Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2025. (IX. 25.) önkormányzati rendelete
Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019. (X. 30.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2025. 09. 25- 2025. 09. 26Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2025. (IX. 25.) önkormányzati rendelete
Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019. (X. 30.) önkormányzati rendelet módosításáról
[1] Kiemelt jogalkotói cél, hogy Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzata Képviselő-testülete folyamatosan törekedjen a jogalkalmazás tapasztalatai és a kapott szakmai segítségnyújtás keretében jelzettek alapján a jogszabályi rendelkezések szükséges korrekciójára.
[2] Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörben, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában, valamint Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzata Képviselő-testületének Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019. (X. 30.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Ör.) 4. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép és a 4. §-a a következő (3) bekezdéssel egészül ki:
„(2) A Képviselő-testület üléseit az Önkormányzat székhelyén, a Polgármesteri Hivatal önkormányzati üléstermében tartja.
(3) Amennyiben a tárgyalandó napirend vagy más rendkívüli körülmény indokolja, a Képviselő-testület ülése az Önkormányzat székhelyén kívül, Budapest Főváros IV. kerület közigazgatási területén belül más alkalmas helyre is összehívható. A helyszín akkor tekinthető alkalmasnak, ha a Képviselő-testület ülésének lebonyolítása és nyilvánosága e rendelet szabályai szerint biztosítható.”
2. § Az Ör. 6. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„6. § A Képviselő-testület szükség szerint, általában havonta egy, de évente legalább hat alkalommal rendes ülést tart. A rendes ülést – lehetőség szerint – csütörtöki napra kell összehívni. Július és augusztus hónapban rendes ülés tartása nem kötelező.”
3. § Az Ör. 29. §-a a következő (1a) és (1b) bekezdésekkel egészül ki:
„(1a) A Képviselő-testület ülésén a 12. § (1) bekezdés h) pontja szerinti személyek – a tevékenységüket érintő napirendi pont vonatkozásában – tanácskozási jogukkal oly módon élhetnek, hogy törvényes képviselőjük útján legkésőbb a Képviselő-testület ülése előtt negyvennyolc órával írásban jelezik a napirendi pont tárgyának megjelölésével a napirendi ponthoz történő hozzászólási szándékukat a polgármester felé, egyidejűleg igazolják, hogy az adott napirendi pont tárgya a céljukat, tevékenységi körüket érinti.
(1b) Az (1a) bekezdés szerinti hozzászólás a 24. § (1) bekezdés e) pontja szerinti időtartamban gyakorolható.”
4. § Az Ör. 57. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) Az Önkormányzat a beérkezett véleményeket, a véleményező nevét és elektronikus levélcímét a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről szóló, 2016. április 27-i (EU) 2016/679 európai parlamenti és tanácsi rendelet (általános adatvédelmi rendelet) 6. cikk (1) bekezdés e) pontja alapján, e Rész rendelkezéseinek végrehajtása érdekében kezeli.
(2) Az adatkezelés részletes szabályait, valamint az érintettek adatkezeléssel összefüggő jogait és jogorvoslati lehetőségeit tartalmazó adatkezelési tájékoztatót az Önkormányzat a honlapján teszi közzé.”
5. § Az Ör. 70. §-a a következő (4) bekezdéssel egészül ki:
„(4) A polgármester tisztségét főállásban látja el.”
6. § Az Ör. 82. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„82. § A Képviselő-testület bizottságainak valamennyi nem képviselő tagja – az egyes vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségekről szóló 2007. évi CLII. törvényben meghatározott módon – nem nyilvános vagyonnyilatkozatot köteles tenni a saját és vele egy háztartásban élő hozzátartozók jövedelmi, érdekeltségi és vagyoni helyzetéről, továbbá köteles felvételét kezdeményezni a Köztartozásmentes Adózói Adatbázisba.”
7. § Az Ör. 58. § g) pontjában a „9 fő” szövegrész helyébe a „11 fő” szöveg lép.
8. § Ez a rendelet 2025. szeptember 25. napján 17:00 órakor lép hatályba.