Nemesnép Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (IV. 24.) önkormányzati rendelete

a Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2013. (IV.27.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2025. 04. 25- 2025. 04. 26

Nemesnép Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (IV. 24.) önkormányzati rendelete

a Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2013. (IV.27.) önkormányzati rendelet módosításáról

2025.04.25.

[1] Nemesnép Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében,

[2] az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2013. (IV.27.) önkormányzati rendelet 7. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A képviselő-testület évente legalább 6 képviselő-testületi ülést tart. Éves munkaterv alapján működik, a munkatervi javaslatot a polgármester terjeszti a képviselő-testület elé.”

2. § A Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2013. (IV.27.) önkormányzati rendelet 8. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A képviselő-testület üléseit a művelődési házban – 8976 Nemesnép, Petőfi Sándor utca 43. – tartja. Indokolt esetben a képviselő-testület ülése más helyszínre is összehívható a Hivatal által ellátott önkormányzatok területén. Lakossági igény esetén a polgármester megszervezi az érdeklődők falugondnoki autóval való szállítását.”

3. § (1) A Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2013. (IV.27.) önkormányzati rendelet 12. § (2) bekezdés b) és c) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:

(Előterjesztés tartalma szerint:)

„b) képviselő-testületi döntést igénylő ügy határozati javaslattal,
c) beszámoló, tájékoztató,”

(2) A Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2013. (IV.27.) önkormányzati rendelet 12. § (2) bekezdése a következő d) ponttal egészül ki:

(Előterjesztés tartalma szerint:)

„d) önálló határozati javaslat.”

(3) A Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2013. (IV.27.) önkormányzati rendelet 12. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) A polgármester kivételes körülmények esetében - a rendeletalkotás kivételével - szóbeli előterjesztésre is jogosult. Írásos határozati javaslat hiányában szóban fogalmazza meg annak szövegét.”

4. § A Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2013. (IV.27.) önkormányzati rendelet 32. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) Az önkormányzati rendeletek kihirdetése az Önkormányzat 8976 Nemesnép, Petőfi Sándor utca 43. alatti hirdető táblájára történő kifüggesztés útján történik. A kihirdetett rendeletet 1 hónapig kifüggesztve kell tartani. A jegyző intézkedik a rendeletek hirdetőtáblán történő kifüggesztéséről és az önkormányzat hivatalos honlapján való megjelentetéséről, valamint a jegyző gondoskodik rendeletmódosítások esetén az egységes szerkezet átvezetéséről.”

5. § (1) A Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2013. (IV.27.) önkormányzati rendelet 33. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A képviselő-testület határozatainak jelzése: Nemesnép Község Önkormányzat Képviselő-testülete .../... (… …) számú határozata. A határozatokat külön-külön, a naptári év elejétől kezdődően, folyamatos sorszámmal kell ellátni. A képviselő-testületi határozat arab számmal jelölt sorszámát követően a határozat elfogadásának évét, valamint a zárójelben hónapját és napját kell megjelölni. Az ülés évét és napját arab, hónapját római sorszámmal kell jelölni. A képviselő-testület határozatainak rövidített jelzése: .../... (....) számú képviselő-testületi határozat.”

(2) A Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2013. (IV.27.) önkormányzati rendelet 33. § (4) bekezdés d) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A képviselő-testület alakszerű határozat nélkül a szavazati arány rögzítésével dönt:)

„d) önkormányzati rendelet alkotásáról, módosításáról,”

(3) A Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2013. (IV.27.) önkormányzati rendelet 33. § (4) bekezdés g) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A képviselő-testület alakszerű határozat nélkül a szavazati arány rögzítésével dönt:)

„g) interpellációra adott válasz elfogadásáról, ha azt az interpelláló képviselő nem fogadta el.”

(4) A Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2013. (IV.27.) önkormányzati rendelet 33. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(5) A normatív határozatok kihirdetése az Önkormányzat 8976 Nemesnép, Petőfi Sándor utca 43. alatti hirdető táblájára történő kifüggesztés útján történik. A jegyző a képviselő-testület normatív határozatát az ülést követő 15 napon belül 30 napra kifüggeszti, és a határozatra rávezeti a kifüggesztés és a levétel időpontját. A jegyző az ülést követő 15. napig intézkedik a képviselő-testület határozatának az önkormányzat hivatalos honlapján való megjelentetéséről.”

6. § (1) A Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2013. (IV.27.) önkormányzati rendelet 52. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A jegyző kinevezése Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 82-83. §-ai, valamint a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény (a továbbiakban: Kttv.) rendelkezéseinek megfelelően történik. A jegyző pályázat alapján történő kinevezéséhez, a jegyző felmentéséhez a Hivatal illetékességi területéhez tartozó önkormányzatok polgármestereinek lakosságszám-arányos, többségi döntése szükséges, amely alapján Csesztreg Község Önkormányzatának Polgármestere határozatlan időre nevezi ki, vagy menti fel a jegyzőt.”

(2) A Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2013. (IV.27.) önkormányzati rendelet 52. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(7) A jegyzőt távolléte vagy akadályoztatása esetén a pénzügyi vezető helyettesíti. A jegyző és a pénzügyi vezető együttes távolléte vagy akadályoztatása esetén a munkaügyi ügyintéző helyettesít.”

(3) A Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2013. (IV.27.) önkormányzati rendelet 52. §-a a következő (8) és (9) bekezdéssel egészül ki:

„(8) A jegyző nyilvánvalóan tartós távolléte esetén (pl. szülési szabadság, GYED) a Kttv. 251. §-a alapján a vármegyei kormányhivatal vezetője nevezhet ki más jegyzőt a Hivatal jegyzői feladatainak helyettesítés útján történő ellátására.

(9) A jegyzői tisztség betöltetlensége esetén - az új jegyző kinevezéséig tartó átmeneti időszakban - a jegyzői feladatok ellátásával a Hivatalnál foglalkoztatott aljegyzőt vagy azon köztisztviselőt kell megbízni, aki megfelel a jegyzői tisztség betöltésére előírt képesítési és alkalmazási feltételeknek.”

7. § Hatályát veszti a Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2013. (IV.27.) önkormányzati rendelet

8. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.