Kállósemjén Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete

a Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2019. (XI.29.) rendelet módosításáról

Hatályos: 2025. 10. 31- 2025. 11. 01

Kállósemjén Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete

a Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2019. (XI.29.) rendelet módosításáról

2025.10.31.

[1] Kállósemjén Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában foglaltakra tekintettel, szervezeti és működési rendjének módosítására e rendeletet alkotja.

[2] Kállósemjén Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32.cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § (1) A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 5/2019. (XI. 29.) önkormányzati rendelet 10. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A képviselő-testület hatásköreit a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény alapján önkormányzati rendeletben ruházza át a polgármesterre, bizottságaira vagy a jegyzőre. Az átruházott hatáskörök felsorolását az SZMSZ melléklete tartalmazza.”

(2) A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 5/2019. (XI. 29.) önkormányzati rendelet 10. §-a a következő (3)–(6) bekezdéssel egészül ki:

„(3) Az átruházott hatáskör visszavonásáról a képviselő-testület minősített többséggel dönthet. A visszavonásról szóló döntést önkormányzati rendeletben kell kihirdetni.

(4) A hatáskör gyakorlásának ellenőrzését a képviselő-testület gyakorolja. Az ellenőrzés módja:

a) a polgármester, bizottság vagy jegyző köteles évente beszámolni az átruházott hatáskörben hozott döntésekről

b) a képviselő-testület bármikor kérhet tájékoztatást az átruházott hatáskör gyakorlásáról

c) a jegyző köteles ellenőrizni a döntések törvényességét.

(5) Az átruházott hatáskör gyakorlásához a képviselő-testület vagy a polgármester utasítást adhat. Az utasítás:

a) írásban történik,

b) nem lehet ellentétes jogszabállyal vagy a képviselő-testület korábbi döntéseivel,

c) kötelező érvényű az átruházott hatáskört gyakorló szerv vagy személy számára.

(6) Az átruházott hatáskörben hozott döntésekért az átruházott szerv vagy személy felelős, de a képviselő-testület fenntartja a jogot, hogy bármely ügyet saját hatáskörében tárgyaljon.”

2. § (1) A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 5/2019. (XI. 29.) önkormányzati rendelet 13. §-a a következő (1a) bekezdéssel egészül ki:

„(1a) A polgármester a képviselő-testület ülését a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvényben meghatározott eseteken túl köteles összehívni az alábbi esetekben:

a) a települési önkormányzat éves költségvetésének elfogadása és a zárszámadás tárgyalása céljából,

b) közmeghallgatás időpontjának kitűzése érdekében,

c) ha a jegyző törvényességi észrevételt tesz,

d) rendkívüli helyi ügyben, különösen közszolgáltatás zavara, természeti katasztrófa vagy veszélyhelyzet esetén.”

(2) A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 5/2019. (XI. 29.) önkormányzati rendelet 13. § (2) és (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(2) A Képviselő-testület ülését a Kállósemjéni Polgármesteri Hivatal Tárgyalótermében tartja.

(3) A Képviselő-testület dönthet arról, hogy ülését a (2) bekezdésben megjelölt helyszíntől eltérő kihelyezett helyszínen tartja, amely a Kállay Kúria rendezvényterme.”

3. § A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 5/2019. (XI. 29.) önkormányzati rendelet 14. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„14. § (1) A Képviselő-testületet összehívására vonatkozó meghívó tartalmazza az ülés

1. tervezett időpontját,

2. helyszínét,

3. a napirendi javaslatot, az előterjesztők megjelölésével.

(2) A meghívó az ülés tervezett időpontja előtt 3 nappal kerül megküldésre. A helyi választópolgárok tájékoztatása érdekében a polgármester a meghívót az ülés tervezett időpontját megelőző 3 nappal az önkormányzat hirdetőtábláján közzé teszi.

