Üllő Város Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (II. 24.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2025. évi költségvetéséről
Hatályos: 2025. 12. 13Üllő Város Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (II. 24.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2025. évi költségvetéséről
[1] E rendelet megalkotásának célja az önkormányzat jogszerű gazdálkodásának biztosítása, valamint az éves költségvetés végrehajtása során a gazdaságosság, a hatékonyság és az eredményesség követelményének érvényesítése.
[2] Üllő Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotó hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. A rendelet hatálya
1. § (1) A rendelet hatálya kiterjed az önkormányzatra, valamint az önkormányzat költségvetésében szereplő költségvetési szervekre.
(2) Az önkormányzat gazdasági szervezettel rendelkező költségvetési szerve: Üllői Polgármesteri Hivatal (továbbiakban: polgármesteri hivatal)
(3) Az önkormányzat a gazdasági szervezettel nem rendelkező költségvetési szervei (továbbiakban: önkormányzati intézmények):
a) Vargha Gyula Városi Könyvtár (továbbiakban: könyvtár)
b) Üllő Város Humán Szolgáltató Központ, Óvoda és Központi Rendelő Többcélú Közös Igazgatású Intézmény (továbbiakban: HSZK) és intézményegységei:
ba) Család és Gyermekjóléti Szolgálat
bb) Felnőttgondozási Szolgálat
bc) Pitypang Tagóvoda
bd) Gyöngyvirág Tagóvoda
be) Bóbita Tagóvoda
bf) Napraforgó Tagóvoda
bg) Csicsergő Tagóvoda
bh) Babarózsa Bölcsőde
bi) Szellőrózsa Bölcsőde
bj) Központi Rendelő.
(4) Az önkormányzat, valamint a (2)-(3) bekezdésben felsorolt költségvetési szervek külön-külön címet alkotnak.
(5) Az Önkormányzat a nem kötelező feladatait saját maga (mezőőri szolgálat, gyógytorna szolgáltatás), valamint önállóan működő költségvetési szerve útján (jelzőrendszeres házi segítségnyújtás, vérvételihely működtetése) látja el. A feladat ellátás mértékét az intézmény költségvetésében az adott feladatra jóváhagyott összeg szabja meg.
2. A költségvetés bevételeinek és kiadásainak főösszege
2. § (1) A képviselő-testület figyelemmel az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. tv (továbbiakban: Áht.) 23. § (2) bekezdés d) pontjában foglalt előírására az Önkormányzat és intézményei 2025. évi költségvetésének
a)1 Bevételi főösszegét 17.172.971.567 Ft-ban
b)2 Konszolidált bevételi főösszegét 14.796.494.336 Ft-ban
c)3 Kiadási főösszegét 17.172.971.567 Ft-ban
d)4 Konszolidált kiadási főösszegét 14.796.494.336 Ft-ban
állapítja meg.
(2) Az (1) bekezdés szerinti bevételi és kiadási főösszegből az Áht. 23. §-a szerinti
a)5 a tárgyévi költségvetési bevételek összege 5.205.614.157 Ft
b)6 a tárgyévi költségvetési kiadások összege 7.034.892.430 Ft
c)7 a költségvetési hiány összege 1.829.278.273 Ft
d) a költségvetési többlet 0 Ft
e)8 finanszírozási bevételek összege 9.590.880.179 Ft
f)9 finanszírozási kiadások összege 7.761.601.906 Ft
g) finanszírozási hiány 0 Ft
h)10 finanszírozási többlet 1.829.278.273 Ft
(3)11 A tartalék összege 391.325.092 Ft
3. A költségvetés címrendje
3. § (1) A képviselő-testület az önkormányzat költségvetésének címrendjét a (2) bekezdés szerint állapítja meg.
(2) Az önkormányzat, a polgármesteri hivatal és a gazdasági szervezettel nem rendelkező önkormányzati intézmények külön-külön egy-egy címet alkotnak. Címet alkotnak a tartalékok.
4. § (1) A költségvetési bevételek forrásonkénti, a költségvetési kiadások jogcímenkénti megoszlását önkormányzati szinten, azon belül kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, állami (államigazgatási) feladatok szerinti bontásban, továbbá a finanszírozási bevételeket és kiadásokat a rendelet 1. számú melléklete 1. számú táblája alapján határozza meg a képviselő-testület.
(2) A működési és felhalmozási bevételek és kiadások előirányzatai mérlegszerű bemutatását önkormányzati szinten az 1. melléklet 2. számú táblája részletezi.
5. § (1) Az Önkormányzat adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeit az 1. melléklet 3. számú táblája részletezi.
(2) Az Önkormányzat saját bevételeinek részletezését az adósságot keletkeztető ügyletből származó tárgyévi fizetési kötelezettség megállapítását az 1. melléklet 4. számú táblája tartalmazza.
(3) Az Önkormányzat 2025. évi adósságot keletkeztető fejlesztési céljait az 1. melléklet 5. számú táblája részletezi.
