Sükösd Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (V. 22.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2019. (XI.11.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2025. 05. 23- 2025. 05. 23

Sükösd Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (V. 22.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2019. (XI.11.) önkormányzati rendelet módosításáról

2025.05.23.

[1] Sükösd Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete (továbbiakban: Képviselő-testület) a Sükösdi Nagyközségi Önkormányzat szervezeti és működési rendjét Magyarország Alaptörvénye (továbbiakban: Alaptörvény) 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében,

[2] az Alaptörvény 32.cikk(1) bekezdés d. pontjában meghatározott feladatkörben eljárva, valamint a népszavazás kezdeményezéséről, az európai polgári kezdeményezésről, valamint a népszavazási eljárásról szóló 2013. évi CCXXXVIII. törvény 92. §- ban kapott felhatalmazás alapján a következőket rendeli el.

1. § Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2019. (XI.11.) önkormányzati rendelet 6. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(1) A Sükösd Nagyközség Önkormányzatának feladatai: A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvényben (továbbiakban: Mötv.), valamint más törvényben a helyi önkormányzatoknak meghatározott kötelező feladatok. A Képviselő-testület által ellátott nem kötelező feladatok: az éttermi és mozgó vendéglátás, rendezvényi étkeztetés, egyéb vendéglátás, helyi civil szervezetek támogatása, közösségi rendezvények, idősek ápoló- gondozó otthona, pékség és mintabolt valamint Ökopark Látogatóközpont fenntartása, működtetése.

(2) A települési önkormányzat (1) bekezdésben rögzített feladatait alábbi költségvetési szervekkel és szakfeladaton nyilvántartott székhelyeken és telephelyeken láttatja el:

a) Sükösdi Polgármesteri Hivatal (székhely: Sükösd, Dózsa Gy. u. 201.) telephelyei: Napközi konyha-Sükösd, Deák F. u. 123., és a Napközi konyhához tartozó „ellátottak számára nyitva álló egyéb helyiség” a Sükösd, Dózsa Gy. u. 195. sz. alatti Borostyán Gondozóház intézményben.

b) Önkormányzati telephelyek:

ba) Egészségügyi központ (Sükösd, Dózsa Gy.u.164.)

bb) Műszaki részleg (Sükösd, Dózsa Gy. u. 201.)

bc) Könyvtári szolgáltató hely (Sükösd, Dózsa Gy.u.199.)

bd) Családsegítés és gyermekjóléti szolgáltatások (Sükösd, Dózsa Gy.u.162.)

be) Művelődési ház, mint közösségi színtér (Sükösd, Dózsa Gy.u.199.)

bf) Ökopark Látogatóközpont (Sükösd, Dózsa Gy. u. 54.)

bg) Ifjúsági ház (Sükösd, Hősök útja 7.)

bh) Mozi (Sükösd, Kossuth L. u. 2.)

bi) Pékség (Sükösd, Daráló u. 14.) és Mintaboltja (Sükösd, Hősök tere 21/2/A hrsz.)”

2. § Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2019. (XI.11.) önkormányzati rendelet 24. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A jegyző gondoskodik az önkormányzat működésével kapcsolatos feladatok ellátásáról. Ennek keretében:

a) dönt a jogszabály által hatáskörébe utalt államigazgatási ügyekben;

b) gyakorolja a munkáltatói jogokat a polgármesteri hivatal köztisztviselői tekintetében;

c) gondoskodik az önkormányzat működésével kapcsolatos feladatok ellátásáról;

d) tanácskozási joggal vesz részt a képviselő-testület, a képviselő-testület bizottságának ülésén;

e) jelzi a képviselő-testületnek, a képviselő-testület szervének és a polgármesternek, ha a döntésük, működésük jogszabálysértő;

f) évente beszámol a képviselő-testületnek a hivatal tevékenységéről;

g) döntésre előkészíti a polgármester hatáskörébe tartozó államigazgatási ügyeket;

h) dönt azokban a hatósági ügyekben, amelyeket a polgármester ad át;

i) dönt a hatáskörébe utalt önkormányzati és önkormányzati hatósági ügyekben;

j) a hatáskörébe tartozó ügyekben szabályozza a kiadmányozás rendjét;

k) rögzíti a talált dolgok nyilvántartásába a talált idegen dologgal kapcsolatos a körözési nyilvántartási rendszerről és a személyek, dolgok felkutatásáról és azonosításáról szóló törvény szerinti adatokat, valamint a talált idegen dolog tulajdonosnak történő átadást követően törli azokat;

l) a polgármester irányításával előkészíti a képviselő-testületi illetve a bizottságok elé kerülő előterjesztéseket;”

