Újkígyós Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2025. (I. 27.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról 4/2020. (IV.27.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2025. 01. 28- 2025. 01. 29Újkígyós Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2025. (I. 27.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról 4/2020. (IV.27.) önkormányzati rendelet módosításáról
[1] Újkígyós Város Önkormányzat Képviselő-testülete jogszerű, hatékony működése érdekében szabályozza működését.
[2] Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CXXXIX. törvény 143. § (4) bekezdés a) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában megjelölt feladatkörében eljárva az Önkormányzat és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról a következőket rendeli el.
1. § Az Önkormányzat és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2020. (IV. 27.) önkormányzati rendelet 3. § (3) bekezdés b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
()
011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége
013320 Köztemető-fenntartás és –működtetés
013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok
031030 Közterület rendjének fenntartása
032020 Tűz- és katasztrófavédelmi tevékenységek
041232 Start-munka program – Téli közfoglalkoztatás
041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás
041234 Közfoglalkoztatás mobilitását szolgáló támogatás (közhasznú kölcsönző részére
041236 Országos közfoglalkoztatási program
042130 Növénytermesztés, állattenyésztés és kapcsolódó szolgáltatások
042180 Állat-egészségügy
045120 Út, autópálya építése
045160 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása
051020 Nem veszélyes (települési) hulladék összetevőinek válogatása, elkülönített begyűjtése, szállítása, átrakása
051030 Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása
051050 Veszélyes hulladék begyűjtése, szállítása, átrakása
052020 Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése
062020 Települési projektek és támogatásuk
063080 Vízellátással kapcsolatos közmű építése, fenntartása, üzemeltetése
064010 Közvilágítás
066010 Zöldterület-kezelés
066020 Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások
072112 Háziorvosi ügyeleti ellátás
072311 Fogorvosi alapellátás
074032 Ifjúság-egészségügyi gondozás
081030 Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése
081061 Szabadidős park, fürdő és strandszolgáltatás
082091 Közművelődés – közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése
082093 Közművelődés – egész életre kiterjedő tanulás, amatőr művészetek
096015 Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben
104011 Gyermekvédelmi bentlakásos ellátások
104037 Intézményen kívüli gyermekétkeztetés”
2. § (1) Az Önkormányzat és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2020. (IV. 27.) önkormányzati rendelet 1. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.
(2) Az Önkormányzat és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2020. (IV. 27.) önkormányzati rendelet a 2. melléklet szerinti 2. melléklettel egészül ki.
(3) Az Önkormányzat és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2020. (IV. 27.) önkormányzati rendelet 5. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.
3. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
1. melléklet a 3/2025. (I. 27.) önkormányzati rendelethez
1. Az Önkormányzat és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2020. (IV. 27.) önkormányzati rendelet 1. melléklet 1. és 2. pontja helyébe a következő pontok lépnek:
„1. ÜGYRENDI, SZOCIÁLIS ÉS EGÉSZSÉGÜGYI BIZOTTSÁG (5 fő) FELADATAI
a) Véleményezi a Képviselő-testület elé kerülő rendelet-tervezeteket, szerződés-tervezeteket és szerződéseket.
b) Megvizsgálja a polgármester munkaviszonyával kapcsolatosan felmerült összeférhetetlenséget és javaslatot tesz a Képviselő-testületnek az összeférhetetlenség kimondására.
c) Kivizsgálja a helyi önkormányzati képviselők jogállásának egyes kérdéseiről szóló törvényben foglalt összeférhetetlenséget.
d) A polgármester és a képviselő-testületi tagok vagyonnyilatkozatát kezeli és ellenőrzi.
e) Javaslatot tesz a polgármester, az alpolgármester illetményére, illetményemelésére, jutalmazására.
f) Részt vesz a polgármester, alpolgármester, jegyző ellen indított fegyelmi ügyek előkészítésében.
g) Kidolgozza a Szervezeti és Működési Szabályzatot, vizsgálja érvényesülésének hatását, szükség esetén javaslatot tesz a módosításra, vagy új szabályzat alkotására.
h) Figyelemmel kíséri az önkormányzat és szervei szabályszerű működését.
i) Ellátja a titkos szavazások lebonyolításával kapcsolatos teendőket.
j) Végzi mindazokat a teendőket, amelyekkel a Képviselő-testület esetenként megbízza.
k) Vizsgálja az egészségügyi és szociális ellátás helyzetét, az intézmények fejlesztésének lehetőségeit.
l) Részt vesz az egészségügyi és szociális ágazat fejlesztési terveinek kidolgozásában, a tervek megvalósítását figyelemmel kíséri.
m) Ellenőrzi a Képviselő-testület irányítása alatt álló szociális intézmény tevékenységét.
n) Kapcsolatot tart az Újkígyósi Közös Önkormányzati Hivatal székhelytelepülés gyámügyi és szociális ügyeket intéző dolgozóival, egyedi hatósági ügyekben véleményt nyilvánít, közreműködik az ellenőrzésekben.
o) Végzi a Képviselő-testület által esetenként meghatározott egyéb feladatokat.
