Vonyarcvashegy Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2025. (XI. 28.) önkormányzati rendelete

a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 18/2024. (XI. 25.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2025. 11. 29- 2025. 11. 30

Vonyarcvashegy Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2025. (XI. 28.) önkormányzati rendelete

a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 18/2024. (XI. 25.) önkormányzati rendelet módosításáról

2025.11.29.

[1] Magyarország Alaptörvénye értelmében a helyi önkormányzat a helyi közügyek intézése körében törvény keretei között maga határozza meg szervezeti és működési rendjét. A rendelet megalkotásának célja a képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatának felülvizsgálata.

[2] Vonyarcvashegy Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotó hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és d) pontjában, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 18/2024. (XI. 25.) önkormányzati rendelet bevezetője helyébe a következő rendelkezés lép:

„Vonyarcvashegy Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotó hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és d) pontjában, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:”

2. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 18/2024. (XI. 25.) önkormányzati rendelet 1. § (8) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(8) Az önkormányzat hivatalos hirdetőtáblája: a 8314 Vonyarcvashegy, Kossuth Lajos utca 42. szám alatt, a Vonyarcvashegyi Polgármesteri Hivatal földszintjén lévő beltéri hirdetőtábla.”

3. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 18/2024. (XI. 25.) önkormányzati rendelet 2. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A képviselő-testület szervei: a polgármester, a képviselő-testület bizottságai, a polgármesteri hivatal, a jegyző, a társulás.”

4. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 18/2024. (XI. 25.) önkormányzati rendelet 7. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A képviselő-testület alakuló ülésének összehívására vonatkozó szabályokat az Mötv. tartalmazza.”

5. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 18/2024. (XI. 25.) önkormányzati rendelet 16. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(6) A képviselő-testület nyilvános ülésére benyújtott előterjesztések az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló törvény rendelkezései szerint a www.vonyarcvashegy.hu honlapon, a benyújtás időpontjától nyilvánosak. A zárt ülésen hozott határozatokról a nyilvánosságot tájékoztatni kell. Ennek során a személyiségi jogok védelméről és az adatvédelemről szóló jogszabályokat be kell tartani.”

6. § (1) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 18/2024. (XI. 25.) önkormányzati rendelet 35. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A képviselő-testület üléséről tanácskozás lényegét tartalmazó jegyzőkönyv készül.”

(2) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 18/2024. (XI. 25.) önkormányzati rendelet 35. §-a a következő (4) és (5) bekezdéssel egészül ki:

„(4) Az Mötv. 52. § (3) bekezdésében meghatározott betekinthetőségi jog biztosításáról a jegyző gondoskodik. A jegyzőkönyvek anyagát csak a jegyző vagy a jegyző által kijelölt köztisztviselő jelenlétében lehet megtekinteni.

(5) A nyilvános ülés jegyzőkönyvei a www.vonyarcvashegy.hu oldalon közzétételre kerülnek.”

7. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 18/2024. (XI. 25.) önkormányzati rendelet 46. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) A jegyzőt távolléte vagy akadályoztatása esetén a munkaköri leírásában erre felhatalmazott köztisztviselő helyettesíti. A jegyzői tisztség betöltetlensége vagy a jegyző tartós akadályoztatása esetére – legfeljebb hat hónap időtartamra – a polgármester a jegyzői feladatok ellátásával pályázat kiírása nélkül a képesítési és alkalmazási feltételeknek megfelelő személyt bíz meg.”

8. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 18/2024. (XI. 25.) önkormányzati rendelet 5. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

9. § Hatályát veszti a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 18/2024. (XI. 25.) önkormányzati rendelet 46. § (5) bekezdése.

10. § Ez a rendelet 2025. november 29-én lép hatályba.

1. melléklet a 16/2025. (XI. 28.) önkormányzati rendelethez