Jászfényszaru Város Önkormányzata Képviselő-testületének 19/2025. (XI. 27.) önkormányzati rendelete
Jászfényszaru Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 17/2024. (X.3.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2025. 11. 28- 2025. 11. 28Jászfényszaru Város Önkormányzata Képviselő-testületének 19/2025. (XI. 27.) önkormányzati rendelete
Jászfényszaru Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 17/2024. (X.3.) önkormányzati rendelet módosításáról
[1] Jászfényszaru Város Önkormányzata Képviselő-testülete a törvényes működés elősegítése érdekében módosítja szervezeti és működési szabályzatát.
[2] Jászfényszaru Város Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § (1) A Jászfényszaru Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 17/2024. (X. 3.) önkormányzati rendelet 1. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.
(2) A Jászfényszaru Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 17/2024. (X. 3.) önkormányzati rendelet 2. melléklete a 2. melléklet szerint módosul.
2. § Ez a rendelet 2025. november 28-án lép hatályba, és 2025. november 29-én hatályát veszti.
1. melléklet a 19/2025. (XI. 27.) önkormányzati rendelethez
1. A Jászfényszaru Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 17/2024. (X. 3.) önkormányzati rendelet 1. melléklet 2.1 pontja helyébe a következő pont lép:
„2.1 Szociális és Egészségügyi Bizottság,
1.1. Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság,
1.2. Sport és Közbiztonsági Bizottság.”
2. melléklet a 19/2025. (XI. 27.) önkormányzati rendelethez
1. A Jászfényszaru Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 17/2024. (X. 3.) önkormányzati rendelet 2. melléklet 2. és 3. pontja helyébe a következő pontok lépnek:
„2. Szociális és Egészségügyi Bizottság:
2.1. Átruházott hatáskörben dönt a rendkívüli települési támogatás, nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátásban részesülők, saját jogú öregségi nyugdíjasok, és özvegyi nyugdíjasok támogatása, és bontott építőanyag juttatása ellátások megállapításáról, felülvizsgálatáról, megszüntetéséről valamint a jogosulatlan és rosszhiszemű igénybevétele esetére szóló megtérítésének kötelezéséről (a hatályos jogszabály szerint)
2.2. Elbírálja a személyes gondoskodást nyújtó szociális intézmény vezetője intézkedése miatt a fenntartóhoz benyújtott panaszt (a szociális szolgáltatások helyi szabályairól szóló 15/2021. (VII. 21.) önkormányzati rendelet 9. § (2) bekezdés).
2.3. Figyelemmel kíséri az egészségügyi alapellátás körén belül az egészségügyi/háziorvosi, fogorvosi/védőnői és a gyógyszerellátást.
2.4. Segíti az egészségügyi szűrővizsgálatok szervezését a településen.
2.5. Elemzi a város egészségügyi és szociális ellátottságát, javaslatot dolgoz ki a színvonal növelésére.
2.6. Közreműködik a hozzá tartozó ágazatok programjainak előkészítésében, véleményezi azokat és ellenőrzi a feladatok végrehajtását.
2.7. A Képviselő-testület döntéséhez a bizottság javasolhatja az alábbiakat:
2.7.1. az önkormányzat egészségügyi tevékenységéről szóló jelentést.
2.7.2. a szociális intézményének tevékenységéről szóló jelentést.
2.8. Foglalkozik minden olyan kérdéssel, amelynek megvizsgálását, véleményezését, a képviselő-testület, vagy a bizottság fontosnak tart, továbbá a bizottság feladatkörébe tartozó szolgáltatást igénybe vevők részéről érkezett bejelentésekkel is.
2.9. Segíti a gyermekvédelmi szakellátásból kikerülő fiatalok társadalmi integrációját.
2.10. Segíti és támogatja az ifjúsági, illetve az ifjúsággal foglalkozó civil szervezetek pályázatainak előkészítését, benyújtását, az elnyert pályázatok felhasználását.
