Kaszaper Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2025. (II. 12.) önkormányzati rendelete

Szervezeti és Működési Szabályzatának módosításáról

Hatályos: 2025. 02. 12- 2025. 02. 13

Kaszaper Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2025. (II. 12.) önkormányzati rendelete

Szervezeti és Működési Szabályzatának módosításáról

2025.02.12.

[1] Kaszaper Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény rendelkezéseinek betartása érdekében,

[2] Kaszaper Község Önkormányzatának Képviselő Testülete - Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdésében biztosított eredeti jogalkotó hatáskörében eljárva, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, valamint Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva – a következőket rendeli el:

1. § (1) A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2024. (XI. 13.) önkormányzati rendelet 1. § (4) bekezdés b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A Képviselő-testület szerveinek hivatalos megnevezése:)

„b) A Képviselő-testület állandó bizottságai:
ba) Kaszaper Község Önkormányzata Képviselő-testületének Településfejlesztési, Pénzügyi, Vagyonnyilatkozat-kezelő Bizottsága
bb) Kaszaper Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szociális, Oktatási és Ügyrendi Bizottsága”

(2) A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2024. (XI. 13.) önkormányzati rendelet 1. § (6) bekezdése a következő c) ponttal egészül ki:

(Kaszaper Község Önkormányzatának részvételével működő társulások)

„c) Dombegyház és Térsége Önkormányzati Társulás.”

2. § A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2024. (XI. 13.) önkormányzati rendelet 23. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„23. § A polgármester a testületi képviselők egynegyedének, képviselő-testület bizottságának, valamint a kormányhivatal vezetőjének indítványára tizenöt napon belüli időpontra össze kell hívja a képviselő-testület ülését. Az ilyen esetben összehívott testületi ülés meghívójának tartalmaznia kell az összehívás indokát, időpontját, helyszínét és napirendi pontjait. ”

3. § A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2024. (XI. 13.) önkormányzati rendelet 62. §-a a következő (3) bekezdéssel egészül ki:

„(3) A jegyzői tisztség tartós betöltetlensége esetén a jegyzői feladatok ellátását a Kaszaperi Közös Önkormányzati Hivatal medgyesbodzási kirendeltségének anyakönyvvezetői feladatait ellátó közszolgálati tisztviselő végzi. ”

4. § A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2024. (XI. 13.) önkormányzati rendelet 65. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A Képviselő-testület a következő állandó bizottságokat hozza létre:

a) Településfejlesztési, Pénzügyi, Vagyonnyilatkozat-kezelő Bizottsága

b) Szociális, Oktatási és Ügyrendi Bizottsága

c) A bizottságok 5 fő képviselő tagból és 1-1 fő külsős tagból áll.

d) A bizottságok tagjainak névsorát e rendelet 4. melléklete tartalmazza.

e) A bizottságoknak nem lehet tagja a polgármester és az alpolgármester.”

5. § A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2024. (XI. 13.) önkormányzati rendelet 66. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(1) A bizottságok elnökét, elnökhelyettesét valamint tagjait a Képviselő-testület választja meg. A bizottságok meghatározzák ügyrendjeiket.

(2) A bizottságok munkájukat éves munkaterv alapján végzik, amelyet a Képviselő-testület éves munkatervének elfogadását követő 30 napon belül készít el. A bizottságok a munkaterveiket önállóan - a Képviselő-testület munkaterve alapján - állítják össze. A polgármester és a jegyző gondoskodik a Képviselő-testület és a bizottságok munkaterveinek összehangolásáról.”

6. § A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2024. (XI. 13.) önkormányzati rendelet 67. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A bizottságok ülésére a bizottságok elnökei meghívják a bizottsági tagokon kívül a polgármestert, az alpolgármestert, a jegyzőt valamint mindazokat, akiknek részvételét a bizottságok elnökei szükségesnek tartják.”

