Madocsa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2025. (XI. 27.) önkormányzati rendelete

Madocsa Község Önkormányzata Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 2/2020. (II.12.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2025. 11. 28- 2025. 11. 28

Madocsa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2025. (XI. 27.) önkormányzati rendelete

Madocsa Község Önkormányzata Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 2/2020. (II.12.) önkormányzati rendelet módosításáról

2025.11.28.

[1] Madocsa Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a helyi közügyek intézésének, azaz a lakosság közszolgáltatásokkal való ellátásának, illetve a helyi hatalom önkormányzati típusú gyakorlásának szervezeti és működési kereteit az önkormányzati jogok kiteljesítése, a demokratikus működés feltételeinek megteremtése, a település önfenntartó képességének biztosítása, és a helyi közösség öngondoskodásra való képességének erősítése érdekében állapítja meg.

[2] Madocsa Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A Madocsa Község Önkormányzata Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 2/2020.(II.12.) önkormányzati rendelet bevezetője helyébe a következő rendelkezés lép:

„Madocsa Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában és Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:”

2. § A Madocsa Község Önkormányzata Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 2/2020.(II.12.) önkormányzati rendelet 1. §-a a következő (6) bekezdéssel egészül ki:

„(6) A képviselő-testület szervei: a polgármester, a képviselő-testület bizottsága, a közös önkormányzati hivatal, a jegyző, továbbá a társulás.”

3. § A Madocsa Község Önkormányzata Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 2/2020.(II.12.) önkormányzati rendelet 3. alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:

„3. A bélyegzők”

4. § A Madocsa Község Önkormányzata Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 2/2020.(II.12.) önkormányzati rendelet 24. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Az alakuló ülés napirendi pontjai a következők:

a) az alakuló ülés ünnepélyes megnyitása a polgármester által, a Himnusz elhangzása,

b) az alakuló ülés határozatképességének megállapítása,

c) egy fő jegyzőkönyv-hitelesítő megválasztása,

d) a helyi választási bizottság elnökének tájékoztatója a választás végleges eredményéről,

e) a megválasztott képviselők és a polgármester eskütétele külön-külön, melynek során az eskü szövegét a helyi választási bizottság elnöke olvassa elő,

f) a Polgármesteri program ismertetése,

g) a képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló önkormányzati rendelet felülvizsgálata, a képviselő-testület döntése alapján annak módosítása vagy új rendelet megalkotása,

h) Szavazatszámláló ideiglenes bizottság elnökének és tagjainak megválasztása,

i) alpolgármester megválasztása,

j) az alpolgármester eskütétele, melynek során az eskü szövegét a helyi választási bizottság elnöke olvassa elő,

k) a polgármester illetményének és költségtérítésének megállapítása,

l) az alpolgármester tiszteletdíjának és költségtérítésének megállapítása,

m) a képviselő-testület bizottságainak – elnökének, tagjainak - megválasztása,

n) a képviselő-testület nem képviselő-testületi tagjainak eskütétele melynek során az eskü szövegét a helyi választási bizottság elnöke olvassa elő,

o) képviselői, bizottsági tiszteletdíjakról, természetbeni juttatásokról döntés,

p) az önkormányzati társulásokban való delegálásról döntés,

q) tájékoztatás a képviselői összeférhetetlenségi szabályokról,

r) tájékoztatás a vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség szabályairól,

s) a Szózat elhangzása és

t) az alakuló ülés bezárása.”

5. § A Madocsa Község Önkormányzata Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 2/2020.(II.12.) önkormányzati rendelet 28. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) Az éves munkaterv tervezetével kapcsolatosan a tárgyévet megelőző év december 15. napjáig javaslatot tehetnek a következők:

a) a polgármester, az alpolgármester,

b) a képviselők,

c) az önkormányzati bizottságok,

d) a jegyző, az osztályvezető,

e) a település országgyűlési képviselője,

f) az önkormányzat által alapított költségvetési szervek vezetői és

g) a Tolna Vármegyei Kormányhivatal vezetője,

h) a Paksi Járási Hivatal vezetője.”

6. § A Madocsa Község Önkormányzata Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 2/2020.(II.12.) önkormányzati rendelet 15. alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:

„15. A képviselő-testületi ülés összehívása és vezetése”

7. § A Madocsa Község Önkormányzata Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 2/2020.(II.12.) önkormányzati rendelet 38. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A Polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, vagy a polgármester és az alpolgármester együttes és tartós akadályoztatása esetén a Pénzügyi, Településfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság elnöke hívja össze a képviselő-testületet és vezeti a képviselő-testület ülését.”

