Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata Képviselő-testületének 45/2025. (XI. 27.) önkormányzati rendelete

a Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata tulajdonában álló lakások bérletének szabályozásáról szóló 9/2024. (IV. 2.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2026. 01. 01- 2026. 01. 02

Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata Képviselő-testületének 45/2025. (XI. 27.) önkormányzati rendelete

a Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata tulajdonában álló lakások bérletének szabályozásáról szóló 9/2024. (IV. 2.) önkormányzati rendelet módosításáról

2026.01.01.

[1] A rendeletmódosítás követi a bérleménygazdálkodási feladatmegosztás módosítása érdekében már elfogadott jogszabályi és szerződéses változásokat, ami egy újabb mérföldkő a professzionális, hatékony, és az önkormányzati lakásvagyon hosszú távú védelmét szolgáló gazdálkodási modell kiépítése felé.

[2] Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata Képviselő-testülete a lakások és helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról szóló 1993. évi LXXVIII. törvény 3. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 23. § (5) bekezdés 14. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a lakások és helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról szóló 1993. évi LXXVIII. törvény 79. § (1) bekezdése szerint a bérlők és a bérbeadók településen működő érdekképviseleti szervezete véleményének kikérésével a következőket rendeli el:

1. § Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata Képviselő-testülete a Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata tulajdonában álló lakások bérletének szabályozásáról szóló 9/2024. (IV. 2.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Ör.) 4. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„4. § E rendelet alkalmazásában adatkezelőnek minősül Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata, Budapest Főváros XIV. Kerület Zuglói Polgármesteri Hivatal, valamint a Zuglói ZRt. (a továbbiakban adatkezelési vonatkozásban: Adatkezelő).”

2. § (1) Az Ör. 9. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Kérelem alapján bérleti szerződés abban az esetben köthető, amennyiben a kérelmező a szerződéskötést megelőzően igazolja, hogy piaci alapú és költségalapú bérlet esetén egy havi lakbérrel megegyező mértékű óvadékot megfizetett az Önkormányzat által megjelölt és közölt – a Zuglói ZRt. által vezetett – számlára, kivéve, ha a kérelmező a 29. § (1) bekezdésének hatálya alá esik.”

„(1a) Az óvadék – bérlő általi – befizetését a Zuglói Zrt. igazolja

a) a befizetett csekkszelvény másolatának,

b) utalás esetén a bankszámla kivonat

elektronikus módon történő megküldésével az Önkormányzat Lakáshasznosítási Osztálya felé.”

(3) Az Ör. 9. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) A fedezetként – a (2) bekezdés alapján – fel nem használt óvadékot a bérlő, jogcím nélküli lakáshasználó részére – a kezelési költségek levonásával – a bérleménynek a bérbeadó részére jogszabály- és szerződésszerűen történt birtokba visszabocsátását követő harminc napon belül a Zuglói ZRt-nek a jogosult részére vissza kell térítenie.”

3. § Az Ör. 40. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép

„(1) A már felmondott lakásbérleti szerződések esetén a Zuglói Család- és Gyermekjóléti Központ adósságkezelési tanácsadójának kérelmére a Polgármesteri Hivatal átadja a Hálózat Alapítványnál igényelhető krízistámogatáshoz szükséges – alábbiakban felsorolt – igazolást, illetőleg nyilatkozatokat:

a) lakbér és egyéb, a lakbérben számlázott közüzemi díjról szóló, a Zuglói ZRt. által kiállított hátralékigazolást a Hálózat Alapítvány által kiadott formanyomtatványon,

b) lakásbérleti szerződést felmondó nyilatkozatot, valamint

c) a bérleti jogviszony helyreállítása tárgyában a polgármester által kiállított nyilatkozatot arra vonatkozóan, hogy amennyiben a volt bérlő rendezi a lakbérhátralékát, és ezt követően további hátralékot nem halmoz fel, továbbá a jogkövető magatartás ténye fennáll, akkor a tulajdonos Önkormányzat vele egy éves lakásbérleti szerződést köt és a kamatköveteléstől eltekinthet.”

