Badacsonytomaj Város Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (II. 13.) önkormányzati rendelete
a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024.(X.11.) rendelet módosításáról
Hatályos: 2025. 02. 14- 2025. 02. 15Badacsonytomaj Város Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (II. 13.) önkormányzati rendelete
a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024.(X.11.) rendelet módosításáról
[1] Badacsonytomaj Város Önkormányzata Képviselő-testületének a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (X.11.) önkormányzati rendelet módosításnak célja az önkormányzat hatékony szervezeti működésének meghatározása, a működés átlátható kereteinek biztosítása.
[2] Badacsonytomaj Város Önkormányzata Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdésének d.) pontjában, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (X. 11.) önkormányzati rendelet 1. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A képviselő-testület hivatala: Badacsonytomaji Polgármesteri Hivatal (a továbbiakban: Hivatal).”
2. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (X. 11.) önkormányzati rendelet 6. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A Képviselő-testület rendszerint havonta egy alkalommal, az adott hónap utolsó hetének szerdai napján 9.00 órai kezdéssel tartja ülésnapját.”
3. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (X. 11.) önkormányzati rendelet 10. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„10. § A Képviselő-testület rendes ülésére benyújtásra kerülő írásos előterjesztéseket legkésőbb öt nappal a képviselő-testületi ülés időpontját megelőzően kell az előadónak benyújtania, kivéve a sürgősségi indítványt.”
4. § (1) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (X. 11.) önkormányzati rendelet 12. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A Képviselő-testület ülésének meghívóját – a napirendek írásos anyagával együtt – úgy kell kézbesíteni, hogy azt a képviselők és a meghívottak legkésőbb 5 nappal az ülés előtt megkapják.”
(2) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (X. 11.) önkormányzati rendelet 12. § (4) bekezdés e) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A Képviselő-testület ülésére tanácskozási joggal meg kell hívni:)
5. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (X. 11.) önkormányzati rendelet 13. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„13. § A település lakosságát értesíteni kell a Képviselő-testület ülésének időpontjáról és napirendjéről. Az előterjesztéseket a település honlapján, a meghívót az önkormányzat hirdetőtábláin és a honlapon kell megjeleníteni.”
6. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (X. 11.) önkormányzati rendelet 15. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„15. § A jegyző soron kívül köteles jelezni, amennyiben a képviselő-testület működése, valamint döntése jogszabálysértő.”
7. § (1) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (X. 11.) önkormányzati rendelet 16. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A határozatképtelenség miatt elmaradt képviselő-testületi ülést 8 napon belül ugyanazon-, valamint időszerű egyéb napirendek tárgyalására össze kell hívni.”
(2) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (X. 11.) önkormányzati rendelet 16. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(5) A testület ülésén illetve a bizottsági üléseken a napirendhez szólni kívánó és nem tanácskozási joggal meghívottaknak, állampolgároknak felszólalási jogot az adott ülés vezetője adhat, egyszeri alkalommal, legfeljebb 3 perc időtartamra. Egy adott személy a bizottsági vagy a testületi ülésen egyszer kaphat szót ugyanabban a témában.”
(3) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (X. 11.) önkormányzati rendelet 16. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(7) A napirendi pont tárgyalásának elnapolását – a tárgyalás megkezdése előtt vagy tárgyalása közben - idő hiányában, előkészítetlenség vagy egyéb alapos indok alapján bármely képviselő, vagy a jegyző indítványozhatja. A képviselő-testület vita nélkül egyszerű szótöbbséggel határoz a javaslat elnapolásáról.”
8. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (X. 11.) önkormányzati rendelet 19. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) Titkos szavazás tartására a Képviselő-testület tagjai közül bárki javaslatot tehet. A titkos szavazásról a Képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel dönt. A titkos szavazást a Képviselő-testület által erre a célra létrehozott 3 főből álló bizottság bonyolítja le. A titkos szavazás borítékba helyezett, bélyegzőlenyomattal ellátott szavazólapon – szavazófülke nélkül, urna használatával –, külön helyiségben történik. A titkos szavazás eredményét az 3. mellékletben szereplő jegyzőkönyvben kell rögzíteni. A szavazás eredményét a bizottság elnöke ismerteti a Képviselő-testülettel.”
9. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (X. 11.) önkormányzati rendelet 24. § (4) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A képviselő-testület döntéseinek végrehajtását vagy ellenőrzését az általa megbízott felelősök végzik. A képviselő-testület határozata végrehajtásáért felelőssé teheti:)
10. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (X. 11.) önkormányzati rendelet 25. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A jegyzőkönyvet a Badacsonytomaji Polgármesteri Hivatalban (8258 Badacsonytomaj, Fő utca 14.) – a zárt ülés jegyzőkönyvének kivételével – az állampolgárok megtekinthetik. A zárt ülés jegyzőkönyvét elkülönítetten kell kezelni, betekintésre csak a zárt ülésen részvételi joggal rendelkező személyek jogosultak. A betekintést a jegyző engedélyezi.”
11. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (X. 11.) önkormányzati rendelet 27. § (3)–(5) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(3) A képviselő-testület Pénzügyi, Ügyrendi, Szociális-, és a Vagyonnyilatkozatok kezelésével és ellenőrzésével foglalkozó Bizottságot hoz létre 7 fővel, melynek névsorát a 7. melléklet tartalmazza. A bizottság üléseit minden hónap utolsó hetének hétfőjén tartja 14.00 órai kezdettel.
(4) A Pénzügyi, Ügyrendi, Szociális-, és a Vagyonnyilatkozatok kezelésével és ellenőrzésével foglalkozó Bizottság feladat- és hatáskörét a 4. melléklet tartalmazza.
(5) A Pénzügyi, Ügyrendi, Szociális-, és a Vagyonnyilatkozatok kezelésével és ellenőrzésével foglalkozó Bizottság elnökét távollétében és a tisztség betöltetlensége, vagy tartós akadályoztatása esetén a bizottság korelnöke helyettesíti.”
12. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (X. 11.) önkormányzati rendelet 30. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A jegyzőt akadályoztatása esetén az aljegyző helyettesíti. A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége vagy tartós akadályoztatásuk esetén a jegyzői feladatokat a polgármester döntése alapján kijelölt - igazgatási előadó látja el legfeljebb 6 hónap időtartamra”
13. § (1) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (X. 11.) önkormányzati rendelet 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
(2) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (X. 11.) önkormányzati rendelet 4. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.
(3) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (X. 11.) önkormányzati rendelet 5. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.
(4) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (X. 11.) önkormányzati rendelet 7. melléklete helyébe a 4. melléklet lép.
14. § Hatályát veszti a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (X. 11.) önkormányzati rendelet
b) 16. § (8) bekezdése,
c) 30. § (2) bekezdése.
15. § Ez a rendelet 2025. február 14-én lép hatályba.
1. melléklet az 5/2025. (II. 13.) önkormányzati rendelethez
2. melléklet az 5/2025. (II. 13.) önkormányzati rendelethez
3. melléklet az 5/2025. (II. 13.) önkormányzati rendelethez
4. melléklet az 5/2025. (II. 13.) önkormányzati rendelethez