Belváros-Lipótváros Budapest Főváros V. Kerület Önkormányzat Képviselő-testületének 18/2025. (XI. 27.) önkormányzati rendelete

a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 18/2019. (XI.19.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2025. 12. 01- 2025. 12. 02

Belváros-Lipótváros Budapest Főváros V. Kerület Önkormányzat Képviselő-testületének 18/2025. (XI. 27.) önkormányzati rendelete

a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 18/2019. (XI.19.) önkormányzati rendelet módosításáról

2025.12.01.

[1] Belváros-Lipótváros Budapest Főváros V. kerület Önkormányzata Képviselő-testülete működési rendjének és átruházott hatásköreinek pontosítása, valamint egyes hatásköreinek átruházása érdekében önkormányzati rendeletet alkot.

[2] Belváros-Lipótváros Budapest Főváros V. kerület Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában és Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 18/2019. (XI. 19.) önkormányzati rendelet bevezetője helyébe a következő rendelkezés lép:

„Belváros-Lipótváros Budapest Főváros V. kerület Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában és Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:”

2. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 18/2019. (XI. 19.) önkormányzati rendelet 26. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A képviselő-testület egyes feladatokra a feladat elvégzésének időtartamáig ideiglenes bizottságokat hozhat létre. Az ideiglenes bizottságokra a rendes bizottságra vonatkozó szabályok az irányadóak. Az ideiglenes bizottság a rábízott feladat elvégzéséről a Képviselő-testületnek beszámol.”

3. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 18/2019. (XI. 19.) önkormányzati rendelet „A képviselő-testület bizottságai” alcíme a következő 27/A. §-sal egészül ki:

„27/A. § A bizottság nem képviselő tagja az önkormányzati képviselőkre vonatkozó szabályok szerint tesz vagyonnyilatkozatot, azzal, hogy az Mötv. 39. § (3) bekezdésének az önkormányzati képviselő vagyonnyilatkozatának nyilvánosságára vonatkozó rendelkezését nem kell alkalmazni.”

4. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 18/2019. (XI. 19.) önkormányzati rendelet 35. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„35. § (1) A Képviselő-testület Budapest Főváros V. kerület Belváros-Lipótvárosi Polgármesteri Hivatal elnevezéssel egységes hivatalt hoz létre és tart fenn.

(2) Az önkormányzat működésével, valamint az államigazgatási ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatokat a Polgármesteri Hivatal látja el. A képviselő-testület határozza meg, illetve hagyja jóvá - a jegyző javaslata alapján a polgármester előterjesztésére - a Polgármesteri Hivatal belső szervezeti felépítését, munkarendjét.

(3) A Polgármesteri Hivatal a jegyző által elkészített és a polgármester által jóváhagyott Szervezeti és Működési Szabályzat szerint működik, amely részletezi a Polgármesteri Hivatal feladatait és belső (szervezeti egységek és köztisztviselők közötti) munkamegosztását.”

5. § (1) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 18/2019. (XI. 19.) önkormányzati rendelet 1. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.

(2) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 18/2019. (XI. 19.) önkormányzati rendelet 2. melléklete a 2. melléklet szerint módosul.

6. § Hatályát veszti a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 18/2019. (XI. 19.) önkormányzati rendelet

7. § Ez a rendelet 2025. december 1-jén lép hatályba.

1. melléklet a 18/2025. (XI. 27.) önkormányzati rendelethez

1. A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 18/2019. (XI. 19.) önkormányzati rendelet 1. melléklete a következő 144. ponttal egészül ki:

„144. A területi ellátási kötelezettséggel működő háziorvosi, házi gyermekorvosi, valamint fogorvosi feladat-ellátási szerződés rendkívüli, azonnali hatállyal történő felmondására súlyos szerződésszegés esetén a polgármester a képviselő-testület két ülése között abban az esetben jogosult, amennyiben az egészségügyi szolgáltató a súlyos szerződésszegő magatartást írásbeli felszólítás ellenére sem szünteti meg és az ellátás biztonsága érdekében az azonnali döntés indokolt. ”

2. melléklet a 18/2025. (XI. 27.) önkormányzati rendelethez

1. A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 18/2019. (XI. 19.) önkormányzati rendelet 2. melléklet 1.2. pontja a következő 1.2.28. ponttal egészül ki:

„1.2.28. Megtárgyalja és elfogadja az önkormányzat gyermekjóléti és gyermekvédelmi feladatainak ellátásáról szóló, évente elkészítendő átfogó értékelést. (1997. évi XXXI. törvény 96. § (6) bekezdés)”

2. A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 18/2019. (XI. 19.) önkormányzati rendelet 2. melléklet 1.3. pontja a következő 1.3.13. ponttal egészül ki:

„1.3.13. Értékeli a nevelési-oktatási intézmény pedagógiai programjában meghatározott feladatok végrehajtását, a pedagógiai-szakmai munka eredményességét. (2011. évi CXC. törvény 83. § (2) bekezdés h) pont)”

3. A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 18/2019. (XI. 19.) önkormányzati rendelet 2. melléklet 4. pontja a következő 4.19. ponttal egészül ki:

„4.19. Az Önkormányzat nevében véleményezi a fővárosi önkormányzat és a kerületi önkormányzatok közötti forrásmegosztásról szóló fővárosi önkormányzati rendelet-tervezetét.”