4. § Az Ör. 46. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„46. § (1) A Zuglói ZRt. évente legalább egy alkalommal egyenlegközlőt küld a bérlőnek, amely az adott időszak egyenlegén túl kötelezően tartalmazza:

a) díjhátralék esetén a segítő intézkedéseket,

b) a lakbértámogatás, lakásfenntartási támogatás és az adósságcsökkentési támogatás mértékét adott intervallumra és görgetetten,

c) a bérleti szerződés időtartamát, lejárata időpontját, és

d) az esetleges jogkövetkezményeket a bérleti díj és az egyéb költségek meg nem fizetése esetére, valamint a bérleti jogviszony lejárta esetén.

(2) A Zuglói ZRt. azon hónap kivételével, melyben az egyenlegközlő kiküldésre kerül, az (1) bekezdésben foglaltaknak megfelelően minden hónapban tájékoztatást küld a bérlőnek.”

5. § Az Ör. 47. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„47. § (1) A bérleti díj tartozás fennállása esetén követendő eljárásrendet a (2)–(6) bekezdés határozza meg.

(2) Két havi bérleti díj tartozás fennállása esetén az Önkormányzat – a Zuglói ZRt. útján – felszólítja a bérlőt a tartozása rendezésére.

(3) Háromhavi bérleti díj tartozás vagy 300 000 forintot meghaladó bérleti jogviszonnyal összefüggésben keletkező bármilyen nemű összesített tartozás esetén a Zuglói ZRt. elévülést megszakító hatályú intézkedést (fizetési meghagyás, bíróság felé történő keresetbenyújtás) köteles kezdeményezni, a tartozásnak a tudomására jutását követő hatvan napon belül.

(4) A Zuglói ZRt. a (3) bekezdésben szabályozott eljárásban született jogerős határozat kézhezvételét követő kilencven napon belül intézkedik annak végrehajtásáról, szükség esetén a lakáskiürítés iránti per megindításáról.

(5) Amennyiben a bérlő adósságát rendezte, vagy adósságkezelési szolgáltatásban, vagy fizetési kedvezményben részesül, vagy adósságrendezési megállapodást kötött, a (4) bekezdésben foglalt végrehajtási eljárást és lakáskiürítés iránti pert nem kell megindítani.

(6) Amennyiben a bérlő az (5) bekezdésben foglaltakat egy alkalmat meghaladóan nem teljesíti, abban az esetben a (4) bekezdésben foglaltak az irányadóak.

(7) Amennyiben a bérlő a (2)–(3) bekezdés a hatálya alá esik, az Önkormányzat – a Zuglói ZRt. útján – a felszólítást vagy az elévülést megszakító hatályú intézkedést követő harminc napon belül tájékoztatja a Zuglói Család- és Gyermekjóléti Központot az adósságrendezésre irányuló segítségnyújtáshoz szükséges adatokról, melyek a következők: bérlő neve, bérlő lakcíme, valamint annak ténye, hogy kiskorú gyermek érintett-e a kilakoltatás veszélyével.

(8) Amennyiben a bérleti jogviszony a 29. § (1) bekezdésének d)-e) pontjában foglaltak alapján létesült, de a jogviszony alapja öregségi nyugdíj vagy egészségkárosodás miatt megszűnik, abban az esetben az Önkormányzat a jogosulttal, kérelem esetén, mérlegelés nélkül bérleti szerződést köt, amennyiben a kérelmező nem esik a 8. § (4) bekezdésének hatálya alá. Ebben az esetben a lakbér mértékének meghatározása a 11. § (9)–(10) bekezdése alapján történik.”

6. § Az Ör. 48. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A lakáskiürítést elrendelő jogerős határozatról a Képviselő-testület a Zuglói ZRt.-től – legkésőbb a jogerős határozatnak a Zuglói ZRt. által történő átvételét követő tíz munkanapon belül – tájékoztatást kap, melynek birtokában gyakorolhatja a (3) bekezdés c) pontjában és a (4) bekezdésben szabályozott eseti döntési jogosultságát, eseti előterjesztés alapján.”

7. § Az Ör. 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

8. § Ez a rendelet a 2026. január 1. napján lép hatályba.

