Szakonyfalu Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2025. (III. 7.) önkormányzati rendelete

a Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 7/2019. (XI. 26.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2025. 03. 08- 2025. 03. 09

Szakonyfalu Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2025. (III. 7.) önkormányzati rendelete

a Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 7/2019. (XI. 26.) önkormányzati rendelet módosításáról

2025.03.08.

[1] E rendelet célja, hogy a Szakonyfalu Község Önkormányzata önkormányzati hivatali feladatait is ellátó Alsószölnöki Közös Önkormányzati Hivatal 2025. január 1-i hatállyal a Szentgotthárdi Közös Önkormányzati Hivatalba történt beolvadását követően – mivel a közös önkormányzati hivatal hivatalos elnevezését a képviselő-testület a szervezeti és működési szabályzatában feltünteti – átvezesse a változást a képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló önkormányzati rendeletben.

[2] További célja e rendeletnek, hogy a döntések oka, indoka, célja megismerhető legyen, ami megkívánja az azokat megalapozó előterjesztések írásbeliségét.

[3] Szakonyfalu Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében és 84. § (2) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 7/2019. (XI. 26.) önkormányzati rendelet 4. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„4. § (1) A Képviselő-testület az önkormányzat hivatali feladatai ellátására – Alsószölnök Község Önkormányzata, Apátistvánfalva Községi Önkormányzat, Felsőszölnök Község Önkormányzata, Kétvölgy Községi Önkormányzat, Orfalu Községi Önkormányzat és Szentgotthárd Város Önkormányzatának Képviselő-testületével közösen – közös önkormányzati hivatalt tart fenn Szentgotthárdi Közös Önkormányzati Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) elnevezéssel.

(2) A jegyző a Hivatal vezetőjeként az önkormányzat közigazgatásának, illetve a Szentgotthárd és Térsége Önkormányzati Társulás munkaszervezetének is vezetője. A jegyzőt az általa kijelölt, a Hivatal polgármesteri-jegyzői törzskarába tartozó vezető helyettesíti.”

2. § A Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 7/2019. (XI. 26.) önkormányzati rendelet 12. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A Képviselő-testület tagjai az ülésen – a napirend jóváhagyását megelőzően – halaszthatatlan esetben tehetnek új napirendi pontra vonatkozó, illetőleg a meghívóban egyébként szereplő napirendi pontot tartalmilag módosító javaslatot. Mind a javasolt új napirendi ponthoz, mind a tartalmilag módosító javaslathoz írásos előterjesztés szükséges. A javaslatról a Képviselő-testület a napirend jóváhagyását megelőzően minősített többséggel dönt.”

3. § A Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 7/2019. (XI. 26.) önkormányzati rendelet 14. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Valamennyi napirendi pontban kizárólag írásbeli előterjesztés alapján hozható döntés.”

4. § A Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 7/2019. (XI. 26.) önkormányzati rendelet 15. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) Névszerinti szavazást a képviselők egynegyede indítványozhat, az indítvány felől a képviselő-testület vita nélkül dönt. Névszerinti szavazás esetén a jegyző egyenként olvassa a települési képviselők nevét, akik a nevük felolvasásakor „igen”-nel vagy „nem”-mel szavaznak. Ügyrendi kérdésekben nem lehet névszerinti szavazást tartani.”

5. § Hatályát veszti a Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 7/2019. (XI. 26.) önkormányzati rendelet

6. § Ez a rendelet 2025. március 8-án lép hatályba.