Pécsudvardi Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2025. (XI. 7.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Hatályos: 2025. 11. 09Pécsudvardi Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2025. (XI. 7.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról
[1] Az önkormányzat hatékony szervezeti működésének meghatározása, a működés átlátható kereteinek biztosítása céljából a képviselő-testület a szervezeti és működési szabályzatának újra alkotása mellett döntött.
[2] Pécsudvardi Önkormányzat Képviselő-testületének az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés b) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következő rendeletet alkotja:
1. Az Önkormányzat hivatalos megnevezése, székhelye, szervei
1. § (1) Az önkormányzat jelképe a pecsétje. A pecsét leírása: köralakú, középen Magyarország címere, körben pedig a következő felirat: Pécsudvardi Önkormányzat Képviselő-testülete *Baranya vármegye* A pecsétjét kell alkalmazni:
a) a képviselő-testület üléseiről készült jegyzőkönyvek hitelesítésére
b) a testület által adományozott okleveleken
c) az önkormányzat nemzetközi kapcsolatait tükröző és rögzítő dokumentumokon.
d) az önkormányzati szerződéseken, egyéb hivatalos dokumentumain.
e) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Pécsudvardi Önkormányzat (a továbbiakban: önkormányzat). Székhelye: 7762 Pécsudvard, Felszabadulás útja 47.
(2) A Képviselő-testület szervei:
a) Polgármester
b) Közös Önkormányzati Hivatal
c) Jegyző
d) Vagyonnyilatkozat-kezelő és Ügyrendi Bizottság
e) Kultúrális Bizottság
f) Pécsi Többcélú Agglomerációs Társulás
g) Mecsek-Dráva Regionális Szilárdhulladék Kezelő Rendszer Létrehozását Célzó Önkormányzati Társulás
(3) Az önkormányzat a Mötv. 85.-§-ban foglaltak szerint Közös Önkormányzati Hivatalt (a továbbiakban: Hivatal) tart fenn, melynek megnevezése: Pécsudvardi Közös Önkormányzati Hivatal. A Hivatalhoz tartozó települések: Pécsudvard, Áta, Birján, Lothárd, Szemely, Szőkéd. A Hivatal székhelye: 7762 Pécsudvard, Felszabadulás útja 47.
2. Feladatok és hatáskörök
2. § (1) Az önkormányzat ellátja a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvényben (a továbbiakban: Mötv.) meghatározott feladatokat, amelyek ellátási módjáról saját hatáskörben dönt.
(2) Az önkormányzat törvényben meghatározott kötelező feladatokat, valamint önként vállalt feladat- és hatásköröket lát el.
(3) Az önkormányzat helyi közügyek, valamint a helyben biztosítandó közfeladatok körében ellátja a kormányzati funkciók szerinti alaptevékenységeket.
(4) A képviselő-testület egyes hatásköreit az Mötv. 41. §-ban foglaltak szerint ruházhatja át, gyakorlásához utasítást adhat, azt visszavonhatja. Az átruházott hatáskör tovább nem ruházható. A képviselő-testület által átruházott hatásköröket a 2. melléklet tartalmazza.
(5) A képviselő-testület továbbá nem ruházhatja át az Mötv. 42. §-ban foglalt hatásköröket.
3. A Képviselő-testület működésének szabályai
3. § (1) A képviselő-testület tagjainak létszáma: 5 fő, tagjait a rendelet az 1. melléklete tartalmazza.
(2) A képviselő-testület üléseit a székhelyén (7762 Pécsudvard, Felszabadulás útja 47.) tartja.
(3) E rendelet szabályozásán kívül a képviselő-testület működését a Mötv. 41. §-55. §-ai szabályozzák.
4. A képviselő jogállása, kérdezési jog és interpelláció
4. § (1) A települési képviselők jogait és kötelezettségeit a Mötv. 32. §-34. §-a szabályozza. Ezen túl megilleti a kérdezési és az interpellációs jog.
(2) A kérdés: az önkormányzati hatáskörbe tartozó szervezeti, működési, döntési, előkészítési jellegű felvetés vagy tudakozódás.
(3) Az interpelláció olyan felszólalás, melynek tárgya szoros kapcsolatban kell, hogy álljon az önkormányzat hatáskörének ellátásával, illetőleg annak valamely – az önkormányzat irányítása alá tartozó – szervezet hatáskörébe kell tartoznia.
(4) A képviselők kérdéseiket, interpellációikat szóban vagy írásban a napirendek megtárgyalását követően tehetik meg.