2. PÉNZÜGYI BIZOTTSÁG FELADATA (3 fő)
a) Véleményezi és ellenőrzi az önkormányzat és szervei éves költségvetését és zárszámadását.
b) Ellenőrzi az önkormányzat vagyonát, tulajdonát, az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodást.
c) Részt vesz a saját intézmények gazdasági ellenőrzésében.
d) A zárszámadásnál köteles a saját tapasztalatairól tájékoztatni a Képviselő-testületet.
e) Javaslatot tesz a hitelek felvételére, illetve véleményezi az erre irányuló javaslatokat.
f) A Képviselő-testület gazdálkodással kapcsolatos esetenkénti megbízásait végzi.”
2. Az Önkormányzat és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2020. (IV. 27.) önkormányzati rendelet 1. melléklet 4. pontja helyébe a következő pont lép:
„4. TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI ÉS GAZDASÁGI BIZOTTSÁG FELADATAI (6 fő)
a) Közreműködik az építési, közlekedési és vízügyi tervfeladatok előkészítésében és végrehajtásának ellenőrzésében.
b) Figyelemmel kíséri a lakás és kommunális ellátás, fejlesztés színvonalát, részt vesz a továbbfejlesztés kidolgozásában.
c) Évenként helyszíni szemlét tart az utak, járdák, közterületek állapotának figyelemmel kísérése céljából az Újkígyósi Közös Önkormányzati Hivatal székhelytelepülés illetékes dolgozójával.
d) A költségvetésben elfogadott összeg erejéig az építendő vagy felújítandó járda helyét meghatározza.
e) Figyelemmel kíséri a város környezetvédelmi helyzetét, környezetvédelmi előírások, intézkedések megvalósítását. Szükség esetén eljárást kezdeményez az illetékes szervnél.
f) Együttműködik a település gazdasági szereplőivel (mezőgazdasági, ipar, kereskedelem, szolgáltatás stb.) a gazdasági fejlődés koncepciójának kidolgozásában, megvalósításában.
g) Együttműködik a településen működő gazdasági érdekképviseletekkel, civil szervezetekkel.
h) Véleményezi az önkormányzat munkaprogramját és költségvetési rendeletét.
i) Közreműködik a településfejlesztési koncepció kidolgozásában.
j) Véleményezi az önkormányzati beruházások megvalósítását.
k) Véleményezi az önkormányzat hitelfelvételi szándékának gazdasági, műszaki indítékait.
l) Figyelemmel kíséri az önkormányzat gazdasági törekvéseit elősegítő pályázati lehetőségeket és kezdeményezi a megfelelő pályázatokon való részvételt.
m) Közreműködik a település általános és részletes rendezési terveinek kidolgozásában.”
2. melléklet a 3/2025. (I. 27.) önkormányzati rendelethez
1. Ügyrendi, Szociális és Egészségügyi Bizottság (5 fő)
1.1. Elnök: Zsótérné Skoperda Katalin
1.2. Harangozó Imréné tag
1.3. Marottyi Csaba tag
1.4. Dr. Tarr Lajos tag
1.5. Tömösi Károly tag
2. Pénzügyi Bizottság (3 fő)
2.1. Elnök: Réti Lászlóné
2.2. Korcsog László tag
2.3. Tömösi Károly tag
3. Művelődési, Ifjúsági és Sport Bizottság (5 fő)
3.1. Elnök: Korcsog László
3.2. Farkas Lilla tag
3.3. Lesó István tag
3.4. Marottyi Csaba tag
3.5. Dr. Tarr Lajos tag
4. Településfejlesztési és Gazdasági Bizottság (6 fő)
4.1. Elnök: Tömösi Károly
4.2. Lesó István tag
4.3. Lukoviczkiné Rozsnyai Ildikó tag
4.4. Nagy László tag
4.5. Nagy Tiborné tag
4.6. Réti Lászlóné tag”
3. melléklet a 3/2025. (I. 27.) önkormányzati rendelethez
1. Oláh Timót Lajos polgármester Újkígyós, Tormási utca 2.
2. Botyánszki Pál László alpolgármester Újkígyós, Kölcsey utca 43.
3. Korcsog László képviselő Újkígyós, Dr. Pándy K. utca 7.
4. Lesó István képviselő Újkígyós, Petőfi utca 58/4.
5. Lukoviczkiné Rozsnyai Ildikó képviselő Újkígyós, Ady E. utca 46.
6. Marottyi Csaba képviselő Újkígyós, K. tanyák 20.
7. Réti Lászlóné képviselő Újkígyós, Petői utca 73/1.
8. Tömösi Károly képviselő Újkígyós, Öreg utca 18/1.
9. Zsótérné Skoperda Katalin Újkígyós, Széchenyi utca 41/1.”