Ágasegyháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2025. (III. 12.) önkormányzati rendelete

a Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (XI.06.) rendelet módosításáról

Hatályos: 2025. 03. 13- 2025. 03. 14

Ágasegyháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2025. (III. 12.) önkormányzati rendelete

a Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (XI.06.) rendelet módosításáról

2025.03.13.

[1] Ágasegyháza Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében és

[2] az Alaptörvény 32. § (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a Képviselő-testület Szervezeti és Működési szabályzatáról szóló 14/2014. (XI.6.) rendeletét az alábbiak szerint módosítja:

1. § Az önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (XI. 6.) önkormányzati rendelet az 1. melléklet szerinti 6. melléklettel egészül ki.

2. § Ez a rendelet 2025. március 13-án lép hatályba.

1. melléklet a 3/2025. (III. 12.) önkormányzati rendelethez

A képviselői és hozzátartozói vagyonnyilatkozatok nyilvántartásának, kezelésének szabályai

1. Általános szabályok

1.1. Az önkormányzati képviselő megválasztásától, majd ezt követően minden év január 1-jétől számított harminc napon belül az Mötv. 2. melléklet szerinti vagyonnyilatkozatot köteles tenni.

1.2. A képviselő saját vagyonnyilatkozatához köteles csatolni a vele közös háztartásban élő házas- vagy élettársának valamint gyermekének az Mötv. melléklete szerinti vagyonnyilatkozatát is (továbbiakban vagyonnyilatkozatok).

1.3. A megválasztását követő harminc napon belüli vagyonnyilatkozat tétel elmulasztása esetén - annak benyújtásáig - az önkormányzati képviselő e tisztségéből fakadó jogait nem gyakorolhatja, tiszteletdíjat, természetbeni juttatást, költségtérítést nem kaphat. (Mötv. 39. § (2) bek.)

2. A vagyonnyilatkozat benyújtásával kapcsolatos szabályok

2.1. A kitöltéskori állapotnak megfelelő adatok alapján kitöltött képviselői és hozzátartozói vagyonnyilatkozat egy példányát az Ügyrendi Bizottságnak (továbbiakban: Bizottság) címezve kell benyújtani az I/1. pont szerinti határidőben.

2.2. A vagyonnyilatkozatokat az Ügyrendi Bizottság elnöke veszi át és igazolást állít ki azok átvételéről. Az átvételi igazolást az 1. számú melléklet tartalmazza. A vagyonnyilatkozatokkal kapcsolatos adminisztratív feladatok ellátásáról a Polgármesteri Hivatal közszolgálati feladatokat ellátó köztisztviselője gondoskodik.

2.3. A képviselő a saját és a hozzátartozói vagyonnyilatkozatát külön-külön borítékban adja át az átvételre jogosult az Ügyrendi Bizottság elnöke részére.

2.4. A képviselői vagyonnyilatkozat átvétele névvel ellátott nyílt borítékban, a hozzátartozói vagyonnyilatkozat átvétele névvel ellátott, lezárt, az átvételkor a Polgármesteri Hivatal (továbbiakban: Hivatal) körbélyegzőjével lepecsételt borítékban történik.

3. A vagyonnyilatkozatok kezelésének szabályai

3.1. A vagyonnyilatkozatokat az egyéb iratoktól elkülönítetten kell kezelni, azokat a jegyző által kijelölt biztonsági zárral ellátott helyiségben, lemezszekrényben kell tárolni.

3.2. A vagyonnyilatkozatokról és az ellenőrzési eljárásról a 2-4. számú függelék szerinti nyilvántartást kell vezetni.

3.3. A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos technikai tevékenységet a II/2. pont alatti köztisztviselő végzi..

3.4. A vagyonnyilatkozatok nyilvánossága:

a) A képviselői vagyonnyilatkozat nyilvános – kivéve az ellenőrzéshez szolgáltatott azonosító adatokat,

b) A hozzátartozói nyilatkozatokat nem nyilvános, abba csak a Bizottság tagjai tekinthetnek be ellenőrzés céljából.

c) A Képviselő-testület a nyilvánosságot egyedi adatigénylés útján biztosítja csak, a Képviselő-testület egyedi közzétételi lista elfogadásáról nem rendelkezik.

3.5. A képviselői vagyonnyilatkozatokba való betekintést a Képviselő-testület a következők szerint biztosítja: képviselői vagyonnyilatkozatba való betekintés feltétele, hogy írásban azt a Bizottság elnökétől kell kérni a betekintés időpontjának naptári nap szerinti megjelölésével úgy, hogy az legalább ezen időpont előtt 5 nappal a Bizottság elnökéhez megérkezzen.