(3) A meghívó kézbesítése történhet:

a) személyes átadással, amelyet az átvevő aláírásával igazol, vagy

b) hivatali kézbesítő által, tértivevényes küldeményként,

c) nagy terjedelmű előterjesztés esetén elektronikus úton (e-mail), amelynek átvételét a címzett elektronikus visszaigazolással erősíti meg.

(4) Az átvétel igazolása az aláírt átvételi elismervény, vagy az elektronikus visszaigazolás. A meghívó kézbesítésének és átvételének igazolását a Polgármesteri Hivatal kezeli és megőrzi.

(5) A Képviselő-testület üléseit az ülésterv szerint tartja.

(6) Az üléstervre javaslatot tehetnek:

a) polgármester, alpolgármester

b) képviselők

c) jegyző

(7) Az üléstervet a jegyző állítja össze tárgyév január 30. napjáig a polgármester irányításával. A képviselő-testület elé a polgármester terjeszti jóváhagyásra tárgyév február 15. napjáig.

(8) Az ülésterv tartalmi elemei:

a) a testületi ülések tervezett időpontjai, napirendjei;

b) a közmeghallgatások napirendjeinek a meghatározása;

c) a napirendi pont előterjesztőjének a megjelölése;

(9) Az ülésre meg kell hívni:

a) a képviselőket,

b) a jegyzőt,

c) az önkormányzati intézmények vezetőit,

d) a helyben működő szervezetek egyesületek vezetőit

e) a településen működő egyházak vezetőit

f) akiknek a meghívását a polgármester a napirendhez kapcsolódóan indokoltnak tartja”

4. § A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 5/2019. (XI. 29.) önkormányzati rendelet 15. §-a a következő (4) bekezdéssel egészül ki:

„(4) A Képviselő-testületet rendkívüli ülésének időpontját a polgármester tűzi ki. A rendkívüli ülés összehívásakor a meghívót a polgármester az ülés előtt legalább 3 órával korábban az összehívás okának megjelölésével elektronikusan küldi meg. Az írásbeli meghívó mellőzhető, ha az ülésre okot adó körülmény a Képviselő-testület ülésének azonnali megtartását indokolja, mely esetben a meghívás telefonon is történhet.”

5. § A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 5/2019. (XI. 29.) önkormányzati rendelet 20. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A képviselő testület üléséről hangfelvétel készül.”

6. § A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 5/2019. (XI. 29.) önkormányzati rendelet 22. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„22. § (1) Az ülésvezető a napirendi pontok sorrendjében - a napirendhez tartozó bizottsági szavazati arány ismertetését követően - minden előterjesztés felett külön - külön nyit vitát, melynek során:

a) az előterjesztő a napirendhez a vita előtt szóban kiegészítést tehet.

b) az előadóhoz a Képviselő-testület tagjai, a tanácskozási joggal résztvevők kérdéseket tehetnek fel, amelyre az előadó köteles rövid választ adni.

c) a vélemények ismertetését megelőzően, - amennyiben a napirendi ponthoz van – a bizottsági elnökök jogosultak véleményüket elsőként ismertetni.

(2) Felszólalásokra a jelentkezés sorrendjében kerülhet sor. A felszólalás időtartama témánként és napirendenként legfeljebb 5 perc. Ugyanazon napirend keretében az egyszeri ismételt felszólalás időtartama a 2 percet nem haladhatja meg. Az idő túllépése miatt az ülésvezető megvonhatja a szót a felszólalótól.

(3) Ügyrendi kérdésekben, azaz az ülés vezetésével, rendjével összefüggő, valamint az éppen tárgyalt ügy tárgyalási módjára, vagy a vita egészére vonatkozóan bármely képviselő, polgármester, illetve a jegyző soron kívül szót kap - legfeljebb 2 percre - és javaslatot tehet. Az ügyrendi javaslatról a Képviselő-testület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel határoz.

(4) Az önkormányzati bizottság bármely előterjesztéshez - az ezekhez benyújtott módosító javaslatokat is értékelő - ajánlást nyújthat be a Képviselő-testülethez.

