Szakonyfalu Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2025. (XII. 4.) önkormányzati rendelete

Szakonyfalu Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2019. (XI. 26.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2025. 12. 05- 2025. 12. 06

Szakonyfalu Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2025. (XII. 4.) önkormányzati rendelete

Szakonyfalu Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2019. (XI. 26.) önkormányzati rendelet módosításáról

2025.12.05.

[1] A rendelet célja az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatának pontosítása, egyik kötelező szabályozási tárgykörének pótlása, a hiányos rendelkezések kiegészítése, a többszintű szabályozást megvalósító jogszabályi rendelkezés, valamint a nem szükséges rendelkezések hatályon kívül helyezése, továbbá a kormányzati funkciókat tartalmazó melléklet kiegészítése és a polgármesterre átruházott hatáskörök jegyzékének aktualizálása.

[2] Szakonyfalu Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 7/2019. (XI. 26.) önkormányzati rendelet 4. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A jegyző a Közös Önkormányzati Hivatal vezetőjeként az önkormányzat közigazgatásának, illetve a Szentgotthárd és Térsége Önkormányzati Társulás munkaszervezetének is vezetője. A jegyzőt a közös önkormányzati hivatal polgármesteri- jegyzői törzskarába tartozó önkormányzati és térségi erőforrások vezető helyettesíti. A jegyzői és az önkormányzati és térségi erőforrások vezetői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén a jegyzői feladatokat a közös önkormányzati hivatal polgármesteri- jegyzői törzskarába tartozó hatósági és koordinációs vezető látja el.”

2. § A Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 7/2019. (XI. 26.) önkormányzati rendelet 12. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(5) A Képviselő-testület az ülés napirendjéről szavazással, alakszerű határozat meghozatala nélkül dönt”

3. § A Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 7/2019. (XI. 26.) önkormányzati rendelet 15. §-a a következő (5a) bekezdéssel egészül ki:

„(5a) A Képviselő-testület a tiszteletdíj megvonásáról legkésőbb a mulasztást megalapozó körülményekről való tudomásszerzéstől számított 60 napon belül dönt.”

4. § (1) A Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 7/2019. (XI. 26.) önkormányzati rendelet 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

(2) A Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 7/2019. (XI. 26.) önkormányzati rendelet 4. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.

5. § Hatályát veszti a Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 7/2019. (XI. 26.) önkormányzati rendelet

a) 8. és 9. §-a,

6. § Ez a rendelet 2025. december 5-én lép hatályba.

1. melléklet a 11/2025. (XII. 4.) önkormányzati rendelethez

2. melléklet a 11/2025. (XII. 4.) önkormányzati rendelethez