Gyöngyöshalász Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (IV. 18.) önkormányzati rendelete
a képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2019. (X. 21.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2025. 04. 19- 2025. 04. 19Gyöngyöshalász Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (IV. 18.) önkormányzati rendelete
a képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2019. (X. 21.) önkormányzati rendelet módosításáról
[1] Gyöngyöshalász Község Önkormányzat Képviselő – testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében eljárva,
[2] az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában, valamint Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (meghatározott feladatkörében eljárva az következőket rendeli el:
1. § A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2019. (X. 21.) önkormányzati rendelet 16. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(5) A meghívót és az előterjesztéseket a képviselő-testületi ülés időpontja előtt 5 nappal ki kell küldeni. A meghívót és az előterjesztéseket a jegyző a képviselők elektronikus levelezési címére, vagy erre a célra létrehozott fájlmegosztó felületre feltöltve küldi meg. A képviselő, illetve a bizottsági tag külön kérésére a meghívót és az előterjesztéseket nyomtatva postai (hivatali kézbesítő) útján kell a képviselőnek megküldeni.”
2. § A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2019. (X. 21.) önkormányzati rendelet a következő 34/A. §-sal egészül ki:
„34/A. § (1) A képviselő-testület a polgármester előterjesztése szerint dönt az önkormányzat által munkaviszony alapján foglalkoztatott munkavállaló munkaviszonyának a létesítése és megszüntetése tárgyában. A munkaviszony létesítésén és megszüntetésén túl az egyéb munkáltatói jogokat az önkormányzat képviseletében a polgármester gyakorolja azzal, hogy a munkáltatói jogok gyakorlása körében tett intézkedéseiről a képviselő-testületet a 45. §-a szerint tájékoztatni köteles.
(2) A képviselő-testület a polgármester előterjesztése szerint dönt pályázat kiírásáról az önkormányzat által közalkalmazotti jogviszony alapján foglalkoztatott közalkalmazott közalkalmazotti jogviszonyának a létesítése tárgyában, illetve a polgármester előterjesztése szerint dönt a közalkalmazotti jogviszony megszüntetése tárgyában. A közalkalmazotti jogviszony létesítésén és megszüntetésén túl az egyéb munkáltatói jogokat az önkormányzat képviseletében a polgármester gyakorolja azzal, hogy a munkáltatói jogok gyakorlása körében tett intézkedéseiről a képviselő-testületet a 45. §-a szerint tájékoztatni köteles.”
3. § A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2019. (X. 21.) önkormányzati rendelet 42. §-a a következő (3)–(5) bekezdéssel egészül ki:
„(3) Amennyiben a képviselő-testület úgy hoz határozatot, hogy a döntéshozatalban a személyesen érintett és személyes érintettségét nem jelző képviselő-testületi tag is részt vesz, vagy a képviselő testületi tag személyes érintettsége esetében a döntéshozatalban történő részvételéről a testület előzetesen nem dönt, a testület döntése hatálytalan.
(4) Amennyiben az összeférhetetlenség a testületi ülésen megállapításra kerül a szavazást az adott napirendhez visszatérve meg kell ismételni.
(5) Amennyiben az összeférhetetlenség a testületi ülést követően kerül megállapításra a soron következő testületi ülésre az összeférhetetlenséggel érintett határozat alapjául szolgáló előterjesztésről és a határozati javaslatról a testület újra szavaz.”
4. § A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2019. (X. 21.) önkormányzati rendelet 45. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„45. § (1) A napirend tárgyalásának megkezdése előtt az ülés elnöke jelentést ad:
a) a lejárt határidejű önkormányzati határozatok végrehajtásáról,
b) az önkormányzat pénzügyi helyzetéről,
c) az előző ülés óta történt fontosabb eseményekről, illetve
d) az utolsó ülésen elhangzott bejelentések nyomán tett intézkedésekről.