(5) A rendelet-tervezetek tárgyalása során az ülésen tett nagyobb (kettőnél több) módosító javaslatokat - az ülés megkezdéséig - írásban kell benyújtani az előterjesztő személyéhez.

(6) Az előterjesztő a javaslatot, illetve a települési képviselő a módosító javaslatát a vita bezárásáig megváltoztathatja, és a szavazás megkezdéséig azt bármikor vissza is vonhatja.

(7) Az ülésvezető hozzászólást engedélyezhet az ülésen megjelent hallgatók részére két perc időtartamra.

(8) Tájékoztató jellegű napirendek esetén vitát akkor kell nyitni, ha azt a polgármester vagy a jelenlévő képviselők egyharmada kezdeményezi.

(9) A polgármester a hozzászólótól megvonja a szót:

1. a (2) bekezdésben foglalt alkalom túllépése esetén,

2. ha a hozzászólás nem az adott napirendhez kapcsolódik,

3. ha a hozzászólásban más személyt sértő, vagy lealacsonyító kifejezés hangzik el,

(10) A testületi ülésen megjelent hallgatóság számára hozzászólási lehetőséget az ülésvezető adhat.”

7. § A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 5/2019. (XI. 29.) önkormányzati rendelet 23. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(6) Az előterjesztést, illetve a rendelet alkotására vonatkozó kezdeményezést a polgármesternél lehet benyújtani, aki kijelöli az előterjesztés tárgya szerint illetékes képviselő-testületi bizottságot, a hivatal bevonásával az előterjesztés elkészítésért felelőst, a döntés-tervezet benyújtásának határidejét, és az előterjesztést, a kezdeményezést, majd a tervezetet a képviselő-testület elé terjeszti. A rendelet-tervezetet a jegyző készíti el és - jogszabály eltérő rendelkezése hiányában - küldi meg véleményezésre az arra jogosult szerveknek, személyeknek.”

8. § A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 5/2019. (XI. 29.) önkormányzati rendelet 24. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(5) Az alpolgármester választásával kapcsolatos titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül.”

9. § (1) A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 5/2019. (XI. 29.) önkormányzati rendelet 25. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) Név szerinti szavazást kell tartani:

a) ha azt a képviselők egynegyede indítványozza

b) a közbeszerzési eljárások eredményéről. ”

(2) A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 5/2019. (XI. 29.) önkormányzati rendelet 25. §-a a következő (3a) bekezdéssel egészül ki:

„(3a) A név szerinti szavazásról külön hitelesített névsort a jegyzőkönyvhöz kell csatolni. A névszerinti szavazás során a jegyzőkönyvvezető abc sorrendben felolvassa a megválasztott képviselők nevét, akik egymás után az „igen”, „nem” vagy „tartózkodom” kifejezés alkalmazásával szóban közlik döntésüket.”

10. § A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 5/2019. (XI. 29.) önkormányzati rendelet 26. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A polgármester a módosító indítványokat az eredeti javaslatot megelőzve bocsátja szavazásra. A Képviselő-testület a módosító indítványokról a javaslattétel sorrendjében dönt.”

11. § A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 5/2019. (XI. 29.) önkormányzati rendelet 28. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A határozat tartalmazza:

1. a Képviselő-testület döntését

2. a végrehajtására szolgáló határidő és a végrehajtásáért felelős megnevezését.”

12. § A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 5/2019. (XI. 29.) önkormányzati rendelet 36. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A Képviselő-testület a polgármester javaslatára egy olyan társadalmi megbízatású alpolgármestert is választ, aki nem tagja a Képviselő-testületnek.”

13. § A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 5/2019. (XI. 29.) önkormányzati rendelet 40. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A jegyzői és aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatása esetére - legfeljebb 6 hónap időtartamra – a jegyzői feladatokat a Polgármesteri Hivatal köztisztviselője, Hollósiné Szálkai Melinda látja el.”

