Algyő Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2025. (VII. 25.) önkormányzati rendelete
Algyő Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének az önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 17/2024. (X.24.) önkormányzati rendelete módosításáról
Hatályos: 2025. 07. 26- 2025. 07. 26Algyő Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2025. (VII. 25.) önkormányzati rendelete
Algyő Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének az önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 17/2024. (X.24.) önkormányzati rendelete módosításáról
[1] Algyő Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testülete tiszteletben tartja a helyi választópolgárok közösségének önkormányzáshoz való jogát, amelyet a választópolgárok közössége demokratikus választáson leadott szavazata alapján, a település egészéért vállalt felelősséggel, közvetett módon gyakorol. A helyi közügyek intézésének, azaz a lakosság közszolgáltatásokkal való ellátásának, illetve a helyi hatalom önkormányzati típusú gyakorlásának szervezeti és működési kereteit – be foglalt államcélok megvalósításának követelményével, valamint a jogszabályokba meghatározott jogaival és kötelezettségeivel összhangban -, az önkormányzati jogok kiteljesítése, a demokratikus működés feltételeinek megteremtése, a település önfenntartó képességének biztosítása, és a helyi közösség öngondoskodásra való képességének erősítése érdekében állapítja meg.
[2] Algyő Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörben, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörben eljárva a következőket rendeli el.
1. § Az önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 17/2024. (X. 24.) önkormányzati rendelet 9. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A képviselő-testület soros üléseit éves munkaterv szerint tartja. A munkaterv összeállításáról és képviselő-testület elé terjesztéséről a polgármester gondoskodik, és azt legkésőbb a tárgyévet megelőző év utolsó rendes képviselő testületi ülésén kell előterjeszteni.”
2. § Az önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 17/2024. (X. 24.) önkormányzati rendelet 10. § a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A munkatervnek tartalmaznia kell:)
3. § Az önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 17/2024. (X. 24.) önkormányzati rendelet 15. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A képviselő-testület ülését tizenöt napon belüli időpontra össze kell hívni a települési képviselők egynegyedének (3 fő), a képviselő-testület bizottságának, valamint a kormányhivatal vezetőjének a testületi ülés összehívásának indokát tartalmazó indítványára. Az indítvány alapján a testületi ülést a polgármester hívja össze a testületi ülés indokának, időpontjának, helyszínének és napirendjének meghatározásával.”
4. § Az önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 17/2024. (X. 24.) önkormányzati rendelet 35. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A képviselő-testület a napirendi pont vitáját követően az előterjesztés tárgyában döntés hoz.”
5. § Az önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 17/2024. (X. 24.) önkormányzati rendelet 38. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A képviselő-testület titkos szavazással dönt mindazon esetekben, amikor jogszabály azt kötelező jelleggel előírja. Titkos szavazást tarthat a képviselő-testület az Mötv. 46. § (2) bekezdésében foglalt ügyekben a polgármester, valamint a képviselők legalább egynegyedének (3 fő) kezdeményezésére. A javaslatról a testület vita nélkül, minősített többséggel dönt.”
6. § Az önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 17/2024. (X. 24.) önkormányzati rendelet 39. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A képviselő-testület jogszabályban kötelezően előírt esetben név szerinti szavazást tart.”
7. § Az önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 17/2024. (X. 24.) önkormányzati rendelet 40. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A képviselő-testület a törvény által nem szabályozott helyi társadalmi viszonyok rendezésére, továbbá törvény felhatalmazása alapján, annak végrehajtására, feladatkörében eljárva önkormányzati rendeletet alkot, egyedi ügyekben határozatot hoz.”
8. § Az önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 17/2024. (X. 24.) önkormányzati rendelet 42. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(6) A rendelet a helyben szokásos módon, az Algyői Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján kerül kihirdetésre, valamint ezzel egyidejűleg Algyő Nagyközség honlapján és a Nemzeti Jogszabálytár internetes felületén (https://or.njt.hu/) is közzétételre kerül.”
9. § Az önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 17/2024. (X. 24.) önkormányzati rendelet 43. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(7) A jegyzőkönyv eredeti példányát a mellékletekkel együtt a jegyző kezeli, egy példányát A Törvényességi Felügyelet Írásbeli Kapcsolattartás Modul igénybevételével megküld a Csongrád-Csanád Vármegyei Kormányhivatal részére, további egy példányt – a zárt ülésről készített jegyzőkönyvet kivéve – az Algyői Polgármesteri Hivatal jegyzői irodájában kell elhelyezni. A nyílt ülésről készített jegyzőkönyvet Algyő Nagyközség honlapján is közzé kell tenni.”
10. § (1) Az önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 17/2024. (X. 24.) önkormányzati rendelet 46. § (1) bekezdés f) és g) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:
(A képviselő)
(2) Az önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 17/2024. (X. 24.) önkormányzati rendelet 46. § (1) bekezdése a következő h) és i) ponttal egészül ki:
(A képviselő)
(3) Az önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 17/2024. (X. 24.) önkormányzati rendelet 46. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) Ha a bizottság (képviselő, illetve nem képviselő) tagja a bizottság üléséről indokolatlanul, sorozatosan távol marad, úgy a bizottság javaslatot tehet a polgármesternek arra, hogy kezdeményezze a képviselő-testületnél a bizottsági tagság megszüntetését.”
11. § Az önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 17/2024. (X. 24.) önkormányzati rendelet 49. § (5) és (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(5) A bizottságok elnökét, elnökhelyettesét és tagjait a polgármester előterjesztésben tett javaslata alapján választja meg a képviselő-testület. A bizottságok képviselő és nem képviselő tagjainak jogai és kötelezettségei a bizottsági működéssel összefüggésben azonosak.
(6) A képviselő legfeljebb 2 állandó bizottság tagja lehet. Az állandó bizottságok tagjainak felsorolását a 4. melléklet tartalmazza.”
12. § Az önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 17/2024. (X. 24.) önkormányzati rendelet 57. §-a a következő (4) bekezdéssel egészül ki:
„(4) A polgármesternek – az Mötv. 68. § (3) bekezdése szerinti – a képviselő-testület két ülése közötti időszakban felmerülő, halaszthatatlan képviselő-testület hatáskörébe tartozó önkormányzati ügyekben történő döntési jogköre az alább felsoroltakra terjed ki azzal, hogy a döntésről a képviselő-testületet a soron következő ülésén tájékoztatja:
a) pályázat benyújtása az önkormányzat nevében, pályázatokkal kapcsolatos nyilatkozatok megtétele, ha az nem jár együtt hitel-, kölcsönfelvétellel vagy más adósságot keletkeztető kötelezettségvállalással,
b) hatósági, cégeljárási, peres és pályázati ügyekben hiánypótlási felhívás teljesítése, jognyilatkozatok megtétele,
c) véleménynyilvánítás központi államigazgatási szervek megkeresésére.”
13. § Az önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 17/2024. (X. 24.) önkormányzati rendelet 61. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) Az Algyői Polgármesteri Hivatal közvetlenül a jegyző vezeti, szervezeti felépítését, munkarendjét, ügyfélfogadási rendjét, belső szervezeti egységeinek feladatait az Algyői Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata határozza meg.”
14. § Hatályát veszti Az önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 17/2024. (X. 24.) önkormányzati rendelet
a) 38. § (4) bekezdése,
b) 18. alcím címe,
c) 47. § (1) és (2) bekezdése.
15. § Ez a rendelet 2025. július 26-án lép hatályba, és 2025. július 27-én hatályát veszti.