Szarvas Város Önkormányzata Képviselő-testületének 18/2025. (X. 31.) önkormányzati rendelete

Szarvas Város Önkormányzata Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 3/2013.(II.22.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2025. 11. 01- 2025. 11. 02

Szarvas Város Önkormányzata Képviselő-testületének 18/2025. (X. 31.) önkormányzati rendelete

Szarvas Város Önkormányzata Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 3/2013.(II.22.) önkormányzati rendelet módosításáról

2025.11.01.

[1] Szarvas Város Önkormányzatának Képviselő-testülete és Csabacsűd Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete 2025. január 1-től közös hivatalt hozott létre Szarvasi Közös Önkormányzati Hivatal elnevezéssel.

[2] Szarvas Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésének j) pontjában és a 84. § (2) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A Szarvas Város Önkormányzata Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 3/2013. (II. 22.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 2. § (7) és (8) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(7) A polgármester hivatalos kör alakú pecsétjén középen a Magyarország címere található, a köríven a „Szarvas Város Polgármestere” felirat olvasható.

(8) A jegyző hivatalos kör alakú pecsétjén középen Magyarország címere található, a köríven a „Szarvas Város Jegyzője” felirat olvasható.”

2. § A Rendelet 7. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) Az önkormányzat Szarvas Város Roma Nemzetiségi Önkormányzata működési feltételeinek biztosítására határozatlan időre Szarvas Város Roma Nemzetiségi Önkormányzata használatába adta a Szarvas, Arató u. 1. szám alatti ingatlant. Az ingatlan használata után fizetendő közüzemi és egyéb díjakat Szarvas Város Roma Nemzetiségi Önkormányzata viseli, köteles vagyonbiztosítást kötni, baleset- és tűzvédelemről gondoskodni. Az ingatlant megállapodás alapján feladatkörének ellátásához szükséges célra ingyenesen használhatja, hasznosíthatja.”

3. § A Rendelet 9. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(5) A képviselő-testületi ülés összehívásáról a lakosságot a helyi sajtó útján tájékoztatni kell, azzal a felhívással, hogy a napirendek anyagát a Szarvasi Közös Önkormányzati Hivatal titkárságán, a Tessedik Sámuel Múzeum és Szárazmalom, Városi Könyvtár olvasótermében és Szarvas város honlapján lehet megtekinteni.”

4. § A Rendelet 23. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) A rendelet-tervezetet az Ügyrendi és Közbeszerzési Bizottság, a tárgykör szerinti illetékes bizottság, valamint a jegyző minden esetben véleményezi. A rendelet-tervezet előkészítésében a Szarvasi Közös Önkormányzati Hivatal tárgy szerint érintett munkatársai vesznek részt.”

5. § A Rendelet 26. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) A jegyzőkönyv eredeti példányát évente kötetbe kell kötni és a Szarvasi Közös Önkormányzati Hivatal Titkárságán kell megőrizni. A jegyzőkönyvet elektronikus úton meg kell küldeni a Békés Vármegyei Kormányhivatal vezetőjének. ”

6. § A Rendelet 27. § (2) bekezdés f) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A munkatervhez javaslatot kell kérni)

„f) a Szarvasi Közös Önkormányzati Hivataltól.”

7. § A Rendelet 31. § (9) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(9) A bizottságok ügyviteli feladatait a Szarvasi Közös Önkormányzati Hivatal látja el.”

8. § A Rendelet 33. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A polgármester minden pénteki napon 9 és 12 óra között fogadónapot tart a Szarvasi Közös Önkormányzati Hivatalban, amikor a helyi és helyben érdekelt lakosok közvetlenül fordulhatnak hozzá kérdéseikkel.”

9. § A Rendelet 35. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) Az alpolgármester minden keddi napon 9 és 12 óra között fogadónapot tart a Szarvasi Közös Önkormányzati Hivatalban, amikor a helyi és helyben érdekelt lakosok közvetlenül fordulhatnak hozzá kérdéseikkel.”

10. § (1) A Rendelet 37. § (1) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A jegyző az önkormányzat működésével kapcsolatos feladatai körében)

„c) rendszeresen tájékoztatja a polgármestert, a képviselő-testületet és a bizottságokat az önkormányzat munkáját érintő jogszabályokról, a Szarvasi Közös Önkormányzati Hivatal munkájáról és az ügyintézésről és”

(2) A Rendelet 37. § (2) és (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(2) A jegyző minden keddi napon 8 és 12 óra között fogadónapot tart a Szarvasi Közös Önkormányzati Hivatalban.

(3) A jegyzőt – távolléte esetén – teljes jogkörrel az aljegyző helyettesíti. A jegyzői és aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén a jegyzői feladatokat a Szarvasi Közös Önkormányzati Hivatal Szervezési Osztályának vezetője látja el.”

11. § A Rendelet 21. alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:

„21. A Szarvasi Közös Önkormányzati Hivatal”

12. § A Rendelet 38. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(1) Szarvas Város Önkormányzatának Képviselő-testülete és Csabacsűd Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete közös önkormányzati hivatalt hoz létre Szarvasi Közös Önkormányzati Hivatal elnevezéssel.

(2) A Szarvasi Közös Önkormányzati Hivatal belső szervezeti felépítéséről, munkarendjéről, ügyfélfogadási rendjéről a Szarvasi Közös Önkormányzati Hivatal szervezeti és működési szabályzata rendelkezik.”

13. § A Rendelet 40. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Az önkormányzat által alapított, illetve fenntartott intézmények finanszírozása a központi pénzkezelési rendszer keretein belül a Szarvasi Közös Önkormányzati Hivatal irányításával történik.”

14. § (1) A Rendelet 2. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

(2) A Rendelet 5. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.

15. § Hatályát veszti a Rendelet

16. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

1. melléklet a 18/2025. (X. 31.) önkormányzati rendelethez

2. melléklet a 18/2025. (X. 31.) önkormányzati rendelethez

5. melléklet