1. melléklet a 45/2025. (XI. 27.) önkormányzati rendelethez

ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓBudapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata által kötött lakásbérleti szerződések vonatkozásában

1. Adatkezelő megnevezése, székhelye, elérhetősége, adatkezelő képviselője, adatvédelmi tisztviselők

Adatkezelő megnevezése

Adatkezelő székhelye

Adatkezelő elérhetősége

Adatkezelő képviselője

Adatkezelő adatvédelmi tisztviselője

Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata

1145 Budapest, Pétervárad u. 2.

+361/872-9100
info@zuglo.hu

Rózsa András
polgármester

dr. Drávai Bernadett
dravai@zuglo.hu

Budapest Főváros XIV. Kerület Zuglói Polgármesteri Hivatal

1145 Budapest, Pétervárad u. 2.

+361/872-9100
info@zuglo.hu

dr. Lehoczky Balázs jegyző

dr. Drávai Bernadett
dravai@zuglo.hu

Zuglói Városgazdálkodási Közszolgáltató Zártkörűen Működő Részvénytársaság

1145 Budapest Pétervárad u. 11-17.

+3614698100
zugloizrt@zugloizrt.hu

dr. Jankura Tamás vezérigazgató

SBCS Consulting
https://sbcs.hu/

2. Érintettek köre

A pályázó vagy kérelmező, és a pályázatban vagy kérelemben megjelölt, pályázóval vagy kérelmezővel együtt költöző/lakó személyek, esetenként albérlők, tartási szerződést kötő személyek, törvényes képviselők, tanúk, szomszédok, cserélni kívánó tulajdonostárs és a vele együtt lakó/költöző személyek, jogcím nélküli lakáshasználók, magánszemély lakástulajdonosok

3. Az adatkezelés célja és a kezelt adatok köre

Adatkör

Cél

A pályázatban vagy kérelemben megjelölt, pályázóval vagy kérelmezővel együtt költöző/lakó személyek

- neve
- anyja neve
- születési helye, ideje,
- állandó lakcíme, tartózkodási helye
- pályázóval vagy kérelmezővel való viszony
- az együtt költöző családtagok jövedelemére/vagyonára vonatkozó igazoláson szereplő adatok
- tanulói/hallgatói jogviszony igazolásáról szóló iraton szereplő adatok
- pályázatban vagy kérelemben megjelölt egyéb adat vagy körülmény (pl. egészségügyi adatok)

pályázat elbírálása, önkormányzati tulajdonban álló ingatlan bérbeadása, a bérleti szerződés előkészítése és megkötése

A pályázó vagy kérelmező

- neve
- anyja neve
- születési helye, ideje,
- állandó lakcíme, tartózkodási helye
- adóazonosító jele
- a bérleti díj utalásával érintett bankszámla száma
- azon tulajdoni lapon szereplő adatok, amely ingatlan vonatkozásában az igénylő tulajdonjoggal rendelkezik
- az igénylő tulajdonában lévő gépjármű adatai
- lakhatási helyzet leírásában az igénylő által megosztott egyéb adatok

- az igénylő email címe és/vagy telefonszáma

A kötelezően csatolandó dokumentumokon szereplő adatok:
30 napnál nem régebbi bankszámlakivonat adatai
értékpapírszámlán lévő vagyonról szóló banki igazolás adatai
bérleti szerződés adatai
az ún. nullás igazoláson szereplő adatok
adósságkezelő igazoláson szereplő adatok
részletfizetésről szóló megállapodáson szereplő adatok
lakást terhelő terhekről szóló igazoláson szereplő adatok
magáncsőd alatt állásról szóló nyilatkozaton szereplő adatok
munkáltatói igazoláson szereplő adatok
munkáltatói hozzájáruláson szereplő adatok
alkalmi munkából származó jövedelemről szóló nyilatkozaton szereplő adatok
Piaci alapú pályázat, valamint piaci alapú bérleti jogviszonyt érintő kérelem esetén a csatolt dokumentumokon szereplő adatok:
a Magyar Államkincstár Nyugdíjfolyósító Igazgatósága által kiadott igazoláson szereplő adatok
az állami adóhatóság által kiadott igazoláson szereplő adatok
munkáltatói jövedelemigazoláson szereplő adatok
gyermek után járó pénzbeli ellátásokról szóló igazolásokon szereplő adatok
jövedelemigazoláson szereplő adatok
tartásdíj megállapításáról szóló jogerős döntésben szereplő adatok