(5) Az interpelláció és a kérdés csak testületi ülésen ismertethető. Az ülés kezdetekor ad tájékoztatást a polgármester a képviselők által már benyújtott kérdésekről. A képviselők az interpellációkat a napirendek megtárgyalását követően mondják el.
(6) Ha az interpelláció, kérdés benyújtására a képviselő-testület ülését megelőző 15 napon belül sor kerül, úgy arra az ülésen érdemben válaszolni kell. A képviselő-testület ülésén az interpellációra adott válasz elfogadásáról az interpelláló nyilatkozik. A képviselő-testület vita nélkül egyszerű szótöbbséggel dönt az elfogadásról vagy a kérdés további napirenden tartásáról. Amennyiben a képviselő-testület az interpellációra adott választ elutasítja, elrendeli az interpelláció tárgyának részletes kivizsgálását, melybe az interpelláló képviselőt is be kell vonni.
(7) A Mötv. 32. § - 34. §-ában foglaltakon túl a képviselő köteles:
a) olyan magatartást tanúsítani, amely méltóvá teszi a közéleti tevékenységre,
b) köteles felkérés alapján részt venni a testületi ülések előkészítésében, valamint a különböző vizsgálatokban,
c) köteles bejelenteni, ha megbízatásának teljesítésében akadályoztatva van,
d) köteles bejelenteni személyes érintettségét a Mötv.49. §-nak megfelelően.
5. A képviselő-testület üléseinek száma, nyilvános és zárt ülések köre
5. § (1) A Képviselő-testület alakuló-, rendes- és rendkívüli ülést, továbbá közmeghallgatást tart, és lakossági fórumot tarthat.
(2) A képviselő-testület az (1) bekezdésben meghatározott üléseit általában a székhelyén tartja, szükség szerint kihelyezett ülést, lakossági fórumot tarthat.
(3) A képviselő-testület szükség szerint, de minimum a Mötv. 44.§-ban meghatározott számú – azaz legalább 6 – ülést tart évente.
(4) Az ülés meghívóját és az előterjesztéseket a képviselőknek olyan időpontban kell megküldeni, hogy azok azt az ülés előtt legalább három nappal megkapják. A meghívót ki kell függeszteni az önkormányzat hirdetőtábláján is.
(5) A polgármester rendkívüli testületi ülést köteles összehívni a képviselők legalább ¼-ének vagy bizottságának a kezdeményezésére. Sürgős, halasztást nem tűrő esetben az ülés előtt 24 órával is kiküldhető a meghívó. Ekkor az írásbeliségtől el lehet tekinteni.
(6) A testületi ülésen szavazati joggal vesz részt a polgármester és a képviselők.
(7) A képviselő-testület a Mötv. 54. §-a alapján évente legalább egyszer, de szükség szerint közmeghallgatást tart. A közmeghallgatást igénylő napirendeket tárgyaló ülések időpontját, helyét legalább 7 nappal az ülés előtt a helyben szokásos módon – hirdetőtáblán - nyilvánosságra kell hozni.
(8) A képviselő-testületi ülések a Mötv. 46. §. (1) bekezdése alapján nyilvánosak.
(9) Zárt ülés elrendelésének eseteit a Mötv. 46. § (2) bekezdése szabályozza.
6. Az ülések tervezése, előkészítése
6. § (1) A képviselő-testület ülésére szavazati joggal minden képviselőt és a polgármestert kell meghívni.
(2) Tanácskozási joggal meg kell hívni:
a) a jegyzőt vagy az általa megbízott személyt
b) a településen működő civil szervezetek képviselőjét, amennyiben a napi rendi pontban érintett.
(3) A Képviselő-testület nyilvános ülésére tanácskozási jog nélkül meg kell hívni a települési nemzetiségi önkormányzat elnökét.
(4) A testületi ülésre meghívható:
a) A Hivatal adott témában illetékes előadója
b) Szakértő
c) A napirendi pontban érintett személy(ek)
d) Helyi országgyűlési képviselő
e) Baranya Megyei Közgyűlés elnöke
f) Megyei kormányhivatal vezetője, tagja
g) Területi rendőrkapitány
7. Az előterjesztés
7. § (1) Az előterjesztés szóban és írásban nyújtható be a képviselő-testület ülésére.
(2) A szóbeli előterjesztés esetében az előterjesztőnek meg kell fogalmazni a határozati javaslatot.