(4) Az Önkormányzat költségvetésében szereplő beruházások kiadásainak beruházásonkénti részletezését az 1. melléklet 6. számú táblája határozza meg.
(5) Az önkormányzat költségvetésében szereplő felújítások kiadásait felújításonként az 1. melléklet 7. számú táblája részletezi.
(6) Az EU-s támogatással megvalósuló programokat és projekteket, valamint az önkormányzaton kívül megvalósuló projektekhez való hozzájárulást az 1. melléklet 8. számú táblája tartalmazza.
(7) A bevételek és kiadások önkormányzati, polgármesteri hivatali, továbbá költségvetési szervenkénti megoszlását költségvetési szervenként, feladatonként az 1. melléklet 9-12. számú táblája határozza meg.
6. § (1)12 A képviselő-testület az Áht. 23. § (3) bekezdésében, valamint az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011 (XII.31.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ávr.) 24. § (1) bekezdés b) pont bc) alpontjában foglalt rendelkezés alapján az Önkormányzat 2025. évi
a)13 általános tartalékát 229.323.625 Ft-ban
b)14 működési céltartalékát 2.656.467 Ft-ban
c.) felhalmozási céltartalékát 159.345.000 Ft-ban az 1. melléklet 20. számú táblája szerinti részletezésben állapítja meg.
(2) Az (1) bekezdésben tervezett általános tartalék összege az évközi többletigények fedezésére, valamint az elmaradt bevétel pótlására szolgál.
7. § (1) Az önkormányzatot 2025. évben megillető normatív támogatások részletes kimutatását az 1. melléklet 21. számú táblája tartalmazza.
(2) Az önkormányzat 2025. évi likviditási tervét az 1. melléklet 22. számú táblája mutatja be.
(3) Az önkormányzat 2025. évi engedélyezett létszámát az 1. melléklet 13. számú táblája részletezi.
8. § (1) Az Áht. 24. § (4) bekezdés c) pontja és az Ávr. 28. §-a szerint az Önkormányzat a 2025. évi közvetett támogatásairól szóló kimutatást a rendelet 1. melléklet 16. számú táblája tartalmazza.
(2) Az Önkormányzat általános működési és felhalmozási célú támogatásait az 1. melléklet 18. táblája részletezi.
9. § A képviselő-testület az Áht. 24. § (4) bekezdés b) pontja alapján a több éves kihatással járó feladatok - ezen belül a hitelállomány törlesztéseinek – előirányzatairól az 1. melléklet 15. számú táblájában ad tájékoztatást.
10. § Az Áht. 24. § (4) bekezdés a) pontja alapján a képviselő-testület az önkormányzat költségvetési mérlegét közgazdasági tagolásban az 1. melléklet 14. számú táblájában, az előirányzat felhasználási tervét e rendelet 1. melléklet 17. számú táblájában foglaltak szerint hagyja jóvá.
11. § Az Áht. 24. § (4) bekezdés d) pontja és a 29/A. § alapján, a költségvetési évet követő 3 évre tervezett bevételi előirányzatainak és kiadási előirányzatainak keretszámait főbb csoportokban e rendelet 1. melléklet 19. számú táblája tartalmazza.
4. A költségvetés végrehajtásának szabályai
12. § (1) Az önkormányzat intézményeinek és a polgármesteri hivatalnak (együtt: költségvetési szerv) az elemi költségvetést - e rendelet hatálybalépését követő 15 napon belül - az e rendeletben meghatározott költségvetési előirányzatokkal kell elkészíteniük.
(2) A képviselő-testület felhatalmazza a költségvetési szerveit a költségvetésben előírt bevételek beszedésére és a jóváhagyott kiadások teljesítésére.
(3) A költségvetési szerv a költségvetésben meghatározott előirányzat-csoportoktól, kiemelt előirányzatoktól e költségvetési rendeletben foglaltak szerint térhet el.
(4) A költségvetési szervnél a tervezett saját bevételek elmaradása nem vonja automatikusan maga után a költségvetési támogatás növekedését. A kiadási előirányzatok, amennyiben a tervezett saját bevételek nem folynak be, nem teljesíthetők.
(5) A költségvetési szerv költségvetési támogatási előirányzata csak alaptevékenységre és ezzel összefüggő egyéb kiadásokra használható fel.
(6) Az év közben realizálódó - nem céljellegű - önkormányzati többletbevételt általános tartalékba kell helyezni, ennek felhasználásáról a képviselő-testület dönt.
(7) A képviselő-testület az önkormányzat által a költségvetés végrehajtása kapcsán realizált működési jellegű többletbevételeit a költségvetés forráshiányának csökkentésére fordítja.
(8) A kiadási előirányzatok felhasználásának jogosultsága nem jár felhasználási kötelezettséggel, tehát a kiadási előirányzatok a maximálisan felhasználható előirányzatokat jelentik.
