Mosdós Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2025. (II. 14.) önkormányzati rendelete

Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2019 (XI.21.) önkormányzati rendelete módosításáról

Hatályos: 2025. 02. 15- 2025. 02. 16

Mosdós Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2025. (II. 14.) önkormányzati rendelete

Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2019 (XI.21.) önkormányzati rendelete módosításáról

2025.02.15.

[1] Mosdós Községi Önkormányzat Képviselő-testülete a Képviselő-testület szervezeti és működési rendjének meghatározása, a jogbiztonság érvényesítése céljából felülvizsgálja a Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2019. (XI. 21.) önkormányzati rendeletét.

[2] Mosdós Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2019 (XI.21.) önkormányzati rendelet 4. § (1) bekezdés b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

2. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2019 (XI.21.) önkormányzati rendelet 4. § (1) bekezdés b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[Az önkormányzat az Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (továbbiakban: Mötv.) 13. §. (1) bekezdésében meghatározott kötelező feladatai közül társulásban látja el:]

„b) a szociális alapellátást Igal és Környéke Alapszolgáltatási Központot Fenntartó Társulás látja el (házi segítségnyújtás, szociális étkeztetés, idősek nappali ellátása, jelzőrendszeres házi segítségnyújtás)”

3. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2019 (XI.21.) önkormányzati rendelet 30. § (5) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A polgármester főbb feladatai a Hivatal és a Mosdósi Kirendeltség működésével kapcsolatban:)

„a) a batéi polgármester távollétében a jegyző útján irányítja a Hivatalt, továbbá a jegyző útján irányítja a Kirendeltség hivatalát, irányítási, működési jogkörében legalább negyedévente megbeszélést tart a jegyző, az aljegyző, gazdasági vezető és a többi fenntartó önkormányzat polgármesterének részvételével,”

4. § (1) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2019 (XI.21.) önkormányzati rendelet 36. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A képviselő-testület az Mötv. 84. §. (1) bekezdésében meghatározott feladatok elvégzésére közös önkormányzati hivatalt hoz létre Baté, Fonó, Mosdós, Kaposkeresztúr, Szentbalázs, Kaposgyarmat, Hajmás, Gálosfa, Cserénfa községek Képviselő-testületeivel közösen Baté Község székhellyel és a közös hivatalnak Kirendeltségét működtetik Mosdós és Szentbalázs telephellyel.”

(2) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2019 (XI.21.) önkormányzati rendelet 36. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A Hivatal jogállását, szervezeti felépítését, hivatali létszámát, működésének részletszabályait, valamint részletes feladat és hatásköreit a Hivatal Alakításáról és fenntartásáról szóló megállapodás és a Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata rögzíti, amit a fenntartó képviselő-testületek fogadnak el.”

5. § Hatályát veszti Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2019 (XI.21.) önkormányzati rendelet

6. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.