(2) A lejárt határidejű határozatokról szóló írásbeli tájékoztatót a jegyző készíti el és az ülés elnöke tárja a képviselő-testület elé. A lejárt határidejű határozatokról szóló tájékoztatót táblázatos formában, évenkénti bontásban tartalmazza az adott évben a képviselő-testület által elfogadott határozatokat. A lejárt határidejű határozatokról szóló tájékoztatónak tartalmaznia kell:
a) a határozat számát és elfogadásának időpontját
b) a határozat röviden összefoglalt tartalmát,
c) a határozat szerint intézkedésre kötelezett személy megnevezését,
d) a határozat végrehajtására szabott határidőt,
e) a határozat alapján megtett intézkedés rövid ismertetését,
f) a határozat végrehajtásának az időpontját.
(3) A pénzügyi helyzetről szóló írásbeli tájékoztatót az önkormányzat gazdasági vezetője készíti el és a levezető elnök tárja a képviselő-testület elé. A Pénzügyi tájékoztató tartalmazza:
a) az önkormányzat bankszámláin őrzött pénzeszközök együttes összegét,
b) az önkormányzat pénztáraiban őrzött pénzkészlet együttes összegét,
c) az önkormányzat szállítói tartozásainak együttes összegét, 30, 60, 90 nap, illetve 90 napon túli bontásban kidolgozva,
d) a kötelezettségvállalással terhelt pénzeszközök felsorolását.
(4) Az előző ülést követően történt fontosabb eseményekről a polgármester készít részletes írásbeli beszámolót a képviselő-testület részére.
(5) Az utolsó ülésen elhangzott bejelentések nyomán megtett intézkedésekről a bejelentések címzettje készít részletes írásbeli tájékoztatót.
(6) A 45. § (1) bekezdése a)-tól d) pontjáig felsorolt tájékoztatók elfogadásáról a képviselő-testület vita nélkül dönt. A tájékoztatót a képviselők kiegészíthetik, a polgármesterhez, jegyzőhöz, illetve a gazdasági vezetőhöz a tájékoztató tartalmára vonatkozóan kérdéseket tehetnek fel.
(7) A testületi ülésen önálló napirendi ponton kívül is tájékoztatást kell adni az időszerű kérdésekről. A tájékoztatást végezheti az ülés vezetője, illetve az egyébként előterjesztésre jogosult személy.
(8) A testületi ülésen szintén önálló napirendi ponton kívül kell tájékoztatást adni a következő ülés várható időpontjáról, napirendjéről.”
5. § A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2019. (X. 21.) önkormányzati rendelet a következő 74/A. §-sal egészül ki:
„74/A. § A jegyző, illetve a jegyző által ezzel a feladattal megbízott köztisztviselő, a hónap minden második pénteki napján elektronikus levélben megküldi a képviselőknek az adott nappal az önkormányzat pénzügyi helyzetéről szóló kimutatását, (bankszámlák összesített egyenlege, pénztár egyenlege, időszak kiadásai, az időszak végén lejárt fizetési határidejű, ki nem fizetett számlák, időszak bevételei bontásban). Abban az esetben amennyiben a pénteki nap munkaszüneti nap a tájékoztatási kötelezettséget a következő munkanapon munkaidő végéig kell teljesíteni.”
6. § A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2019. (X. 21.) önkormányzati rendelet 2. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.
7. § Hatályát veszti a képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2019. (X. 21.) önkormányzati rendelet 17. § (2) bekezdés b) pontja.
8. § Ez a rendelet 2025. április 19-én lép hatályba, és 2025. április 20-án hatályát veszti.
1. melléklet a 4/2025. (IV. 18.) önkormányzati rendelethez
1. A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2019. (X. 21.) önkormányzati rendelet 2. melléklet 6. pont helyébe a következő pont lép:
„6. ügyletenként nettó 450.000,- Ft-ot nem meghaladó értékben kötelezettséget vállalhat az önkormányzat nevében. Az ezt meghaladó értékhatárú kötelezettségvállalást, csak képviselő-testületi jóváhagyás mellett teheti meg. Az ügylet fogalma alatt azonos tárgyban ugyanazon személy és az önkormányzat közötti az önkormányzat fizetési kötelezettségét keletkeztető jogviszonyt kell érteni. Megbízási jogviszony létesítése esetén az egybeszámítási kötelezettséget a megbízás szerződés keretében kifizetett megbízási díjakra kell érteni”