkormányzat nevében szükséges.”

3. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2023. (V. 25.) önkormányzati rendelet 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

4. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

1. melléklet a 10/2025. (IX. 11.) önkormányzati rendelethez