Budapest Főváros XV. Kerület Rákospalota, Pestújhely, Újpalota Önkormányzat Képviselő-testületének 24/2025. (XII. 17.) önkormányzati rendelete
a hivatali helyiségen valamint a hivatali munkaidőn kívüli házasságkötésről és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítéséről szóló 27/2018. (XI. 9.) önkormányzati rendelet és a névadó- és házassági évforduló ünnepségekről szóló 28/2018. (XI. 9.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2026. 01. 01- 2026. 01. 02Budapest Főváros XV. Kerület Rákospalota, Pestújhely, Újpalota Önkormányzat Képviselő-testületének 24/2025. (XII. 17.) önkormányzati rendelete
a hivatali helyiségen valamint a hivatali munkaidőn kívüli házasságkötésről és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítéséről szóló 27/2018. (XI. 9.) önkormányzati rendelet és a névadó- és házassági évforduló ünnepségekről szóló 28/2018. (XI. 9.) önkormányzati rendelet módosításáról
[1] A rendelet célja az egyes anyakönyvi események illetve anyakönyvvezetői közreműködéssel zajló családi ünnepségek szolgáltatási díjainak emelése és egyéb szabályainak módosítása.
[2] Budapest Főváros XV. Kerület Rákospalota, Pestújhely, Újpalota Önkormányzat Képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. §-ában kapott felhatalmazás alapján az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában és (2) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § A hivatali helyiségen valamint a hivatali munkaidőn kívüli házasságkötésről és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítéséről szóló 27/2018. (XI.9.) önkormányzati rendelet 2. § d) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(E rendelet alkalmazásában:)
2. § A hivatali helyiségen valamint a hivatali munkaidőn kívüli házasságkötésről és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítéséről szóló 27/2018. (XI.9.) önkormányzati rendelet 4. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) Anyakönyvi esemény hivatali munkaidőn kívüli megtartása
a) pénteki munkanapon 13.00 órától 18.00 óráig,
b) szombati heti pihenőnapon 10.00 órától 18.00 óráig
engedélyezhető, amennyiben a kérelmezett időpont nem ütközik más, az anyakönyvvezető közreműködését igénylő, jegyzőkönyvileg előjegyzett esemény időpontjával, figyelemmel a hivatali helyiségen kívül tartható esemény helyszínére történő oda- és visszautazás időtartamára is.
(2) A Polgármesteri Hivatal rendezvénytermében anyakönyvi esemény csak hivatali munkaidőn kívül engedélyezhető.”
3. § (1) A hivatali helyiségen valamint a hivatali munkaidőn kívüli házasságkötésről és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítéséről szóló 27/2018. (XI.9.) önkormányzati rendelet 5. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A Polgármesteri Hivatal épületén kívül tartandó anyakönyvi esemény külsőségeinek megteremtéséről az érintett felek saját költségükön gondoskodnak.”
(2) A hivatali helyiségen valamint a hivatali munkaidőn kívüli házasságkötésről és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítéséről szóló 27/2018. (XI.9.) önkormányzati rendelet 5. § (3) és (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(3) Többletszolgáltatási díj
a) a Polgármesteri Hivatal épületén kívüli eseménnyel kapcsolatban a helyszínére történő kiszállás díja – a 3. § (3) bekezdése szerinti eset kivételével –,
b) a hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi eseménnyel kapcsolatban a teremhasználati díj, az anyakönyvvezetői díj, valamint a választható külön szolgáltatások díja,
melyek összegét az 1. melléklet tartalmazza.
(4) A többletszolgáltatási díjat az anyakönyvi esemény engedélyezését követő 15 napon belül, az arról kiállított számla alapján kell teljesíteni, a Polgármesteri Hivatal számlájára történő átutalással, készpénz-átutalási megbízással postai úton, vagy az anyakönyvvezetőnél bankkártyával.”
4. § (1) A hivatali helyiségen valamint a hivatali munkaidőn kívüli házasságkötésről és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítéséről szóló 27/2018. (XI.9.) önkormányzati rendelet 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
(2) A hivatali helyiségen valamint a hivatali munkaidőn kívüli házasságkötésről és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítéséről szóló 27/2018. (XI.9.) önkormányzati rendelet 2. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.
5. § A névadó- és házassági évforduló ünnepségekről szóló 28/2018. (XI.9.) önkormányzati rendelet a következő 2. §-sal egészül ki:
„2. § E rendelet hatálya a Budapest Főváros XV. kerületében bejelentett lakó- vagy tartózkodási hellyel rendelkező személyekre terjed ki.”
6. § A névadó- és házassági évforduló ünnepségekről szóló 28/2018. (XI.9.) önkormányzati rendelet 3. § b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(E rendelet alkalmazásában:)
7. § A névadó- és házassági évforduló ünnepségekről szóló 28/2018. (XI.9.) önkormányzati rendelet 6. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(5) A szolgáltatási díjat az ünnepség bejelentését követő 15 napon belül, az arról kiállított számla alapján kell teljesíteni a Polgármesteri Hivatal számlájára történő átutalással, készpénz-átutalási megbízással postai úton vagy az anyakönyvvezetőnél bankkártyával. ”
8. § (1) A névadó- és házassági évforduló ünnepségekről szóló 28/2018. (XI.9.) önkormányzati rendelet 3. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.
(2) A névadó- és házassági évforduló ünnepségekről szóló 28/2018. (XI.9.) önkormányzati rendelet 4. melléklete helyébe a 4. melléklet lép.
9. § Hatályát veszti a névadó- és házassági évforduló ünnepségekről szóló 28/2018. (XI.9.) önkormányzati rendelet 6. § (8) bekezdése.
10. § Ez a rendelet 2026. január 1-jén lép hatályba.
1. melléklet a 24/2025. (XII. 17.) önkormányzati rendelethez
2. melléklet a 24/2025. (XII. 17.) önkormányzati rendelethez
3. melléklet a 24/2025. (XII. 17.) önkormányzati rendelethez
4. melléklet a 24/2025. (XII. 17.) önkormányzati rendelethez