Nemesnép Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2025. (XI. 26.) önkormányzati rendelete
a Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2013. (IV. 27.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2025. 11. 27- 2025. 11. 28Nemesnép Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2025. (XI. 26.) önkormányzati rendelete
a Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2013. (IV. 27.) önkormányzati rendelet módosításáról
[1] Nemesnép Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében,
[2] az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdésének a) és d) pontjában és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § A Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2013. (IV.27.) önkormányzati rendelet bevezetője helyébe a következő rendelkezés lép:
2. § A Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2013. (IV.27.) önkormányzati rendelet 7. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A képviselő-testület évente legalább 6 rendes képviselő-testületi ülést tart. Éves munkaterv alapján működik, a munkatervi javaslatot a polgármester terjeszti a képviselő-testület elé.”
3. § A Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2013. (IV.27.) önkormányzati rendelet 8. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A képviselő-testület üléseit a művelődési házban – 8976 Nemesnép, Petőfi Sándor utca 43. – tartja. Indokolt esetben a képviselő-testület ülése a Hivatal hivatali épületébe (8973 Csesztreg, Dózsa György utca 2.) is összehívható. Lakossági igény esetén a polgármester megszervezi az érdeklődők falugondnoki autóval való szállítását.”
4. § A Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2013. (IV.27.) önkormányzati rendelet V. Fejezet címe helyébe a következő rendelkezés lép:
Polgármester, alpolgármester, jegyző, a hivatal”
5. § A Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2013. (IV.27.) önkormányzati rendelet 52. § (9) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(9) A jegyzői tisztség betöltetlenségének idején a jegyzői feladatok ellátásával - ha ilyen személyt a Hivatal foglalkoztat - az aljegyzőt, vagy a Hivatal azon köztisztviselőjét kell megbízni, aki megfelel a jegyzői tisztség betöltésére előírt képesítési és alkalmazási feltételeknek.”
6. § A Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2013. (IV.27.) önkormányzati rendelet 62. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(5) A bizottsági döntéshozatalból kizárható az, akit vagy akinek a hozzátartozóját személyesen érinti az ügy. A személyes érintettséget az érdekelt köteles bejelenteni. A kizárásról a bizottság dönt.”
7. § A Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2013. (IV.27.) önkormányzati rendelet 6. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.
8. § Hatályát veszti a Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2013. (IV.27.) önkormányzati rendelet 53. §-a.
9. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
1. melléklet a 12/2025. (XI. 26.) önkormányzati rendelethez
1. A Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2013. (IV.27.) önkormányzati rendelet 6. melléklet 2. pont helyébe a következő pont lép:
„2. A bizottság feladatkörébe tartozik az alpolgármester illetményére, tiszteletdíjára, költségtérítésére, egyéb juttatására (jutalmazására) vonatkozó javaslat képviselő-testület elé terjesztése.”