(3) Az írásbeli előterjesztés főbb elemei:
a) az első részben meg kell határozni az előterjesztés címét, tárgyát, ismertetni kell az előzményeket.
b) A második rész az egyértelműen megfogalmazott határozati javaslatot tartalmazza a végrehajtásért felelősök megnevezésével és a határidők megjelölésével.
(4) A polgármester, illetve a képviselő – különleges szakértelmet igénylő ügyekben – szakértőt is felkérhet az előterjesztések és a döntési javaslat összeállítására.
(5) Az előterjesztés megállapításának alapjául szolgáló adatokat, kimutatásokat táblázatba kell foglalni, mely az előterjesztés részét képezi.
8. A képviselő-testület ülésének vezetése, a szavazás módja
8. § (1) A Mötv. 47. §-a határozza meg a határozatképesség feltételeit, a határozatképességet valamennyi döntés előtt vizsgálni kell.
(2) A polgármester a napirendek sorrendjében minden előterjesztés felett külön-külön nyit vitát, melynek során:
a) az előterjesztő a napirendhez a vita előtt szóban kiegészítést tehet
b) az előadóhoz a képviselő-testület tagjai, a tanácskozási joggal résztvevők kérdéseket tehetnek fel, melyre az előadó köteles rövid választ adni (3 perc).
(3) A felszólalásokra a jelentkezés sorrendjében kerülhet sor. A felszólalás időtartama legfeljebb 3 perc. Ugyanazon napirend keretében az ismételt felszólalás időtartama az 1 percet nem haladhatja meg. Az idő túllépése miatt a polgármester megvonhatja a szót a felszólalótól.
(4) Az előterjesztő a javaslatot, illetve a települési képviselő a módosító javaslatát a vita bezárásáig megváltoztathatja és a szavazás megkezdéséig azt bármikor vissza is vonhatja.
(5) A vita lezárására, a hozzászólások időtartamának a korlátozására a testület bármely tagja tehet javaslatot. E javaslatról a testület vita nélkül határoz. A vita lezárása után a napirend előadója válaszolhat a hozzászólásokra.
(6) A vita lezárása után, a határozathozatal előtt a jegyzőnek szót kell adni, ha a javaslatok törvényességét illetően észrevételt kíván tenni.
(7) A polgármester az előterjesztésben szereplő és a vitában elhangzott határozati javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra. Először a módosító és kiegészítő indítványokról dönt a testület – az elhangzás sorrendjében – majd az eredeti határozati javaslatról.
(8) A képviselő-testület döntéseit nyílt szavazással hozza: A nyílt szavazás kézfelemeléssel történik. A javaslat elfogadásához - egyszerű többség esetén - a jelenlévő, minősített többséget igénylő ügyekben a megválasztott települési képviselők több mint a felének igen szavazata szükséges.
(9) Név szerinti szavazást kell elrendelni, ha:
a) azt törvény írja elő
b) képviselő-testület elrendeli
(10) A név szerinti szavazás úgy történik, hogy a jegyző felolvassa a tagok nevét és a jelenlévő tagok pedig a nevük felolvasásakor „igen”-nel, vagy „nem”-mel szavaznak, illetve tartózkodnak a szavazástól.
(11) Titkos szavazást a Mötv. 46. § (4) bekezdése szerint zárt ülés tartásakor lehet elrendelni, melyet az erre kialakított ideiglenes számláló bizottság bonyolít le. A szavazás lebonyolításáról külön jegyzőkönyvet kell készíteni.
(12) A képviselő a Mötv. 49. § (1) bekezdésében meghatározott esetben a szavazás megkezdéséig köteles bejelenteni a személyes érintettségét. A bejelentést elmulasztó képviselőt a Képviselő-testület 5.000,- Ft-ig terjedő rendbírsággal sújthatja.
(13) A képviselő-testülethatározatait külön-külön – a naptári év elejétől kezdve – folyamatos sorszámmal és évszámmal kell ellátni a következők szerint: Pécsudvardi Önkormányzat Képviselő-testületének …/…. (.. hó…nap) számú határozata.
(14) A testületi határozatokról a Hivatal nyilvántartást vezet.
(15) A határozatokat a jegyzőkönyv elkészítését követő 15 napon belül el kell küldeni a végrehajtásért felelős személyeknek és szerveknek.
9. Az önkormányzati rendeletalkotás
9. § (1) A képviselő-testület rendeletalkotásra vonatkozó szabályait e rendelet szabályozásán kívül a Mötv. 72. §-a teszi lehetővé.