Bemutatásra szóló iratokon szereplő adatok:
személyazonosító igazolvány adatai
lakcímkártya adatai
anyakönyvi okirat a bejegyzett élettársi kapcsolatról
közokiratba foglalt nyilatkozat élettársi kapcsolat esetén vagy az Élettársi Nyilatkozatok Elektronikus Nyilvántartásában való feltüntetésről szóló tanúsítvány
házassági anyakönyvi kivonat adatai
tartós nevelésbe vételről szóló igazoláson szereplő adatok
krízisközpont, a titkos menedékház vagy a félutasház igazolásán szereplő adatok
a 3 hónapon túli várandós állapotról szóló igazoláson szereplő adatok
halotti anyakönyvi kivonaton szereplő adatok
a gyermek születési anyakönyvi kivonata egyedülálló apa esetén


pályázat elbírálása, önkormányzati tulajdonban álló ingatlan bérbeadása, a bérleti szerződés előkészítése és megkötése
szerződés alapján fennálló követelések nyilvántartása és behajtása, számlázási feladatok, követelésekkel kapcsolatos ügyfélkapcsolattartás lehetőségének biztosítása, elvégzése, szerződéssel kapcsolatos adminisztráció elvégzése (egyenlegközlők, hátralékkal kapcsolatos feladatok, közmű és egyéb számlák felülvizsgálata stb.)




ügyfélkapcsolattartás lehetőségének biztosítása, elvégzése




pályázat/ kérelem elbírálása, önkormányzati tulajdonban álló ingatlan bérbeadása, a bérleti szerződés előkészítése és megkötése
























pályázat/ kérelem elbírálása, önkormányzati tulajdonban álló ingatlan bérbeadása, a bérleti szerződés előkészítése és megkötése












pályázat/ kérelem elbírálása, önkormányzati tulajdonban álló ingatlan bérbeadása, a bérleti szerződés előkészítése és megkötése

4. Az adatkezelés jogalapja

A természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló az Európai Parlament és Tanács (EU) 2016/679 Rendelete (a továbbiakban: GDPR) 6. cikk (1) bekezdés e) pont alapján az adatkezelés közérdekű vagy az adatkezelőre ruházott közhatalmi jogosítvány gyakorlásának keretében végzett feladatának végrehajtásához szükséges. Az adatkezelés az alábbi jogszabályok alapján végzett közfeladat végrehajtásához szükséges:

a) Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata Képviselő-testületének a Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzat tulajdonában álló lakások bérletének szabályozásáról szóló 9/2024. (IV.2.) önkormányzati rendelete

b) Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. (1) bekezdés 9. pontja

c) Az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény 27. § (2) bekezdésében meghatározott kötelezettségeknek történő megfelelés

d) A nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény

e) Az állami vagyonról szóló 2007. évi CVI. törvény

f) Az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény

g) Az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény 50. § (2) bekezdése

h) A lakások és helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról szóló 1993. évi LXXVIII. törvény

5. A kezelt adatok köre, amennyiben azokat nem az érintett bocsátotta az Adatkezelő rendelkezésére

Az Adatkezelő nem kezel olyan személyes adatot, amelyet nem az érintettől gyűjt.

6. A személyes adatok címzettjei, illetve a címzettek kategóriái

Lakásügyekben az önkormányzat tulajdonosként és bérbeadóként őt megillető hatásköreit a polgármester vagy a bizottságok látják el általános szabályként zárt ülésen. A zárt ülések kapcsán nyilvánosságra hozandó dokumentumokban a személyes adatok anonimizálásra kerülnek.

Az Adatkezelő (Zuglói Zrt.) az érintett nevét és címét valamint a kiskorú gyermek kilakoltatással veszélyeztetettségének tényét a Zuglói Család-és Gyermekjóléti Központ részére továbbítja adósságrendezési segítségnyújtás, valamint az elhelyezéssel kapcsolatos együttműködés céljából. Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzat tulajdonában álló lakások bérletének szabályozásáról szóló 9/2024. (IV.2.) önkormányzati rendelete 47. § (7) bekezdése, valamint 48. §-a szerint.