3. § (1) Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2019. (XI.11.) önkormányzati rendelet 3. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

(2) Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2019. (XI.11.) önkormányzati rendelet 5. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.

(3) Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2019. (XI.11.) önkormányzati rendelet 6. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.

4. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, és a kihirdetését követő második napon hatályát veszti.

1. melléklet az 5/2025. (V. 22.) önkormányzati rendelethez

Polgármesterének átruházott feladat- és hatásköréről

1. A képviselő-testület működési feltételeinek megteremtése, munkájának megszervezése, összehangolása.

2. A képviselők, a bizottsági elnökök munkájának segítése.

3. A lakosság önszerveződési közösségeinek támogatása.

4. Nyilvánosság megteremtése, a helyi fórumok szervezése.

5. A képviselő-testület döntéseinek előkészítése, a döntések végrehajtása, a végrehajtás megszervezése és ellenőrzése.

6. Az önkormányzati intézmények működésének ellenőrzése és segítése.

7. A polgármesteri hivatal saját jogkörében történő irányítása.

8. Döntés a működéshez szükséges folyószámlahitel szükség szerinti felvételéről.

9. Egyéb hitelek felvételének kezdeményezése.

10. A szociális feladatok ellátásának szervezése.

11. Helyi munkahelyteremtés elősegítése.

12. A közművelődési, közgyűjteményei és művészeti tevékenységekkel, valamint a testneveléssel és sporttal kapcsolatos helyi irányítási, ellenőrzési feladatok.

13. Döntés-előkészítés a beruházási pályázatok igényléséről.

14. A településen az állati hullák ártalmatlanná tételével kapcsolatos önkormányzati feladatok ellátása.

15. Azon állategészségügyi feladatok ellátása, melyre jogszabályokban hatáskört kapott.

16. Az ebek veszettség elleni kötelező védőoltásának megszervezése nyilvántartás és összeírás alapján.

17. A település belterületén – külön jogszabályban meghatározott – növényvédelmi feladatok ellátásának biztosítása és ellenőrzése.

18. Szociális hatáskörök:

a) köztemetés engedélyezése,

b) rendkívüli települési támogatásként kamatmentes szociális kölcsön és tűzifa ellátás nyújtása,

c) iskolakezdési támogatás,

d) Közép-és felsőfokú oktatási intézménnyel tanulói/ hallgatói jogviszonyban állók támogatása

e) Kelengyetámogatás

19. A katasztrófavédelmi feladatok szervezése, irányítása.

20. Gyakorolja a teljes körű munkáltatói jogokat a jegyző, az egyéb munkáltatói jogokat az intézményvezetők tekintetében.

21. Önkormányzati hatósági hatáskörben közterület használatról dönt első fokon az erről szóló rendeletben megfogalmazottak szerint.

22. Gyakorolja a teljes körű munkáltatói jogokat

a) az Önkormányzat, mint költségvetési szerv alkalmazottai felett

b) a Sükösdi Polgármesteri Hivatal közalkalmazottjai, Munka törvénykönyv szerint foglalkoztatottjai felett

23. Az igazságügyi szolgálat által kezdeményezett, Sükösd településen végzendő közérdekű munkavégzés irányítása

24. A pályázati projektek és a közfoglalkoztatás körében - a közbeszerzések és a nettó 5 millió Ft feletti beszerzések kivételével- a polgármester dönt az önkormányzat és intézményei építési, szolgáltatási, és áru beszerzéseiről.”

2. melléklet az 5/2025. (V. 22.) önkormányzati rendelethez

5. melléklet

3. melléklet az 5/2025. (V. 22.) önkormányzati rendelethez

6. melléklet