(2) Rendeletalkotást, módosítást és hatályon kívül helyezését kezdeményezhet:
a) polgármester
b) alpolgármester
c) képviselő-testület tagja
d) képviselő-testület bizottságának tagja
e) jegyző
f) helyi nemzetiségi önkormányzat elnöke
g) települési társadalmi, érdekképviseleti és más civil szervezet vezetője
(3) A kezdeményezést a polgármesternél vagy a jegyzőnél írásban kell benyújtani. A kezdeményezésnek tartalmaznia kell a szabályozás indokát és a szabályozásra vonatkozó érdemi javaslatot. A jegyző az előkészületek után a képviselő-testület elé terjeszti.
(4) A rendelet szakmai előkészítésével a jegyzőt kell megbízni, aki:
a) elosztja a közreműködők között a munkát
b) gondoskodik a tervezetek bizottsági véleményeztetéséről és az észrevételek feldolgozásáról
c) biztosítja az elvi célkitűzések érvényesítését, a vitás kérdések megfelelő szintű eldöntését
d) koordinátor szerepet tölt be az érintett társzervek között
e) megszervezi az adminisztrációs munkát
f) részt vesz a tervezet testület előtti megvitatásában.
(5) A rendelet megjelölése: Pécsudvardi Önkormányzat Képviselő-testületének ..…/….. (…hó…nap) önkormányzati rendelete
(6) Az önkormányzati rendelet kihirdetésének napja az önkormányzat hirdetőtáblájára való kifüggesztés napja. Az önkormányzat a rendeletét a honlapján is közzéteszi. Kihirdetéséről a jegyző gondoskodik. A Hivatal a hatályos rendeletekről naprakész nyilvántartást vezet.
10. A képviselő-testület jegyzőkönyve
10. § (1) A Mötv. 52. §. (1) bekezdése szerinti tartalommal a képviselő-testület üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni. E bekezdésben foglaltakon túl a jegyzőkönyv tartalmazza:
a) az ülés helyét és idejét
b) a távol maradt képviselő nevét, a távollét okát
c) a napirendi pontonként az előadók nevét, szóbeli előterjesztés esetén annak rövid tartalmát, a felszólalók nevét és mondanivalójának lényegét
d) az elhangzott bejelentéseket, interpellációkat és kérdéseket, valamint az azokkal kapcsolatos válaszokat, illetve határozatokat
e) a képviselő kérésére véleményének rögzítését
f) aláírásokat, dátumot, pecsétet.
(2) A képviselő-testület ülésének jegyzőkönyvét a polgármester és a jegyző írja alá.
(3) A jegyzőkönyvet az ülést követő tizenöt napon belül a jegyző köteles megküldeni a Baranya Vármegyei Kormányhivatalnak.
(4) Az eredeti jegyzőkönyv példányát a Hivatal őrzi.
11. § (1) A jegyzőkönyv eredeti példányának mellékletét képezi:
a) a meghívó,
b) az írásos előterjesztések, az írásban benyújtott interpellációk,
c) a jelenléti ív,
d) a települési képviselő írásban benyújtott hozzászólása,
e) a név szerinti szavazásról készült külön névsor,
f) a titkos szavazásról készült külön jegyzőkönyv,
g) a Jegyző jogszabálysértésre vonatkozó esetleges észrevételét.
(2) Az állampolgárok – a zárt ülésről készült jegyzőkönyv kivételével betekinthetnek a képviselő-testület üléseinek jegyzőkönyvébe.
(3) A zárt ülésről külön jegyzőkönyvet kell készíteni.
(4) A külön törvény szerinti közérdekű adat és közérdekből nyilvános adat megismerésének lehetőségét – zárt ülés tartása esetén is – biztosítani kell.
(5) A képviselő-testület üléséről – a jegyzőkönyv elkészítésének megkönnyítése érdekében – hangfelvétel készül. A hangfelvételről másolat nem készíthető.
11. A helyi népszavazás
12. § (1) A választópolgárok választott képviselőik útján és a helyi népszavazáson történő részvételükkel gyakorolják az önkormányzáshoz való közösségi jogukat.
(2) A képviselő-testület a helyi népszavazás eljárását, egyes feltételeit önálló rendeletben szabályozza.
12. A polgármester
13. § (1) A polgármester a Mötv. 66. §-nak megfelelően a képviselő-testület tagja.
(2) Megbízatását főállásban látja el.
(3) A Polgármester az általa meghatározottak szerint, legalább hetente egy alkalommal fogadóórát tart. Távolléte esetén az alpolgármester helyettesíti.
(4) A polgármester feladatát, hatáskörét a Mötv. 65-68. §-a szabályozza.
(5) Tisztségének betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatása esetén a Mötv. 45. §-nak megfelelően feladatát és hatáskörét az alpolgármester veszi át, a képviselő-testületi üléseket az alpolgármester hívja össze.
(6) A Mötv. 45. §-ban foglalt, a polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, a tartós akadályoztatásuk esetén a munkakört a korelnök veszi át, továbbá a képviselő-testületet a korelnök hívja össze és vezeti.
(7) A polgármester tisztségének megszűnése esetén, a tisztség megszűnését követően nyolc munkanapon belül írásba foglaltan átadja munkakörét az új polgármesternek, ennek hiányában az alpolgármesternek, akadályoztatása esetén a korelnöknek. A munkakör-átadási jegyzőkönyvet az előző és az új polgármester, a jegyző, valamint a fővárosi és megyei kormányhivatal vezetője írja alá.
13. Az alpolgármester
14. § (1) Az alpolgármester a Mötv. 74. §-ban foglaltak szerint kerül megválasztásra és tölti be funkcióját.
(2) Az alpolgármester társadalmi megbízatásban látja el feladatkörét.
14. A jegyző
15. § (1) A jegyző vezeti a közös önkormányzati hivatalt.
(2) A jegyző gondoskodik az önkormányzatok működésével kapcsolatos Mötv. 81. § (3) bekezdésében foglalt feladatok ellátásáról.
(3) A jegyzői tisztség betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatása esetén a munkaköri leírás szerinti hatósági ügyintéző munkakörben foglakoztatott köztisztviselő jogosult a jegyzői feladatokat – a jegyzői tisztség betöltéséig, vagy a jegyző akadályoztatásának megszűnéséig, de legfeljebb 6 hónapig ellátni.
15. Bizottságok
16. § (1) Az önkormányzat bizottságaira vonatkozó szabályokat a Mötv. 57-61. §-i taglalják.
(2) Az önkormányzat 2 tagú Vagyonnyilatkozat-kezelő és Ügyrendi Bizottságot hozott létre, melynek feladata:
a) javaslatot tesz a polgármester illetményének és költségtérítésének megállapítására,
b) képviselői vagyonnyilatkozatok kezelése, ellenőrzése, eljárás lefolytatása,
c) eljár a polgármester és a települési képviselőt érintő összeférhetetlenségi ügyekben.
(3) Tagjait a a 3. melléklet3. melléklet tartalmazza.
16. Társulások
17. § Az önkormányzat Mötv. 87. §-nak megfelelően az alábbi társulásokban vesz részt:
a) Pécsi Többcélú Agglomerációs Társulás, amely az alábbi feladatok látja el: Gyermekek napközbeni ellátása családi bölcsőde, munkahelyi bölcsőde, napközbeni gyermekfelügyelet vagy alternatív napközbeni ellátás útján, Helyi önkormányzatok és társulások igazgatási tevékenysége, demens személyek nappali intézményi ellátása, házi segítségnyújtás, időskorúak nappali intézményi ellátása szociális és gyermekjóléti ellátás.
b) Mecsek-Dráva Regionális Szilárdhulladék Kezelő Rendszer Létrehozását Célzó Önkormányzati Társulás, amely az alábbi feladatokat látja el: Nem veszélyes hulladék kezelése, ártalmatlanítása, közszolgáltatás megszervezése települések számára, szolgáltatások ellátásához szükséges fejlesztések koordinálása.
17. A nemzetiségi önkormányzat
18. § (1) A nemzetiségi önkormányzat elnökével a képviselő-testület folyamatos kapcsolatot tart.
(2) A nemzetiségi önkormányzat elnökét tájékoztatni kell a nemzetiségi önkormányzat működését érintő kérdésekről, melyben a véleményezési, egyetértési joggal bír.
(3) A Pécsudvardi Önkormányzat a nemzetiségi önkormányzatok működéséhez szükséges helyiséghasználatot a Pécsudvardi Horvát Nemzetiségi Önkormányzat részére a 7762 Pécsudvard, Felszabadulás útja 47. szám alatti ingatlanban biztosítja. A Pécsudvardi Önkormányzat a helyiséghasználat keretében a leltár szerinti tárgyi, technikai eszközök használatát is biztosítja, és vállalja a helyiséghasználathoz kapcsolódó rezsi- és fenntartási költségek finanszírozását.