Az Adatkezelő (Zuglói Zrt.) a bérlő nevét, az ingatlan címét, valamint a közüzemi tartozás összegát megküldi a Zuglói Család-és Gyermekjóléti Központ részére, aki azt a Hálózat Alapítvány - https://www.halozatalapitvany.hu/ - részére továbbítja esetleges támogatás biztosítása céljából. A Hálózat Alapítvány döntéséről a Zuglói Család-és Gyermekjóléti Központ útján értesíti az Adatkezelőt. Díjtartozás esetén a követeléskezeléssel kapcsolatos eljárás során a követeléseket megalapozó adatok, és a szerződő félre vonatkozó adatok továbbításra kerülnek a végrehajtási eljárást koordináló jogi képviselő, valamint a végrehajtható okiratot kiállító szerv részére. Lakáskiürítési per kezdeményezése esetén a per megindításához szükséges adatok a jogi képviselő, valamint az illetékes bíróság részére kerülnek továbbításra.

Az Információs önrendelkezési jogról és információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) 3. § 6. pontja és a 27. § (3)-(3a) rendelkezéseinek együttes értelmezése alapján az önkormányzat tulajdonában álló lakások és helyiségek bérletére vonatkozó illetve azzal kapcsolatos adatok közérdekből nyilvános adatok, azonban a szociális alapon ingatlant bérlők nem tekinthetek az önkormányzattal üzleti kapcsolatban álló személyeknek, így esetükben a közérdekből nyilvános adatok köre szűkebb. Ez jellemzően azt jelenti, hogy szerződő felek neve és a bérleti jogviszony fennállására vonatkozó személyes adat, mint a bérelt ingatlan címe, a bérleti jogviszony időtartama, bérlemény bérleti díja közérdekű adatigénylésként kiadható 3. felek részére.

7. A személyes adat tárolásának ideje

Az Adatkezelő a számviteli beszámoló alapjául szolgáló iratokat a számvitelről szóló C. törvény 169. §-a szerint a szerződés teljesítését követő év első napjától számított 8 évig őrzi meg. Az önkormányzati hivatalok egységes irattári tervének kiadásáról szóló 78/2012. (XII.28.) BM rendelet (a továbbiakban: BM rendelet) mellékletének I104 pontja szerint a lakásbérleti szerződéssel kapcsolatos adatokat, továbbá a lakás-és helyiségbérleti szerződéssel kapcsolatos adatokat 5 évig őrzi meg. A BM rendelet mellékletének I101 pontja szerint az önkormányzati bérlakásra várók ügyeit és névjegyzékét 15 évig őrzi meg, BM rendelet mellékletének I103 pontja szerint a jogcím nélküli lakáshasználattal kapcsolatos iratokat 10 évig őrzi meg.

8. Az adatok megismerésére jogosultak köre

A kezelt adatokat az Adatkezelő hatáskörében eljáró valamennyi olyan ügyintézője megismerheti, akinek munkakörébe tartozó feladatai ellátásához az elengedhetetlenül szükséges. Az adatokhoz hozzáfér a döntés meghozatalához szükséges mértékben Budapest Főváros XIV. Kerület Önkormányzat Képviselő-testülete.

9. Történik-e automatizált döntéshozatal az adatkezelés során:

Az adatkezelés során automatizált döntéshozatal nem történik.

10. Az érintett adatkezeléssel kapcsolatos jogai

10.1. Határidő

Az Adatkezelő az érintett jogai gyakorlására irányuló kérelmét az annak beérkezésétől számított 15 napon belül teljesíti. A kérelem beérkezésének a napja a határidőbe nem számít bele. Az Adatkezelő szükség esetén, figyelembe véve a kérelem bonyolultságát és a kérelmek számát, ezt a határidőt további 30 nappal meghosszabbíthatja. A határidő meghosszabbításáról az Adatkezelő a késedelem okainak megjelölésével a kérelem kézhezvételétől számított 15 napon belül tájékoztatja az érintettet.

10.2. Az adatkezeléssel kapcsolatos érintett jogok

10.2.1. A hozzáféréshez való jog

Az érintett személy az 1. pontban megadott elérhetőségeken keresztül tájékoztatást kérhet az Adatkezelőtől arról, hogy: mely személyes adatait, milyen jogalapon, milyen adatkezelési cél miatt, milyen forrásból, meddig kezeli, kinek, mikor, mely személyes adatokhoz biztosított hozzáférést, vagy kinek továbbította a személyes adatait.