2.11. A bizottság tagjainak száma 5.
3. Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság
3.1. Ellátja:
3.1.1. az önkormányzati rendeletben, így különösen a Jászfényszaru Város Önkormányzatának vagyonáról és a vagyongazdálkodás szabályairól szóló 10/2013. (IV.04.) önkormányzati rendeletben a pénzügyekért felelős bizottság számára meghatározott feladatokat,
3.1.2. a törvényben a pénzügyi bizottság számára megállapított feladatokat, átveszi a képviselő lemondó nyilatkozatát, nyilvántartja és ellenőrzi a vagyonnyilatkozatokat, ellenőrzi a köztartozásmentes adózói adatbázisban levő részvételt,
3.1.3. az önkormányzati rendeletben az ügyrendért felelős bizottság számára meghatározott feladatokat,
3.1.4. az összeférhetetlenségi és a méltatlansági eljárással összefüggő, az Mötv.-ben bizottság részére meghatározott feladatokat.
3.2. Közreműködik az önkormányzat vagyonának nyilvántartásba vételében.
3.3. Az önkormányzatnál és intézményeinél figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek alakulását, különös tekintettel a saját bevételekre, a vagyonváltozás (vagyonnövekedés, csökkenés) alakulását, értékeli az azt előidéző okokat.
3.4. Vizsgálja a hitelfelvétel indokait és gazdasági megalapozottságát, ellenőrizheti a pénzkezelési szabályzat megtartását, a bizonylati rend és bizonylati fegyelem érvényesítését.
3.5. Vizsgálati megállapításait haladéktalanul közli a Képviselő-testülettel. Ha a képviselő- testület a vizsgálati megállapításokkal nem ért egyet, a vizsgálati jegyzőkönyvet az észrevételeivel együtt megküldi az Állami Számvevőszéknek.
3.6. Közreműködik az önkormányzat és az önkormányzati hivatal szervezeti és működési szabályzatának kidolgozásában, végrehajtásuk ellenőrzésében. Javaslatot tesz e dokumentumok módosítására.
3.7. Véleményezi az átmeneti gazdálkodásra, az éves költségvetésre, annak módosítására vonatkozó rendeletek tervezetét, az időszakos költségvetési beszámolókat, valamint a zárszámadást. Évközben ellenőrzi az önkormányzat költségvetésében jóváhagyott előirányzatok időarányos felhasználását.
3.8. Véleményezi az intézmények költségvetési javaslatairól és végrehajtásukról szóló beszámolókat. Ellenőrzi az intézmények takarékos és költséghatékony gazdálkodását.
3.9. Véleményezi a helyi adók bevezetésére, megváltoztatására és megszüntetésére irányuló javaslatokat.
3.10. A Képviselő-testület ülésére az alábbi előterjesztések a bizottság állásfoglalásával nyújthatók be:
3.10.1. éves pénzügyi terv,
3.10.2. éves pénzügyi terv módosítása,
3.10.3. éves pénzügyi terv végrehajtásáról készült zárszámadás,
3.10.4. a helyi adók megállapítására, mértékére vonatkozó javaslat.
3.10.5. az önkormányzat vagy a hivatal szervezeti és működési szabályzata módosítására irányuló javaslat.
3.11. A Képviselő-testület ülésére a bizottság javaslatot tehet az alábbiakra:
3.11.1. hitelfelvétel,
3.11.2. kötvénykibocsátás
3.11.3. az önkormányzat tulajdonát képező vagyon, esetleges privatizációjának előkészítése,
3.11.4. más önkormányzatokkal társulás létrehozásának előkészítése,
3.11.5. önkormányzati tulajdon elidegenítésére javaslat.
3.12. Javaslatot tesz a polgármester jutalmazására, képviselők, bizottsági elnökök, tagjai tiszteletdíjának megállapítására.
3.13. Javaslatot tesz a helyi civilszervezetek és közösségek Képviselő-testület általi támogatására. Ellenőrzi a civilszervezetek, költségvetési szervek, közfeladatot ellátó egyházi szervezeteknek nyújtott támogatás felhasználását és jóváhagyásra előkészíti az arról szóló beszámolót és elszámolást.
3.14. Szükség szerint javaslatot kér a belső ellenőrtől, a könyvvizsgálótól, tárgyalja azok jelentéseit.
3.15. A bizottság tagjainak száma 7.”