Szentistvánbaksa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (XI. 28.) önkormányzati rendelete

Szentistvánbaksa Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2021 (II.3.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2025. 11. 29- 2025. 11. 29

Szentistvánbaksa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (XI. 28.) önkormányzati rendelete

Szentistvánbaksa Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2021 (II.3.) önkormányzati rendelet módosításáról

2025.11.29.

[1] Szentistvánbaksa Község Önkormányzat Képviselő-testülete tiszteletben tartja a választópolgárok közössége önkormányzáshoz való jogát, melyet a demokratikus választáson leadott szavazata alapján megválasztott képviselői útján közvetett módon gyakorol. Ennek figyelembevételével a helyi közügyek intézésének, a lakosság közszolgáltatásokkal való ellátásának, a helyi hatalom önkormányzati típusú gyakorlásának szervezeti és működési kereteit a szervezeti és működési szabályzatról szóló rendeletében határozza meg, és ennek alapján alkotja meg e rendeletét.

[2] Szentistvánbaksa Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában és Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A Szentistvánbaksa Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2021. (II. 3.) önkormányzati rendelet 1. §-a a következő (6) bekezdéssel egészül ki:

„(6) A Képviselő-testület hivatalának feladatait a Szikszói Közös Önkormányzati Hivatal (székhely: 3800 Szikszó, Kálvin tér 1.) látja el.”

2. § A Szentistvánbaksa Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2021. (II. 3.) önkormányzati rendelet 6. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„6. § A képviselő-testület tagjainak száma: 4 fő + polgármester. ”

3. § A Szentistvánbaksa Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2021. (II. 3.) önkormányzati rendelet 12. § (3) bekezdés e) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Előterjesztést nyújthat be:)

„e) önkormányzati intézmények vezetői, tájékoztatók és beszámolók vonatkozásában mindazok a személyek, szervezetek vezetői, képviselői, akiket a Képviselő- testület és a polgármester felkér tájékoztató, beszámoló készítésére.”

4. § A Szentistvánbaksa Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2021. (II. 3.) önkormányzati rendelet 28. §-a a következő (3) bekezdéssel egészül ki:

„(3) A jegyzői és aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetére – legfeljebb hat hónap időtartamra – a Szervezési, Hatósági és Humánigazgatási Osztályvezető látja el a jegyzői feladatokat.”

5. § Hatályát veszti a Szentistvánbaksa Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2021. (II. 3.) önkormányzati rendelet

6. § Ez a rendelet 2025. november 29-én lép hatályba, és 2025. november 30-án hatályát veszti.