Algyő Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2025. (VII. 25.) önkormányzati rendelete

Algyő Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének az önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 17/2024. (X.24.) önkormányzati rendelete módosításáról

Hatályos: 2025. 07. 26- 2025. 07. 26

Algyő Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2025. (VII. 25.) önkormányzati rendelete

Algyő Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének az önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 17/2024. (X.24.) önkormányzati rendelete módosításáról

2025.07.26.

[1] Algyő Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testülete tiszteletben tartja a helyi választópolgárok közösségének önkormányzáshoz való jogát, amelyet a választópolgárok közössége demokratikus választáson leadott szavazata alapján, a település egészéért vállalt felelősséggel, közvetett módon gyakorol. A helyi közügyek intézésének, azaz a lakosság közszolgáltatásokkal való ellátásának, illetve a helyi hatalom önkormányzati típusú gyakorlásának szervezeti és működési kereteit – be foglalt államcélok megvalósításának követelményével, valamint a jogszabályokba meghatározott jogaival és kötelezettségeivel összhangban -, az önkormányzati jogok kiteljesítése, a demokratikus működés feltételeinek megteremtése, a település önfenntartó képességének biztosítása, és a helyi közösség öngondoskodásra való képességének erősítése érdekében állapítja meg.

[2] Algyő Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörben, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörben eljárva a következőket rendeli el.

1. § Az önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 17/2024. (X. 24.) önkormányzati rendelet 9. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A képviselő-testület soros üléseit éves munkaterv szerint tartja. A munkaterv összeállításáról és képviselő-testület elé terjesztéséről a polgármester gondoskodik, és azt legkésőbb a tárgyévet megelőző év utolsó rendes képviselő testületi ülésén kell előterjeszteni.”

2. § Az önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 17/2024. (X. 24.) önkormányzati rendelet 10. § a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A munkatervnek tartalmaznia kell:)

„a) az ülés hónapját,”

3. § Az önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 17/2024. (X. 24.) önkormányzati rendelet 15. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A képviselő-testület ülését tizenöt napon belüli időpontra össze kell hívni a települési képviselők egynegyedének (3 fő), a képviselő-testület bizottságának, valamint a kormányhivatal vezetőjének a testületi ülés összehívásának indokát tartalmazó indítványára. Az indítvány alapján a testületi ülést a polgármester hívja össze a testületi ülés indokának, időpontjának, helyszínének és napirendjének meghatározásával.”

4. § Az önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 17/2024. (X. 24.) önkormányzati rendelet 35. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A képviselő-testület a napirendi pont vitáját követően az előterjesztés tárgyában döntés hoz.”

5. § Az önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 17/2024. (X. 24.) önkormányzati rendelet 38. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A képviselő-testület titkos szavazással dönt mindazon esetekben, amikor jogszabály azt kötelező jelleggel előírja. Titkos szavazást tarthat a képviselő-testület az Mötv. 46. § (2) bekezdésében foglalt ügyekben a polgármester, valamint a képviselők legalább egynegyedének (3 fő) kezdeményezésére. A javaslatról a testület vita nélkül, minősített többséggel dönt.”

6. § Az önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 17/2024. (X. 24.) önkormányzati rendelet 39. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A képviselő-testület jogszabályban kötelezően előírt esetben név szerinti szavazást tart.”

7. § Az önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 17/2024. (X. 24.) önkormányzati rendelet 40. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A képviselő-testület a törvény által nem szabályozott helyi társadalmi viszonyok rendezésére, továbbá törvény felhatalmazása alapján, annak végrehajtására, feladatkörében eljárva önkormányzati rendeletet alkot, egyedi ügyekben határozatot hoz.”

8. § Az önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 17/2024. (X. 24.) önkormányzati rendelet 42. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(6) A rendelet a helyben szokásos módon, az Algyői Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján kerül kihirdetésre, valamint ezzel egyidejűleg Algyő Nagyközség honlapján és a Nemzeti Jogszabálytár internetes felületén (https://or.njt.hu/) is közzétételre kerül.”