8. § A Madocsa Község Önkormányzata Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 2/2020.(II.12.) önkormányzati rendelet 40. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Amennyiben a tárgyalandó napirend, vagy más fontos körülmény indokolja, a képviselő-testület ülése a székhelyén kívül - figyelemmel a Gerjeni Közös Önkormányzati Hivatalra – Gerjen közigazgatási területére is összehívható.”

9. § A Madocsa Község Önkormányzata Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 2/2020.(II.12.) önkormányzati rendelet 47. § c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A levezető elnök ülésvezetői feladatai és jogkörei a következők:)

„c) javaslattétel egy fő jegyzőkönyv hitelesítő képviselő személyére,”

10. § A Madocsa Község Önkormányzata Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 2/2020.(II.12.) önkormányzati rendelet 56. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Jegyzőkönyv-hitelesítő a képviselő-testületi ülésen végig jelenlévő egy fő olyan képviselő, aki az önkormányzat székhelyén elkészített jegyzőkönyvet - a kormányhivatalhoz jogszabályban előírt határidőben történő megküldés érdekében - áttekinti és aláírja.”

11. § A Madocsa Község Önkormányzata Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 2/2020.(II.12.) önkormányzati rendelet 58. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A polgármester a jegyzőkönyv-hitelesítő kijelölése után terjeszti elő a napirendi pontokat. A polgármester, az alpolgármester, a Pénzügyi, Településfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság elnöke, a képviselő-testület tagja, a jegyző, vagy az osztályvezető javaslatot tehet a meghívóhoz képest a napirendi pontok sorrendjének megváltoztatására, új napirendi pont felvételére, napirendi pont törlésére.”

12. § A Madocsa Község Önkormányzata Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 2/2020.(II.12.) önkormányzati rendelet 67. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Amennyiben a jegyző úgy ítéli meg, hogy a képviselő-testület, a képviselő-testület szerve és a polgármester döntése, működése jogszabályt sért, abban az esetben haladéktalanul, de legkésőbb a jogsértés észlelését követő képviselő-testületi ülésen köteles azt jelezni a képviselő-testület felé.”

13. § A Madocsa Község Önkormányzata Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 2/2020.(II.12.) önkormányzati rendelet 68. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Az Mötv. 50. §-ában meghatározottakon felül minősített többség szükséges az alábbi döntésekhez:

1. gazdasági program elfogadása,

2. hitelfelvétel,

3. polgármester elleni kereset benyújtása,

4. az önkormányzat vagyonáról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott önkormányzati tulajdonról való rendelkezés,

5. kitüntetés, elismerés, díszpolgári cím adományozása,

6. a képviselő-testület hatáskörének átruházása, átruházott hatáskör visszavonása,

7. rendkívüli közmeghallgatás, lakossági fórum elrendelése,

8. érintettség bejelentése elmulasztásának kimondása, jogkövetkezmény megállapítása,

9. név szerinti szavazás elrendelése,

10. titkos szavazás elrendelése,

11. képviselői tiszteletdíj megvonása

12. településfejlesztési koncepció, településrendezési terv, Helyi építési szabályzat, Szabályozási terv, településszerkezeti terv módosítása, elfogadása,

13. a képviselő-testület ülésének egészéről, vagy egy-egy napirendjének tárgyalásáról szó szerinti jegyzőkönyvet kell készíteni, ha azt a levezető elnök, vagy a képviselők - minősített többségű döntése alapján - kezdeményezi.”

14. § A Madocsa Község Önkormányzata Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 2/2020.(II.12.) önkormányzati rendelet 76. §-a a következő (1a) bekezdéssel egészül ki:

„(1a) Amennyiben a képviselő az (1) bekezdésben foglalt kötelezettségszegést ismételten elköveti, úgy a képviselő tiszteletdíjának folyósítását további 1 hónapra az (1) bekezdésben foglalt eljárásrend betartásával a képviselő-testület minősített többséggel hozott határozatával megvonja. ”

15. § (1) A Madocsa Község Önkormányzata Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 2/2020.(II.12.) önkormányzati rendelet 77. § (1) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezheti:)

„a) a képviselő-testület tagja, (polgármester, alpolgármester),”

(2) A Madocsa Község Önkormányzata Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 2/2020.(II.12.) önkormányzati rendelet 77. §-a a következő (1a) bekezdéssel egészül ki:

„(1a) A kezdeményezést a polgármesternél kell benyújtani, aki a rendelet tárgya szerint illetékes képviselő-testületi bizottságok és a hivatal bevonásával a kezdeményezést, majd a tervezetet a képviselő-testület elé terjeszti.”

16. § A Madocsa Község Önkormányzata Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 2/2020.(II.12.) önkormányzati rendelet 78. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A képviselő-testület rendeleteit a naptári év elejétől folyamatos, növekvő, egyedi sorszámmal kell ellátni. A rendelet megjelölése a Magyar Közlöny kiadásáról, valamint a jogszabály kihirdetése során történő és a közjogi szervezetszabályozó eszköz közzététele során történő megjelöléséről szóló 5/2019. (III.13.) IM rendelet 11. § (2) bekezdése alapján történik.”

