Ádánd Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (XI. 19.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 7/2023. (VI. 8.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2025. 11. 20- 2025. 11. 21

Ádánd Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (XI. 19.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 7/2023. (VI. 8.) önkormányzati rendelet módosításáról

2025.11.20.

[1] Ádánd Község Önkormányzata Képviselő-testülete az önkormányzati rendelet módosításával biztosítja a jogszabályi megfelelést.

[2] Ádánd Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott, eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikke (1) bekezdés d) pontjában, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében megállapított feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § Az Önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 7/2023. (VI. 8.) önkormányzati rendelet bevezetője helyébe a következő rendelkezés lép:

„Ádánd Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott, eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikke (1) bekezdés d) pontjában, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében megállapított feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:”

2. § Az Önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 7/2023. (VI. 8.) önkormányzati rendelet 18. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(5) A jegyző által láttamozott előterjesztés tervezeteket, amennyiben valamely bizottság feladatkörét érintik, az illetékes bizottság elé kell terjeszteni. Az előterjesztést napirendre tűző bizottsági és képviselő-testületi ülésre meg kell hívni az előterjesztőt is.”

3. § Az Önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 7/2023. (VI. 8.) önkormányzati rendelet 46. §-a a következő (5) bekezdéssel egészül ki:

„(5) A polgármester tisztségének megszűnése esetén, a tisztség megszűnését követően nyolc munkanapon belül írásba foglaltan átadja munkakörét az új polgármesternek, ennek hiányában az alpolgármesternek. Ha az alpolgármesteri tisztség nincs betöltve, vagy az érintett tartósan akadályoztatva van, a Pénzügyi Bizottság elnökének.”

4. § Az Önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 7/2023. (VI. 8.) önkormányzati rendelet 2. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

5. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

1. melléklet a 10/2025. (XI. 19.) önkormányzati rendelethez