Tiszasziget Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2025. (VI. 25.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (X.9.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2025. 06. 26- 2025. 06. 27Tiszasziget Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2025. (VI. 25.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (X.9.) önkormányzati rendelet módosításáról
[1] Tiszasziget Község Önkormányzat Képviselő-testülete a helyi választópolgárok közösségének önkormányzáshoz való jogát tiszteletben tartja és e jogot a demokratikus választások során kapott lakossági felhatalmazással, a település egészéért vállalt felelősséggel gyakorolja. A helyi közügyek intézését és a képviselő-testület szervezetének és működésének részleteit, a jogszabályokban megfogalmazott jogaival és kötelezettségeivel összhangban, az önkormányzati jogok kiteljesítése, a demokratikus működés feltételeinek megteremtése, a település önfenntartó képességének biztosítása és a helyi közösség öngondoskodásra való képességének erősítése érdekében állapítja meg.
[2] Tiszasziget Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § (1) Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (X. 9.) önkormányzati rendelet 32. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A jegyző távolléte, vagy akadályoztatása esetén helyettesítését az aljegyző látja el. A jegyző távolléte, vagy akadályoztatása esetében, ha az aljegyzői tisztség betöltetlen vagy az aljegyző akadályoztatva van, a jegyzői feladatokat a közös hivatal gazdálkodási csoportvezetője látja el. A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetére - legfeljebb hat hónap időtartamra – a jegyzői feladatokat felsőfokú képesítéssel rendelkező a Kübekházi Közös Önkormányzati Hivatal önkormányzatainak polgármesterei által megbízott köztisztviselője látja el.”
(2) Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (X. 9.) önkormányzati rendelet 32. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) A jegyző fogadónapja: minden hétfőn: 13.00 - 16. 00 óráig tart.”
2. § Ez a rendelet 2025. június 26-án lép hatályba.