17. § (1) A Madocsa Község Önkormányzata Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 2/2020.(II.12.) önkormányzati rendelet 79. § (1) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Az önkormányzati határozat meghozatalát kezdeményezheti:)

„a) a képviselő-testület tagja (polgármester, alpolgármester),”

(2) A Madocsa Község Önkormányzata Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 2/2020.(II.12.) önkormányzati rendelet 79. §-a a következő (1a) bekezdéssel egészül ki:

„(1a) A kezdeményezést a polgármesternél kell benyújtani, aki a határozat tárgya szerint illetékes képviselő-testületi bizottságok és a hivatal bevonásával a kezdeményezést, majd a tervezetet a képviselő-testület elé terjeszti.”

18. § A Madocsa Község Önkormányzata Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 2/2020.(II.12.) önkormányzati rendelet 81. § (1) bekezdés d) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[A képviselő-testület üléséről készült jegyzőkönyv az Mötv. 52. § (1) bekezdésében foglaltakon túl tartalmazza a következőket:]

„d) az önkormányzati bélyegző lenyomatát, aláírásokat, dátumot.”

19. § A Madocsa Község Önkormányzata Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 2/2020.(II.12.) önkormányzati rendelet 83. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A jegyzőkönyvet a polgármester, a jegyző és a jegyzőkönyv-hitelesítő írja alá.”

20. § A Madocsa Község Önkormányzata Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 2/2020.(II.12.) önkormányzati rendelet 84. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Az Mötv. 52. § (3) bekezdésében meghatározott betekinthetőségi jog biztosításáról a jegyzőnek kell gondoskodnia. A jegyzőkönyvek anyagát a Gerjeni Közös Önkormányzati Hivatal Madocsai Osztály őrzött irattári példány átadásával csak hivatali dolgozó jelenlétében lehet megtekinteni.”

21. § (1) A Madocsa Község Önkormányzata Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 2/2020.(II.12.) önkormányzati rendelet 95. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) Amennyiben a képviselő-testület - határozatképtelenség vagy határozathozatal hiánya miatt - két egymást követő alkalommal ugyanazon ügyben nem hozott döntést, a polgármester az ülés napirendi javaslatában felsorolt ügyekben - az át nem ruházható hatáskörbe tartozó ügyek kivételével - döntést hozhat.”

(2) A Madocsa Község Önkormányzata Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 2/2020.(II.12.) önkormányzati rendelet 95. §-a a következő (3a) bekezdéssel egészül ki:

„(3a) A polgármester a képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett dönthet a két ülés közötti időszakban felmerülő, halaszthatatlan, a képviselő-testület hatáskörébe tartozó, pályázati önerőt igénylő önkormányzati ügyekben, feltéve, hogy az adott pályázati kiírás összhangban van a képviselő-testület korábbi döntésével elfogadott fejlesztési céljaival.”

22. § A Madocsa Község Önkormányzata Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 2/2020.(II.12.) önkormányzati rendelet 100. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„100. § A jegyző a Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatának megfelelően ellátja a Madocsai Osztály vezetését, míg a Gerjeni Osztály vezetését az osztályvezető látja el. ”

23. § A Madocsa Község Önkormányzata Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 2/2020.(II.12.) önkormányzati rendelet a következő 100/A. §-sal egészül ki:

„100/A. § Az osztályvezető a jegyző távolléte, akadályoztatása, vagy a jegyzői tisztség betöltetlensége esetén teljes jogkörrel helyettesíti a jegyzőt és gyakorolja annak hatásköreit.”

24. § A Madocsa Község Önkormányzata Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 2/2020.(II.12.) önkormányzati rendelet 101. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„101. § A jegyzői és az osztályvezetői tisztség egyidejű betöltetlensége, vagy a jegyző és az osztályvezető egyidejű vagy tartós akadályoztatása esetére – legfeljebb hat hónap időtartamra – a jegyzői feladatokat a Gerjeni Közös Önkormányzati Hivatal Madocsai Osztály adó- és pénzügyi ügyintéző megnevezésű munkakört betöltő köztisztviselője látja el.”

25. § A Madocsa Község Önkormányzata Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 2/2020.(II.12.) önkormányzati rendelet 33. alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:

„33. A közös önkormányzati hivatal”

26. § Hatályát veszti a Madocsa Község Önkormányzata Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 2/2020.(II.12.) önkormányzati rendelet

a) 6–9. §-a,

c) 69. §-a,

27. § Ez a rendelet 2025. november 28-án lép hatályba, és 2025. november 29-én hatályát veszti.