Baktakék Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (III. 6.) önkormányzati rendelete

Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 4/2018 (III.12.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2025. 03. 07- 2025. 03. 08

Baktakék Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (III. 6.) önkormányzati rendelete

Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 4/2018 (III.12.) önkormányzati rendelet módosításáról

2025.03.07.

[1] Baktakék Község Önkormányzata Képviselő-testülete a képviselő-testület szervezetének és működésének részleteit a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011.évi CLXXXIX. törvényben meghatározottak szerint maga állapítja meg.

[2] Baktakék Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a képviselő-testület szervezetének és működésének részleteit a hatályos jogszabályoknak és az közös önkormányzati hivatali tagozódás változásához való módosításának céljából a következőket rendeli el:

1. § (1) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 4/2018(III.12.) önkormányzati rendelet 1. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Baktakék településen a helyi önkormányzati jogok a település választópolgárainak közösségét illetik meg, melyeket az önkormányzat képviselő-testületébe közvetlenül választott képviselőik útján és a helyi népszavazáson való részvételükkel gyakorolnak.”

(2) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 4/2018(III.12.) önkormányzati rendelet 1. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) Az Önkormányzat jogi személy, az önkormányzati feladatok ellátását a képviselő-testület és szervei biztosítják.”

2. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 4/2018(III.12.) önkormányzati rendelet 11. alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:

„11. A jegyző”

3. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 4/2018(III.12.) önkormányzati rendelet 46. § (1)–(3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(1) A képviselő-testület hivatalának szervezetét a jegyző vezeti.

(2) Az önkormányzati és közigazgatási feladatait a Hivatal bevonásával látja el.

(3) A jegyzői tisztség betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetére – legfeljebb 6 hónap időtartamra – a jegyzői feladatokat az megfelelő képesítéssel rendelkező közszolgálati tisztviselő látja el.”

4. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 4/2018(III.12.) önkormányzati rendelet 47. § (1) bekezdés a) pont ae) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A jegyző:

az Önkormányzat működésével kapcsolatos feladatok ellátása, e körben:)

„ae) gondoskodik a képviselő-testületi és a bizottsági ülések jegyzőkönyveinek elkészíttetéséről és a Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Kormányhivatal részére való megküldéséről,”

5. § (1) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 4/2018(III.12.) önkormányzati rendelet 48. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(1) Baktakék és Forró Község képviselő-testületei -megállapodás alapján - az önkormányzatok működésével, valamint a polgármesterek vagy jegyző feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátására Közös Önkormányzati Hivatalt hoznak létre. A hivatal közreműködik az önkormányzatok egymás közötti, valamint az állami szervekkel történő együttműködés összehangolásában.

(2) A Közös Önkormányzati Hivatal

a) neve: Forrói Közös Önkormányzati Hivatal

b) Székhelye: 3849, Forró, Fő út 62

c) Kirendeltsége: 3836 Baktakék, Rákóczi u.112”

(2) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 4/2018(III.12.) önkormányzati rendelet 48. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) A Hivatal a Baktakéken, Forrón működő, Roma Nemzetiségi Önkormányzat, valamint a Hivatalt alapító települési önkormányzatok gesztorságával működő önkormányzati társulások működésével kapcsolatos feladatokat is ellátja, így:

a) - ellátja a gazdálkodásnak végrehajtásával kapcsolatos pénzügyi, gazdasági, számviteli feladatokat

b) - biztosítja a testület működésének feltételeit

c) - helységet, jegyzőkönyvvezetőt biztosít a testületi ülésekhez

d) - elkészíti az ülés jegyzőkönyveit

e) - gondoskodik az ezzel kapcsolatos egyéb ügyviteli feladatok ellátásáról

f) - - kisebbségi önkormányzat üléseinek előkészítése, meghívók, előterjesztések elkészítése, kézbesítése,

g) - - határozati kivonatok elkészítése, kézbesítése,

h) - - kisebbségi önkormányzat pénzügyi döntéseivel kapcsolatos feladatok ellátása, segítség nyújtása a költségvetésük tervezéséhez, végrehajtásához, beszámolóik elkészítéséhez,

i) - - kisebbségi önkormányzat feladatalapú támogatási igénylésének elkészítése.”

6. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 4/2018(III.12.) önkormányzati rendelet 52. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„52. § Az önkormányzat gazdálkodásának feladatait a Forrói Közös Önkormányzati Hivatal látja el.”

7. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 4/2018(III.12.) önkormányzati rendelet 53. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A képviselő-testület és a költségvetési szervek, az önkormányzat és a a Forrói Közös Önkormányzati Hivatal ellenőrzését belső ellenőrzés útján a külső erőforrás bevonásával, az Encsi Többcélú Kistérségi Társulás az önkormányzatokkal megkötött szerződés keretei között láttatja el.”

8. § (1) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 4/2018(III.12.) önkormányzati rendelet 1. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.

(2) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 4/2018(III.12.) önkormányzati rendelet 2. melléklete a 2. melléklet szerint módosul.

(3) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 4/2018(III.12.) önkormányzati rendelet 3. melléklete a 3. melléklet szerint módosul.

(4) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 4/2018(III.12.) önkormányzati rendelet 3. függeléke a 4. melléklet szerint módosul.

(5) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 4/2018(III.12.) önkormányzati rendelet 5. melléklete az 5. melléklet szerint módosul.

9. § Ez a rendelet 2025. március 7-én lép hatályba.

1. melléklet a 4/2025. (III. 6.) önkormányzati rendelethez

1. Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 4/2018(III.12.) önkormányzati rendelet 1. melléklete a következő 3. ponttal egészül ki:

„3. Közfoglalkoztatás”

2. melléklet a 4/2025. (III. 6.) önkormányzati rendelethez

1. Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 4/2018(III.12.) önkormányzati rendelet 2. melléklet 3.1. és 3.2. pontja helyébe a következő pontok lépnek:

„3.1. - belső ellenőrzés

3.2. - óvodai igazgatás”

2. Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 4/2018(III.12.) önkormányzati rendelet 2. melléklet 3. pontja a következő 3.3. ponttal egészül ki:

„3.3. közterület felügyelet”

3. melléklet a 4/2025. (III. 6.) önkormányzati rendelethez

1. Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 4/2018(III.12.) önkormányzati rendelet 3. mellékletében foglalt táblázat „Encsi Többcélú Kistérségi Társulás” sora helyébe a következő rendelkezés lép:

A

B

Encsi Többcélú Kistérségi Társulás

belső ellenőrzés, óvodai igazgatás, közterület felügyelet

4. melléklet a 4/2025. (III. 6.) önkormányzati rendelethez

1. Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 4/2018(III.12.) önkormányzati rendelet 3. függelék címe helyébe a következő rendelkezés lép:

„Civil szervezetek:”

5. melléklet a 4/2025. (III. 6.) önkormányzati rendelethez

1. Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 4/2018(III.12.) önkormányzati rendelet 5. melléklet szövege helyébe a következő rendelkezés lép:

Ügyrendi, összeférhetetlenségi és vagyonnyilatkozat tételi bizottság: