Monorierdő Község Önkormányzata Képviselő-testületének 18/2025. (XI. 25.) önkormányzati rendelete
Monorierdő Község Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 18/2024. (X.1.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2025. 11. 26- 2025. 11. 26Monorierdő Község Önkormányzata Képviselő-testületének 18/2025. (XI. 25.) önkormányzati rendelete
Monorierdő Község Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 18/2024. (X.1.) önkormányzati rendelet módosításáról
[1] Monorierdő Község Önkormányzat Képviselő-testülete a hatékonyabb munka biztosítása érdekében az alábbi változtatásokkal él.
[2] Monorierdő Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében megállapított feladatkörében eljárva a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 18/2024. (X.1.) önkormányzati rendelet (továbbiakban: Rendelet) mellékleteinek módosítására az alábbi rendeletet alkotja:
1. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 18/2024. (X. 1.) önkormányzati rendelet 130–135. §-a helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„130. § A Képviselő-testület – a polgármester javaslatára, titkos szavazással – a polgármester munkájának segítésére, valamint egyes önkormányzati feladatok ellátására saját tagjai közül egy képviselő-testületi tag főállású és képviselő-testület döntése alapján egy társadalmi megbízatású, alpolgármestert választhat, aki(k) a polgármestert a részletes alpolgármesteri munkaköri leírásában foglaltak szerint helyettesítheti(k).
131. § Az alpolgármester(ek) a polgármester mellett dolgozik, szakterületén belül döntések előkészítésével segíti a polgármestert. Az alpolgármester(ek) a Képviselő-testületnek tartozik felelősséggel, de az operatív napi munkában a polgármester irányításával látja el feladatait.
132. § (1) A polgármestert távollétében az alpolgármester(ek) az alpolgármesteri munkaköri leírás szerint helyettesíti azzal, hogy a kötelezettségvállalási és beruházási vonatkozású döntésekben nem helyettesítheti.
(2) Az alpolgármester(ek) együttműködik a polgármesterrel az Önkormányzat képviseletében, a bizottságok munkájának összehangolásában.
133. § Az alpolgármester(ek) munkafeltételeit a jegyző köteles biztosítani.
134. § E rendeletnek a polgármesterre vonatkozó rendelkezéseit – eltérő rendelkezés hiányában – az alpolgármesterre(alpolgármesterekre) is alkalmazni kell.
135. § Az alpolgármester(ek) az Mötv. 79. § (2) bekezdésére és a Mötv. 72. § (4) bekezdésére tekintettel a Mötv. 39. §-ában meghatározottak szerint köteles(ek) vagyonnyilatkozatot tenni.”
2. § Ez a rendelet 2025. november 26-án lép hatályba, és a kihirdetését követő napon hatályát veszti.