(4) A nemzetiségi önkormányzat részére:
a) a testületi ülések, döntések, tisztségviselői döntések előkészítésével,
b) a jegyzőkönyvek elkészítésével kapcsolatos-, a döntéshozatalhoz kapcsolódó nyilvántartási-,
c) a nemzetiségi önkormányzat működésével összefüggő sokszorosítási-, postázási-, iratkezelési-,
d) a képviselő működésével kapcsolatos feladatokat a Hivatal látja el,
(5) A nemzetiségi önkormányzat költségvetésével, annak végrehajtásával kapcsolatos döntés előkészítési-, gazdálkodásával összefüggő nyilvántartási-, adatszolgáltatási feladatok ellátásáról a Hivatal gondoskodik.
(6) Az (4)-(5) bekezdésben meghatározott feladatokkal kapcsolatos költségek fedezetét az Önkormányzat költségvetésében biztosítja.
18. A költségvetés
19. § (1) A képviselő-testület a költségvetését önkormányzati rendeletben határozza meg. A költségvetés összeállításának részletes szabályait az államháztartásról szóló törvény, a finanszírozás rendjét és az állami hozzájárulás mértékét az állami költségvetési törvény határozza meg.
(2) A költségvetés elfogadása két fordulóban történik:
a) az első a koncepció
b) a második főbb elemei: a képviselő-testület megtárgyalja a költségvetési rendelet tervezetét, mely több változatban is készülhet.
(3) A költségvetési rendelet tervezetét a jegyző készíti elő, a polgármester terjeszti a képviselő-testület elé.
(4) A zárszámadási rendelet tervezetének előkészítésére és előterjesztésére a (3) bekezdésben leírt szabályok az irányadóak.
19. Az önkormányzat vagyona
20. § Az önkormányzat vagyonával kapcsolatos szabályokat a Mötv 106. § - 110. §-ai szabályozzák. A képviselő-testület – a jogszabályi rendelkezéseken túlmenően – saját rendeletben állapítja meg a törzsvagyon:
a) forgalomképtelen vagyontárgyait
b) a korlátozottan forgalomképes tárgyait és azokat a feltételeket, amelyek szerint e vagyontárgyakról rendelkezni lehet.
20. A gazdálkodás ellenőrzése
21. § (1) A helyi önkormányzatok gazdálkodásának szabályait a Mötv. 111-116. §-a szabályozza.
(2) Az önkormányzat gazdálkodásának belső ellenőrzéséről a Pécs Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal Ellenőrzési Osztály keretében jogszabályban meghatározott képesítésű ellenőr útján gondoskodik.
21. Záró rendelkezések
22. §1
23. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
1. melléklet a 12/2025. (XI. 7.) önkormányzati rendelethez
1. Zsdrál Artúr polgármester
2. Tomola Ferenc alpolgármester
3. Horváth Edit képviselő
4. Pankászné Dobszai Tímea képviselő
5. Mátyás Gábor képviselő
2. melléklet a 12/2025. (XI. 7.) önkormányzati rendelethez
1. A polgármester átruházott hatáskörben dönt a települési támogatásokról szóló rendeletben szabályozott települési támogatásról, vis maior települési támogatásról, temetési támogatásról.
2. A polgármester átruházott hatáskörben dönt a szociális tűzifa helyi szabályairól szóló rendeletben szabályozott tűzifa támogatásokról.
3. A polgármester átruházott hatáskörben dönt a településképi véleményezéssel, bejelentéssel kapcsolatos hatáskörök.
4. A jegyző átruházott hatáskörben dönt a közösségi együttélés alapvető szabályairól és megszegésük jogkövetkezményeiről szóló rendeletben szabályozott hatósági eljárás lefolytatásáról és bírság kiszabásáról.
5. A jegyző átruházott hatáskörben dönt az elhagyott hulladék felszámolása érdekében tett intézkedésekről szóló rendeletben szabályozott helyi intézkedésekkel kapcsolatban.
6. A jegyző átruházott hatáskörben dönt a közterületek elnevezéséről, valamint az elnevezés megváltoztatására irányuló kezdeményezés és a házszám megállapítás szabályairól szóló rendeletben szabályozott házszám megállapításokról.
3. melléklet a 12/2025. (XI. 7.) önkormányzati rendelethez
1. Vagyonnyilatkozat-kezelő és Ügyrendi Bizottság:
a) Horváth Edit elnök
b) Mátyás Gábor tag
2. Kultúrális Bizottság:
a) Horváth Edit elnök
b) Pankászné Dobszai Tímea tag
A 22. § a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.