9. § Az önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 17/2024. (X. 24.) önkormányzati rendelet 43. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(7) A jegyzőkönyv eredeti példányát a mellékletekkel együtt a jegyző kezeli, egy példányát A Törvényességi Felügyelet Írásbeli Kapcsolattartás Modul igénybevételével megküld a Csongrád-Csanád Vármegyei Kormányhivatal részére, további egy példányt – a zárt ülésről készített jegyzőkönyvet kivéve – az Algyői Polgármesteri Hivatal jegyzői irodájában kell elhelyezni. A nyílt ülésről készített jegyzőkönyvet Algyő Nagyközség honlapján is közzé kell tenni.”

10. § (1) Az önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 17/2024. (X. 24.) önkormányzati rendelet 46. § (1) bekezdés f) és g) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:

(A képviselő)

„f) segíteni a polgármester munkáját,
g) a képviselő-testület vagy bizottság megbízásából való eljárásáról a következő ülésen beszámolni,”

(2) Az önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 17/2024. (X. 24.) önkormányzati rendelet 46. § (1) bekezdése a következő h) és i) ponttal egészül ki:

(A képviselő)

„h) olyan magatartást tanúsítani, amely méltóvá teszi a közéleti tevékenységre és a választók bizalmára,
i) a képviselői minőségéhez méltó életvitelt folytatni, a Képviselő-testület és szervei tekintélyét, hitelét óvni.”

(3) Az önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 17/2024. (X. 24.) önkormányzati rendelet 46. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) Ha a bizottság (képviselő, illetve nem képviselő) tagja a bizottság üléséről indokolatlanul, sorozatosan távol marad, úgy a bizottság javaslatot tehet a polgármesternek arra, hogy kezdeményezze a képviselő-testületnél a bizottsági tagság megszüntetését.”

11. § Az önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 17/2024. (X. 24.) önkormányzati rendelet 49. § (5) és (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(5) A bizottságok elnökét, elnökhelyettesét és tagjait a polgármester előterjesztésben tett javaslata alapján választja meg a képviselő-testület. A bizottságok képviselő és nem képviselő tagjainak jogai és kötelezettségei a bizottsági működéssel összefüggésben azonosak.

(6) A képviselő legfeljebb 2 állandó bizottság tagja lehet. Az állandó bizottságok tagjainak felsorolását a 4. melléklet tartalmazza.”

12. § Az önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 17/2024. (X. 24.) önkormányzati rendelet 57. §-a a következő (4) bekezdéssel egészül ki:

„(4) A polgármesternek – az Mötv. 68. § (3) bekezdése szerinti – a képviselő-testület két ülése közötti időszakban felmerülő, halaszthatatlan képviselő-testület hatáskörébe tartozó önkormányzati ügyekben történő döntési jogköre az alább felsoroltakra terjed ki azzal, hogy a döntésről a képviselő-testületet a soron következő ülésén tájékoztatja:

a) pályázat benyújtása az önkormányzat nevében, pályázatokkal kapcsolatos nyilatkozatok megtétele, ha az nem jár együtt hitel-, kölcsönfelvétellel vagy más adósságot keletkeztető kötelezettségvállalással,

b) hatósági, cégeljárási, peres és pályázati ügyekben hiánypótlási felhívás teljesítése, jognyilatkozatok megtétele,

c) véleménynyilvánítás központi államigazgatási szervek megkeresésére.”

13. § Az önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 17/2024. (X. 24.) önkormányzati rendelet 61. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) Az Algyői Polgármesteri Hivatal közvetlenül a jegyző vezeti, szervezeti felépítését, munkarendjét, ügyfélfogadási rendjét, belső szervezeti egységeinek feladatait az Algyői Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata határozza meg.”

14. § Hatályát veszti Az önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 17/2024. (X. 24.) önkormányzati rendelet

b) 18. alcím címe,

15. § Ez a rendelet 2025. július 26-án lép hatályba, és 2025. július 27-én hatályát veszti.