3.6. A képviselői vagyonnyilatkozatokba való betekintésről a Bizottság elnöke a jegyző által kijelölt helyiségben gondoskodik.

3.7. A betekintés a Bizottság elnökének jelenlétében történik. A Bizottság elnöke felel a betekintés alatt a vagyonnyilatkozatokban rögzített tartalom sértetlenségéért.

3.8. A képviselői vagyonnyilatkozatáról másolat vagy felvétel nem készíthető.

3.9. A Bizottság felel azért, hogy a vagyonnyilatkozatokat az adatvédelmi szabályoknak megfelelően őrizzék, kezeljék és hogy az azokban foglaltakat – a nyilvános vagyonnyilatkozatok kivételével – más ne ismerhesse meg.

3.10. Ha a vagyonnyilatkozat tételére kötelezett képviselő a Bizottságnak írásban bejelenti, hogy a közös háztartásban élő házas- vagy élettársa és gyermeke esetén a közös háztartásban élés megszűnt, a Bizottság az általa kezelt hozzátartozói vagyonnyilatkozatokat haladéktalanul visszaadja a tagnak, melyről igazolást kell kiállítani.

3.11. A képviselő megbízásának megszűnésekor a Bizottság a vagyonnyilatkozat tételére kötelezett képviselő részére a saját és a hozzátartozói vagyonnyilatkozatokat visszaadja, melyről igazolást kell kiállítani.

4. A vagyonnyilatkozat ellenőrzésével és az eljárással kapcsolatos szabályok.

4.1. A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás célja: a vagyonnyilatkozatban foglaltak valóságtartalmának ellenőrzése. A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárást a Bizottság elnökénél bárki kezdeményezheti. A Bizottság eljárására a képviselő-testület zárt ülésére vonatkozó szabályait kell alkalmazni. Az eljárás kezdeményezéséről a Bizottság elnöke haladéktalanul tájékoztatja az érintett képviselőt, aki haladéktalanul bejelenti az azonosító adatokat.

4.2. Az ellenőrzési eljárás lefolytatásának a vagyonnyilatkozat konkrét tartalmára vonatkozó tényállítás esetén van helye. Ha az eljárásra irányuló kezdeményezés nem jelöli meg konkrétan a vagyonnyilatkozat kifogásolt részét és tartalmát, a Bizottság elnöke felhívja a kezdeményezőt a hiány pótlására. Ha a kezdeményező 8 napon belül nem tesz eleget a felhívásnak, vagy ha a kezdeményezés nyilvánvalóan alaptalan, a Bizottság az eljárás lefolytatása nélkül elutasítja a kezdeményezést.

4.3. Az ellenőrzési eljárás megismétlésének ugyanazon vagyonnyilatkozat esetén csak akkor van helye, ha erre irányuló kezdeményezés új tényállást (adatot) tartalmaz. Az ellenőrzési eljárásra irányuló új tényállítás nélkül ismételt kezdeményezést a Bizottság annak érdemi vizsgálata nélkül elutasítja.

5. A képviselői vagyonnyilatkozatba történő betekintést a 4. számú melléklet szerint vezetett „Betekintési nyilvántartás”-ban dokumentálni kell.

5.1. A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos ellenőrzési eljárást a 3. számú melléklet szerint vezetett „Nyilvántartás a vagyonnyilatkozatok ellenőrzési eljárásáról” megnevezésű

nyomtatványon dokumentálni kell.

5.2. A Bizottság ellenőrzési eljárásnak eredményéről a képviselő-testületet a soron következő ülésén tájékoztatja.

6. Felelősségi szabályok

6.1. A vagyonnyilatkozatokkal kapcsolatos adatok védelméért, az adatkezelés jogszerűségéért a Bizottság a felelős.

6.2. A képviselő felelős azért, hogy az általa bejelentett adatok hitelesek, pontosak, teljes körűek és aktuálisak legyenek.

6.3. A vagyonnyilatkozatok technikai kezelése szabályainak megtartásáért a II/2. pont szerinti köztisztviselő felelős.

Ágasegyháza, 2025. március 11


Betekintő személy neve


Betekintő személy lakcíme


Betekintő személyi ig. száma


Betekintő személy olvasható aláírása


Betekintés időpontja


A megtekintett vagyonnyilatkozat nyilvántartási száma


Megjegyzés