14. § A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 5/2019. (XI. 29.) önkormányzati rendelet 4. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

15. § Hatályát veszti a képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 5/2019. (XI. 29.) önkormányzati rendelet

c) 19. §-a,

16. § Ez a rendelet 2025. október 31-én lép hatályba, és 2025. november 1-jén hatályát veszti.

1. melléklet a 12/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelethez

4. melléklet
ÁTRUHÁZOTT HATÁSKÖRÖK

1. A Képviselő-testület a polgármesterre ruházza át a következő feladat- és hatásköreit:

1.1. Szociális rászorultság esetén a települési támogatásra való jogosultság megállapítása,

1.2. Rendkívüli települési támogatás nyújtása a létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamint az időszakosan vagy tartósan létfenntartási gonddal küzdő személyek részére,

1.3. előirányzat átcsoportosítás jogát a költségvetési rendeletben meghatározott összeghatárig,

1.4. az önkormányzatok, önkormányzati költségvetési szervek számára kiírt pályázatok benyújtásáról a költségvetési rendeletben meghatározott feladatok, beruházások, felújítások körében,

1.5. dönt az önkormányzat költségvetési rendeletében pályázati alapként elkülönített céltartalék felhasználásáról

1.6. dönt az önkormányzati kötelezettségvállalást - ide értve a működési költséget is - nem igénylő pályázatok benyújtásáról.

1.7. dönt 8 millió forint összeghatárig a közbeszerzési eljárás megindításáról.

1.8. 1 millió forint összeghatárig dönt a közbeszerzés eredményéről.

1.9. dönt – a megrendelés feladásával – a központi közbeszerzés keretében történő beszerzésekről.

1.10. dönt a külső szakértő bevonásáról, valamint a független hivatalos közbeszerzési tanácsadó igénybevételéről.

1.11. kijelöli a Bíráló Bizottság tagjait.

1.12. az egészségügyi alapellátás biztosítására vonatkozóan feladat-ellátási, vagy

feladat vállalási szerződést köt az egészségügyi szolgáltatóval, továbbá megteszi a szerződéssel kapcsolatos egyéb jognyilatkozatokat,

1.13. a képviselő-testület - határozatképtelenség vagy határozathozatal hiánya miatt - két egymást követő alkalommal ugyanazon ügyben nem hozott döntést, a polgármester döntést hozhat, kivételt képeznek ez alól a Képviselő-testület át nem ruházható hatáskörébe tartozó, valamint a minősített többséget igénylő döntések. A polgármester a döntésről a képviselő-testületet a következő ülésen tájékoztatja.

1.14. valamennyi Önkormányzati Társulásban és Önkormányzati tulajdonú gazdálkodó szervezet társulási tanácsában, taggyűlésén és más szervezeteiben az Önkormányzat képviselete

1.15. ellátja a jogszabályban meghatározott közút kezelői feladatokat és hatásköröket.

1.16. közterület rendeltetéstől eltérő használatának engedélyezése

1.17. vagyonrendeletben foglalt értékhatáron belül a tulajdonosi hatáskörök gyakorlása.

1.18. az önkormányzat tulajdonában levő közterületeken a felszíni és felszín alatti építmények, továbbá a közművek, valamint az azokkal összefüggő egyéb építmények létesítéséhez, bővítéséhez, áthelyezéséhez, valamint a már meglévő építmények ingatlan-nyilvántartási feltüntetéséhez szükséges tulajdonosi hozzájárulás megadása kérdésében

1.19. a Polgármester intézkedik Kállósemjén Nagyközség Önkormányzata vagyon- és felelősségbiztosítási szerződésében rögzített tevékenysége során keletkezett káreseményekkel kapcsolatos felelősségelismerő nyilatkozat megadása érdekében

2. Jegyzőre átruházott hatáskörök:

1.Gondoskodik a közterület házszámozásával kapcsolatos feladatokról.

