Balatonújlak Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2025. (XI. 27.) önkormányzati rendelete

a képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XI.7.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2025. 11. 28- 2025. 11. 29

Balatonújlak Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2025. (XI. 27.) önkormányzati rendelete

a képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XI.7.) önkormányzati rendelet módosításáról

2025.11.28.

[1] Balatonújlak Község Önkormányzata Képviselő-testülete az önkormányzati rendelet módosításával, a feladatellátási kötelezettség változásához igazodva biztosítja a jogszabályi megfelelést, valamint a hatékony és átlátható működést.

[2] Balatonújlak Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk. (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében foglalt feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XI.7.) önkormányzati rendelet bevezetője helyébe a következő rendelkezés lép:

„Balatonújlak Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk. (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében foglalt feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:”

2. § A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XI.7.) önkormányzati rendelet 6. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„6. § (1) Balatonújlak Község Önkormányzata ellátja a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 20. § (1) bekezdése szerinti feladatokat, saját hatáskörben dönti el a feladatok ellátási módját.

(2) Az önkormányzat törzskönyvi szakágazatát és kormányzati funkcióit az 1. melléklet tartalmazza.”

3. § A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XI.7.) önkormányzati rendelet 34. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A közös önkormányzati hivatalt létrehozó önkormányzatok évente legalább három ülés tartanak:

a) a közös hivatal költségvetésének elfogadása

b) a közös hivatal zárszámadása, beszámoló a közös hivatal munkájáról

c) a közös hivatal féléves költségvetési beszámolója tárgyában.”

4. § A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XI.7.) önkormányzati rendelet 69. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) Ellátja a polgármester és a képviselők vagyonnyilatkozatának nyilvántartásával és felülvizsgálatával kapcsolatos feladatokat,melyek az alábbiak:

a) igazolást ad ki a kitöltött vagyonnyilatkozat átvételéről

b) nyilvántartást vezet az átadott vagyonnyilatkozatokról

c) vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás esetén felhívja az érintettet az ellenőrzéshez szükséges adat közlésére

d) ellátja a vagyonnyilatkozatok ellenőrzésével kapcsolatos feladatokat.”

5. § A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XI.7.) önkormányzati rendelet 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

6. § Ez a rendelet 2025. november 28-án lép hatályba.

1. melléklet a 11/2025. (XI. 27.) önkormányzati rendelethez

1. melléklet