7. § A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2024. (XI. 13.) önkormányzati rendelet 70. §-a a következő (8) bekezdéssel egészül ki:

„(8) A Szociális, Oktatási és Ügyrendi Bizottsága:

a) közreműködik a testvértelepülések kulturális és sport kapcsolatainak ápolásában;

b) közreműködik az önkormányzati rendeletek tervezetének kidolgozásában;

c) közreműködik az önkormányzat éves költségvetésének összeállításában,

d) támogatja a köznevelési és közösségi kulturális hagyományok és értékek ápolását, segíti a művészeti értékek létrehozását, megőrzését;

e) véleményezi az ágazatát érintő, képviselő-testület elé kerülő pályázati tervezeteket, előterjesztéseket;

f) véleményezi az önkormányzat által alapított kitüntetésekre beérkező jelöléseket, javaslatokat;

g) véleményezi a Bursa Hungarica felsőoktatási ösztöndíj odaítélését,

h) segíti a képviselő-testület tevékenységét, munkájának eredményességét,

i) az önkormányzati képviselő összeférhetetlensége esetén – amennyiben annak megszüntetése 30 napon belül nem lehetséges - átveszi az önkormányzati képviselő által tett és a jogviszonya megszüntetéséről szóló, az arra jogosult által írásban megerősített lemondó nyilatkozatot,”

8. § A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2024. (XI. 13.) önkormányzati rendelet

1. 7. § (1) bekezdésében a „bizottságára” szövegrész helyébe a „bizottságaira” szöveg,

2. 16. § (4) bekezdés f) pontjában a „bizottság” szövegrész helyébe a „bizottságok” szöveg,

3. 25. § (1) bekezdés a) pont ad) alpontjában a „bizottság” szövegrész helyébe a „bizottságok” szöveg,

4. 39. § (2) bekezdésében a „ , Szociális, Oktatási és Ügyrendi Bizottság” szövegrész helyébe a „Bizottsága” szöveg,

5. „A Képviselő-testület állandó bizottsága” alcím címében a „bizottsága” szövegrész helyébe a „bizottságai” szöveg,

6. „A bizottság működése” alcím címében a „bizottság” szövegrész helyébe a „bizottságok” szöveg,

7. 66. § (3) bekezdésében a „bizottság a munkatervében” szövegrész helyébe a „bizottságok a munkatervükben” szöveg,

8. 67. § (1) bekezdésében a „bizottság” szövegrész helyébe a „bizottságok” szöveg,

9. 67. § (3) bekezdésében a „bizottság” szövegrész helyébe a „bizottságok” szöveg,

10. 67. § (4) bekezdésében a „bizottság” szövegrészek helyébe a „bizottságok” szöveg,

11. 67. § (7) bekezdésében a „bizottság” szövegrész helyébe a „bizottságok” szöveg,

12. 68. § (1) bekezdésében a „bizottság elnöke” szövegrészek helyébe a „bizottságok elnökei” szöveg és a „bizottság” szövegrészek helyébe a „bizottságok” szöveg,

13. 68. § (2) bekezdésében a „bizottság” szövegrész helyébe a „bizottságok” szöveg,

14. 69. § (1) bekezdésében a „bizottság üléséről” szövegrészek helyébe a „bizottságok üléseiről” szöveg,

15. 69. § (2) bekezdésében a „bizottság” szövegrész helyébe a „bizottságok” szöveg,

16. 69. § (3) bekezdésében a „bizottság” szövegrész helyébe a „bizottságok” szöveg,

17. 69. § (4) bekezdésében a „bizottság” szövegrész helyébe a „bizottságok” szöveg,

18. „A bizottságok feladat- és hatásköre” alcím címében a „hatásköre” szövegrész helyébe a „hatáskörei” szöveg

lép.

9. § Hatályát veszti a Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2024. (XI. 13.) önkormányzati rendelet

a) 1. § (6) bekezdés b) pontjában a „ .” szövegrész,

b) 70. § (1) bekezdés nyitó szövegrészében a „ , Szociális, Oktatási és Ügyrendi” szövegrész,

10. § Ez a rendelet 2025. február 12-én lép hatályba.