3. Ügyrendi bizottságra átruházott hatáskörök és az ellátandó feladatok:

3.1. Megvizsgálja a képviselők összeférhetetlenségi ügyeit, erről jelentést ad az önkormányzatnak.

3.2. Nyilvántartja és ellenőrzi a polgármester és az önkormányzati képviselők vagyonnyilatkozatait.

3.3. Ellátja a képviselő-testület titkos szavazásainak lebonyolításával kapcsolatos teendőket.

3.4. Véleményezi az önkormányzat szervezeti- és működési szabályzatát és vizsgálja hatályosulását, szükség esetén javaslatot tesz módosítására, vagy új szabályzat alkotására.

3.5. A bizottság előterjesztést nyújthat be a képviselő-testülethez, kezdeményezheti önkormányzati rendelet alkotását, módosítását.

3.6. A bizottság előzetesen állást foglal, véleményez, javasol

3.6.1. a) a bizottság feladatkörét érintő valamennyirendelet-tervezetről, képviselő-testületi előterjesztésről,

3.6.2. a lakosság széles körét érintő előterjesztésekről, amennyiben a szakbizottság feladat- és hatásköréhez az előterjesztés témája szorosan kapcsolódik;

3.6.3. a bizottság elnöke javaslatára minden olyan ügyben, amelyben szükségesnek mutatkozik a bizottság állásfoglalása.

3.7. Előterjeszti a polgármester jutalmazására vonatkozó javaslatait.

4. Pénzügyi- és településfejlesztési bizottságra átruházott hatáskörök:

4.1. A bizottság előzetesen állást foglal, véleményez, javasol:

4.1.1. Kállósemjén Nagyközség Önkormányzata éves költségvetéséről, valamint a zárszámadásról szóló rendelet-tervezetekről,

4.1.2. a bizottság feladatkörét érintő valamennyi rendelet-tervezetről, képviselő-testületi előterjesztésről,

4.1.3. a lakosság széles körét érintő előterjesztésekről, amennyiben a bizottság feladat- és hatásköréhez az előterjesztés témája szorosan kapcsolódik;

4.1.4. a képviselő-testület gazdasági programjáról,

4.1.5. a képviselő-testület éves munkatervéről,

4.1.6. a bizottság feladatkörébe tartozó területen a helyi népszavazásra irányuló előterjesztésekről,

4.1.7. a bizottság elnöke javaslatára minden olyan ügyben, amelyben szükségesnek mutatkozik a bizottság állásfoglalása

4.2. figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek alakulását, különös tekintettel a saját bevételekre, a vagyonváltozás (vagyonnövekedés, csökkenés) alakulását, értékeli az azt előidéző okokat.

4.3. Figyelemmel kíséri évközben a gazdálkodás menetét.

4.4. Figyelemmel kíséri a településfejlesztési célkitűzéseinek megvalósítását, a község területén lévő üzemek, vállalkozások fejlesztési tevékenységét, ennek kapcsán javaslatot tesz a képviselő-testület felé a fejlesztési tevékenység koordinálására, egyes fejlesztési feladatok közös kooperációban való megvalósítására.

4.5. Közreműködik az önkormányzati fejlesztési tervek kidolgozásában.

4.6. Figyelemmel kíséri a rendezési terv betartását és javaslatot tesz a rendezési terv figyelembevételével a jelentősebb létesítmények építési helyére.

4.7. Figyelemmel kíséri a közterületek rendjét, tisztaságát, környezet-, és természetvédelmet.

4.8. Az önkormányzati tulajdonban lévő földterületek hasznosítására javaslatot tesz és figyelemmel kíséri a hasznosítás módját.

4.9. Véleményezi a települést érintő fejlesztési projektek megvalósításáról szóló előterjesztéseket, az önkormányzati beruházásokat előkészítő terveket, döntéseket.

