Budapest Főváros XV. Kerület Rákospalota, Pestújhely, Újpalota Önkormányzat Képviselő-testületének 24/2025. (XII. 17.) önkormányzati rendelete

a hivatali helyiségen valamint a hivatali munkaidőn kívüli házasságkötésről és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítéséről szóló 27/2018. (XI. 9.) önkormányzati rendelet és a névadó- és házassági évforduló ünnepségekről szóló 28/2018. (XI. 9.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2026. 01. 01- 2026. 01. 02

Budapest Főváros XV. Kerület Rákospalota, Pestújhely, Újpalota Önkormányzat Képviselő-testületének 24/2025. (XII. 17.) önkormányzati rendelete

a hivatali helyiségen valamint a hivatali munkaidőn kívüli házasságkötésről és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítéséről szóló 27/2018. (XI. 9.) önkormányzati rendelet és a névadó- és házassági évforduló ünnepségekről szóló 28/2018. (XI. 9.) önkormányzati rendelet módosításáról

2026.01.01.

[1] A rendelet célja az egyes anyakönyvi események illetve anyakönyvvezetői közreműködéssel zajló családi ünnepségek szolgáltatási díjainak emelése és egyéb szabályainak módosítása.

[2] Budapest Főváros XV. Kerület Rákospalota, Pestújhely, Újpalota Önkormányzat Képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. §-ában kapott felhatalmazás alapján az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában és (2) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A hivatali helyiségen valamint a hivatali munkaidőn kívüli házasságkötésről és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítéséről szóló 27/2018. (XI.9.) önkormányzati rendelet 2. § d) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(E rendelet alkalmazásában:)

„d) hivatali helyiség: a Polgármesteri Hivatal (a továbbiakban: Polgármesteri Hivatal) házasságkötéshez szükséges és arra alkalmas irodahelyisége.”

2. § A hivatali helyiségen valamint a hivatali munkaidőn kívüli házasságkötésről és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítéséről szóló 27/2018. (XI.9.) önkormányzati rendelet 4. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(1) Anyakönyvi esemény hivatali munkaidőn kívüli megtartása

a) pénteki munkanapon 13.00 órától 18.00 óráig,

b) szombati heti pihenőnapon 10.00 órától 18.00 óráig

engedélyezhető, amennyiben a kérelmezett időpont nem ütközik más, az anyakönyvvezető közreműködését igénylő, jegyzőkönyvileg előjegyzett esemény időpontjával, figyelemmel a hivatali helyiségen kívül tartható esemény helyszínére történő oda- és visszautazás időtartamára is.

(2) A Polgármesteri Hivatal rendezvénytermében anyakönyvi esemény csak hivatali munkaidőn kívül engedélyezhető.”

3. § (1) A hivatali helyiségen valamint a hivatali munkaidőn kívüli házasságkötésről és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítéséről szóló 27/2018. (XI.9.) önkormányzati rendelet 5. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A Polgármesteri Hivatal épületén kívül tartandó anyakönyvi esemény külsőségeinek megteremtéséről az érintett felek saját költségükön gondoskodnak.”

(2) A hivatali helyiségen valamint a hivatali munkaidőn kívüli házasságkötésről és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítéséről szóló 27/2018. (XI.9.) önkormányzati rendelet 5. § (3) és (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(3) Többletszolgáltatási díj

a) a Polgármesteri Hivatal épületén kívüli eseménnyel kapcsolatban a helyszínére történő kiszállás díja – a 3. § (3) bekezdése szerinti eset kivételével –,

b) a hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi eseménnyel kapcsolatban a teremhasználati díj, az anyakönyvvezetői díj, valamint a választható külön szolgáltatások díja,

melyek összegét az 1. melléklet tartalmazza.

(4) A többletszolgáltatási díjat az anyakönyvi esemény engedélyezését követő 15 napon belül, az arról kiállított számla alapján kell teljesíteni, a Polgármesteri Hivatal számlájára történő átutalással, készpénz-átutalási megbízással postai úton, vagy az anyakönyvvezetőnél bankkártyával.”

4. § (1) A hivatali helyiségen valamint a hivatali munkaidőn kívüli házasságkötésről és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítéséről szóló 27/2018. (XI.9.) önkormányzati rendelet 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

(2) A hivatali helyiségen valamint a hivatali munkaidőn kívüli házasságkötésről és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítéséről szóló 27/2018. (XI.9.) önkormányzati rendelet 2. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.

5. § A névadó- és házassági évforduló ünnepségekről szóló 28/2018. (XI.9.) önkormányzati rendelet a következő 2. §-sal egészül ki:

„2. § E rendelet hatálya a Budapest Főváros XV. kerületében bejelentett lakó- vagy tartózkodási hellyel rendelkező személyekre terjed ki.”

6. § A névadó- és házassági évforduló ünnepségekről szóló 28/2018. (XI.9.) önkormányzati rendelet 3. § b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(E rendelet alkalmazásában:)

„b) hivatali helyiség: a Polgármesteri Hivatal rendezvényterme.”

7. § A névadó- és házassági évforduló ünnepségekről szóló 28/2018. (XI.9.) önkormányzati rendelet 6. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(5) A szolgáltatási díjat az ünnepség bejelentését követő 15 napon belül, az arról kiállított számla alapján kell teljesíteni a Polgármesteri Hivatal számlájára történő átutalással, készpénz-átutalási megbízással postai úton vagy az anyakönyvvezetőnél bankkártyával. ”

8. § (1) A névadó- és házassági évforduló ünnepségekről szóló 28/2018. (XI.9.) önkormányzati rendelet 3. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.

(2) A névadó- és házassági évforduló ünnepségekről szóló 28/2018. (XI.9.) önkormányzati rendelet 4. melléklete helyébe a 4. melléklet lép.

9. § Hatályát veszti a névadó- és házassági évforduló ünnepségekről szóló 28/2018. (XI.9.) önkormányzati rendelet 6. § (8) bekezdése.

10. § Ez a rendelet 2026. január 1-jén lép hatályba.

1. melléklet a 24/2025. (XII. 17.) önkormányzati rendelethez

2. melléklet a 24/2025. (XII. 17.) önkormányzati rendelethez

3. melléklet a 24/2025. (XII. 17.) önkormányzati rendelethez

4. melléklet a 24/2025. (XII. 17.) önkormányzati rendelethez