Az érintett tájékoztatás kérési igényét legfeljebb 15 napon belül, személyes megjelenés során adja át, vagy azt követően az általa megadott elérhetőségekre megküldve teljesíti

10.2.2. A helyesbítéshez való jog

Az érintett személy az 1. pontban megadott elérhetőségeken keresztül kérheti, hogy az Adatkezelő módosítsa valamely személyes adatát. Az Adatkezelő a kérést legfeljebb 15 napon belül teljesíti, és erről az általa megadott elérhetőségeken értesíti az érintett személyt, amennyiben az hitelt érdemlően igazolni tudja a helyesbített adat pontosságát.

10.2.3. A zároláshoz való jog

Az érintett személy az 1. pontban megadott elérhetőségeken keresztül kérheti, hogy az Adatkezelő az adatait zárolja (az adatkezelés korlátozott jellegének egyértelmű jelölésével és az egyéb adatoktól elkülönített kezelés biztosításával). A zárolás addig tart, amíg az érintett által megjelölt indok szükségessé teszi az adatok tárolását.

Amennyiben az adatkezelésre előírt 8 éves megőrzési határidő eltelt vagy az adatkezelés jogellenes, a kezelt személyes adatok törlésre kerülnek, azonban az érintett jogi igények előterjesztése, érvényesítése vagy védelme céljából kérheti, hogy az adatainak törlése helyett azokat az Adatkezelő tovább tárolja. Erre vonatkozó igény, írásban, postai úton megküldött kérelemmel terjeszthető elő az igény érvényesítésének és a kért további tárolási időnek a megjelölésével.

10.2.4. A tiltakozáshoz való jog

Az érintett személy az 1. pontban megadott elérhetőségeken keresztül tiltakozhat az adatkezelés ellen, ha álláspontja szerint az Adatkezelő a személyes adatát a jelen adatkezelési tájékoztatóban megjelölt céllal összefüggésben nem megfelelően kezelné. Ebben az esetben az adatkezelőnek kell igazolnia, hogy a személyes adat kezelését olyan kényszerítő erejű jogos okok indokolják, amelyek elsőbbséget élveznek az érintett érdekeivel, jogaival és szabadságaival szemben, vagy amelyek jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez szükségesek. Érintett jogairól teljes terjedelemben a GDPR-ból, különösen annak III. fejezetéből tájékozódhat teljes részletességgel, amely magyar nyelven elérhető több jogszabálygyűjteményben, továbbá az Európai Unió Hivatalos Lapja következő linkjén is: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/HTML/?uri=CELEX:32016R0679.

11. Jogorvoslathoz való jog

Ha az érintett úgy ítéli meg, hogy a Hivatal a személyes adatai kezelése során megsértette a hatályos adatvédelmi követelményeket, akkor
- panaszt nyújthat be a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz
cím: 1055 Budapest, Falk Miksa utca 9-11.
postacím: 1374 Budapest, Pf.: 603
email: ugyfelszolgalat@naih.hu; honlap: www.naih.hu
- emellett panaszt nyújthat be más tagállam felügyeleti hatóságánál is
- A polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény vonatkozó rendelkezései alapján lehetősége van adatainak védelme érdekében bírósághoz fordulni, amely az ügyben soron kívül jár el. Ebben az esetben szabadon eldöntheti, hogy a lakóhelye (állandó lakcím) vagy a tartózkodási helye (ideiglenes lakcím), illetve a Hivatal székhelye szerint illetékes törvényszéknél nyújtsa-e be keresetét. A lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti törvényszéket megkeresheti a http://birosag.hu/ugyfelkapcsolati-portal/birosag-kereso oldalon. A Hivatal székhelye szerint a perre a Fővárosi Törvényszék rendelkezik illetékességgel.
Amennyiben bármilyen kérése vagy kérdése van az adatkezeléssel kapcsolatban, kérelmét postai úton a 1145 Budapest, Pétervárad utca 2. címre, vagy a 1145 Budapest Pétervára u. 11-17. címre, elektronikusan a hivatal@zuglo.hu email címre vagy a zugloirt@zugloizrt.hu email címre küldheti. Válaszunkat késedelem nélkül, de legfeljebb 30 napon belül küldjük az Ön által meghatározott címre.