Siófok Város Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2025. (IX. 10.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2025. 09. 11- 2025. 09. 12

Siófok Város Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2025. (IX. 10.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelet módosításáról

2025.09.11.

[1] A rendelet célja az előterjesztések rendjének pontosítása, valamint a képviselő-testületi döntések előkészítése és a meghozott döntések végrehajtása eljárásrendjének módosítása.

[2] Siófok Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelet 10. §-a a következő (4) bekezdéssel egészül ki:

„(4) Az előterjesztések elkészítésének rendje, valamint benyújtásuk határideje a munkatervben foglaltak figyelembevételével a jegyző által kiadmányozott körlevélben kerül meghatározásra. A jegyzői körlevél az ülések tervezett időpontja előtt kizárólag elektronikus formában kerül megküldésre a 13. § (5) bekezdése szerinti előterjesztések benyújtására jogosultak számára.”

2. § (1) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelet 13. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(5) A képviselő-testületi és a bizottsági ülésekre előterjesztést nyújthatnak be:

a) a képviselő-testület tagjai,

b) a polgármester,

c) az alpolgármester,

d) a bizottságok,

e) a jegyző,

f) önkormányzati intézmények, valamint a részben vagy egészben önkormányzati tulajdonú gazdasági társaságok vezetői,

g) a részben vagy egészben önkormányzati tulajdonú gazdasági társaságok felügyelőbizottságainak elnökei,

h) a főépítész,

i) valamint a jogszabály alapján beszámolásra kötelezettek.”

(2) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelet 13. §-a a következő (7) bekezdéssel egészül ki:

„(7) A részben vagy egészben önkormányzati tulajdonú gazdasági társaságok vezetői által benyújtott előterjesztéseknek az előterjesztő aláírásán túl – a jegyző döntésétől függően – a gazdasági társaság jogi képviselőjének ellenjegyzését is tartalmaznia kell.”

3. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelet 20. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) Az Egyebek napirendi pont tárgyalása során a képviselő-testület az önkormányzat költségvetéséről szóló önkormányzati rendeletének módosításával járó határozatot nem hoz.”

4. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelet 21. §-a a következő (5a) bekezdéssel egészül ki:

„(5a) Az önkormányzat tárgyévi költségvetési rendeletének tervezetét – ide nem értve a költségvetési rendelet módosításait, valamint a zárszámadási rendeletet – a képviselő-testület valamennyi bizottsága – az Összeférhetetlenségi és Vagyonnyilatkozat-kezelő Bizottság kivételével – együttes ülésen tárgyalja, a február havi rendes bizottsági üléseket követően, de a február havi rendes képviselő-testületi ülést megelőzően.”

5. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelet 26. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A jegyző a jegyzőkönyvből határozat kivonatot készít, amelyet a képviselő-testületi ülést követő 8 napon belül megküld a végrehajtásért felelősöknek.”

6. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelet 29. § (3) bekezdése a következő g) ponttal egészül ki:

[A Pénzügyi és Tulajdonosi Bizottság feladatai a 21. § (5) bekezdésében foglaltakon túl:]

„g) véleményezi a részben vagy egészben önkormányzati tulajdonú gazdasági társaságok felügyelőbizottsági elnökeinek beszámolóit.”

7. § (1) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelet 32. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(5) A polgármester negyedévenként tájékoztatja a képviselő-testületet az átruházott hatáskörben hozott döntésekről, a 29. § (3) bekezdés f) pontjában meghatározott beszámolóval egy előterjesztésben, továbbá a 26. § (5) bekezdése szerint tájékoztatja a képviselő-testületet a lejárt határidejű képviselő-testületi határozatok végrehajtásáról.”

(2) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelet 32. §-a a következő (11) bekezdéssel egészül ki:

„(11) A polgármester elismerő oklevelet adományozhat a városért végzett kiemelkedő tevékenységért.”

8. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelet

a) 26. § (5) bekezdésében a „legkésőbb” szövegrész helyébe az „a polgármester legkésőbb” szöveg,

b) 29. § (3) bekezdés f) pontjában a „szerződésekről.” szövegrész helyébe a „szerződésekről,” szöveg

lép.

9. § Hatályát veszti az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelet

a) 10. § (2) bekezdés c) pontjában a „napirendjét,” szövegrész,

10. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

11. § E rendelet rendelkezéseit a folyamatban lévő ügyekben is alkalmazni kell.