4.10. Javaslatot tehet a képviselő-testületnek kitüntető cím, kitüntető díj adományozására vagy visszavonására

4.11. A bizottság előterjesztést nyújthat be a képviselő-testülethez, kezdeményezheti önkormányzati rendelet alkotását, módosítását.

4.12. A bizottság ellenőrzi határozatainak és a feladatkörét érintő önkormányzati rendeleteknek és képviselő-testületi határozatoknak a végrehajtását.

4.13. Kapcsolatot tart a feladatkörét érintő szakterületen működő, az önkormányzat által fenntartott intézményekkel és a lakossági önszerveződő közösségekkel

4.14. Véleményezi a képviselőtestület gazdasági program tervezetét.

4.15. Javaslatot tesz a helyi adók megállapítására részt vesz az előkészítésében.

4.16. Javaslatot dolgoz ki a az önkormányzat gazdasági programjának végrehajtásához.

4.17. Közreműködik a településrendezéssel, a településfejlesztéssel, az épített és természeti környezet védelmével összefüggő önkormányzati feladatok meghatározásában, végrehajtásában.

4.18. Javaslatot tesz környezetvédelmi tervek, programok elfogadására, közreműködik azok végrehajtásában.

4.19. Figyelemmel kíséri a település környezet –egészségügyi helyzetének alakulását, a köztisztaság fenntartását

4.20. Javaslatot tesz a település iránti érdeklődés felkeltésére, gazdasági, kulturális információk minél szélesebb körben való megjelenítésére.

4.21. A bizottságot feladat-, illetve hatáskörébe tartozó ügyekben a bizottság elnöke képviseli

5. Oktatási, kulturális és szociális bizottságra átruházott hatáskörök:

5.1. Véleményezi valamennyi, a képviselő-testület által tárgyalandó, a szociális bizottság feladat- és hatáskörét érintő kulturális, egészségügyi, szociális, karitatív, gyermekjóléti és gyermekvédelmi tárgyú előterjesztést

5.2. véleményezi annak elfogadása, módosítása előtt az önkormányzat szociális szolgáltatástervezési koncepcióját és esélyegyenlőségi programját

5.3. véleményezi az önkormányzati közművelődési-közgyűjteményi intézmények vezetői által készített beszámolókat

5.4. önkormányzati rendeletben meghatározottak szerint javaslatot tesz a képviselő-testületnek az önkormányzati fenntartású közművelődési intézmény éves közművelődési munkatervének elfogadására

5.5. javaslatot tehet a képviselő-testületnek kitüntető cím, kitüntető díj adományozására vagy visszavonására,

5.6. javaslatot tesz az önkormányzat által biztosított egészségügyi, szociális, karitatív, gyermekjóléti és gyermekvédelmi ellátások fejlesztésére,

5.7. támogatja a közösségi kulturális hagyományok és értékek ápolását, a művelődésre, társas életre szerveződő közösségek tevékenységét, a lakosság életmódjának, életkörülményeinek javítását szolgáló kulturális, egészségügyi és szociális célok megvalósítását,

5.8. véleményezi az önkormányzati fenntartású köznevelési intézmény szervezeti és működési szabályzatának, házirendjének, valamint a köznevelési intézmény nevelési programjának, jogszabályban meghatározott esetben munkatervét, beszámolóját

5.9. véleményezi a Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjpályázatra és az Arany János programra benyújtott pályázatokat

5.10. ellátja a szociálpolitikai és családvédelmi tevékenységgel kapcsolatos bizottsági feladatokat

5.11. Hátrányos helyzetű lakosok körülményeinek folyamatos figyelemmel kisérése, a problémák megoldásához javaslatok, javaslat programok kidolgozására,

5.12. Javaslatot tesz veszélyeztetett helyzetű kiskorúak, egyedülállók, idősek ellátására, problémáik megoldására.

5.13. A bizottságot feladat-, illetve hatáskörébe tartozó ügyekben a bizottság elnöke képviseli”