(9) A feladatmutató alapján normatív állami hozzájárulásban részesülő intézmények a tényleges mutatók szerint kötelesek elszámolni a kapott támogatással. A támogatás ellenőrizhetősége érdekében az intézmények kötelesek olyan nyilvántartást vezetni, melyből egyértelműen megállapítható a feladatmutató tényleges teljesülése.
(10) Amennyiben az intézmény a konkrét feladatmutatóhoz kapcsolódó támogatást saját hibájából az őt ténylegesen megilletőnél nagyobb mértékben veszi igénybe, akkor a meghaladó mérték zárolásra, a maradvány elszámolása kapcsán pedig elvonásra kerül.
5. A nemzetiségi önkormányzatra vonatkozó szabályok
13. § (1) A helyi önkormányzat a helyi nemzetiségi önkormányzat költségvetési határozatainak törvényességéért, bevételi és kiadási előirányzatainak megállapításáért felelősséggel nem tartozik.
(2) A helyi nemzetiségi önkormányzat finanszírozásának ütemezése – mind az állami mind az önkormányzati támogatás tekintetében – megállapodás, illetve a költségvetési törvényben szereplő időpontokban történik.
6. Költségvetési előirányzatok módosítása
14. § (1) A képviselő-testület az önkormányzat költségvetését, valamint a felügyelete alá tartozó költségvetési szervek költségvetését - rendeletének módosításával - megváltoztathatja.
(2) Ha év közben az Országgyűlés, a Kormány, illetve valamely költségvetési fejezet az önkormányzat számára pótelőirányzatot biztosít, arról a polgármester a képviselő-testületet a munkaterv szerinti soron következő ülésen, de legkésőbb a költségvetés következő módosításakor tájékoztatja.
(3) A költségvetési szerv vezetője, illetve a polgármester a vonatkozó kormányrendeletben biztosított jogkörében eljárva módosíthatja előirányzatait.
(4) A képviselő-testület - az első negyedév kivételével – negyedévenként, de legkésőbb a költségvetési beszámoló elkészítésének határ idejéig, december 31-i hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét.
(5) Ha év közben a (2) bekezdésben felsorolt szervek előirányzatot zárolnak az önkormányzatnál, annak kihirdetését követően haladéktalanul a képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását.
(6) A polgármester köteles a képviselő-testület elé terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását:
a) a (2) és (5) bekezdés alapján a központi szervek által engedélyezett, vagy zárolt előirányzat-módosítások tervbevételére;
b) a (3) bekezdése alapján az intézményi többletbevételek, saját hatáskörben végrehajtott előirányzat-módosítások tervbevételére;
c) a képviselő-testület által átruházott hatáskörben hozott polgármesteri átcsoportosítások tervbevételére.
(7) A polgármesteri hivatal, valamint az önkormányzati intézmények az évközi előirányzat-módosításokról a jegyző által elrendelt formában kötelesek naprakész nyilvántartást vezetni.
7. A képviselő-testület kizárólagos jogkörébe tartozó előirányzat-módosítás, illetve az általa átruházott jogkörök szabályozása.
15. § (1) A képviselő-testület a 2025. évi jóváhagyott kiemelt előirányzatok év közbeni megváltoztatásának a jogát - a rendelet 2. §-ában meghatározott bevételi és kiadási főösszegek vonatkozásában – magának tartja fenn.
(2) A képviselő-testület magának tartja fenn a jogot
a) a felhalmozási célú kiadások és pénzeszköz átadások főösszegének megváltoztatására;
b) a jóváhagyott személyi juttatások előirányzat és a működési, felhalmozási, felújítási előirányzatok közötti előirányzat-átcsoportosításra;
c) az előző évi maradvány áthúzódó, kötelezettségvállalással terhelt és kötelezettséggel nem terhelt, szabad részének felosztására, azok előirányzat-módosítására.
(3) A képviselő-testület a polgármesternek az alábbi esetekben biztosít előirányzat - átcsoportosítási jogot:
a) a jóváhagyott működési kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításra;
b) a jóváhagyott működési, felhalmozási és felújítási előirányzatok közötti előirányzat-átcsoportosításra;
c) általános tartalékból a rendelet módosításáig nem halasztható, illetve szükséges és indokolt feladatokra történő átcsoportosításra;
d) a jóváhagyott céltartalékból a felhasználáshoz kapcsolódó kötelezettségvállalásokkal egyidejűleg.
(4) A polgármester a (3) bekezdésben meghatározott átcsoportosításokról a 14. § (4) bekezdésében meghatározott időpontokban tájékoztatja a képviselő-testületet.
(5) Az év közben biztosított pótelőirányzatokról, valamint az önkormányzat költségvetési szervei által javasolt előirányzat-átcsoportosításokról a polgármester a képviselő-testületet a 14. § (4) bekezdésében meghatározott időpontban tájékoztatja.
16. § (1) A bizottsági hatáskörbe utalt keretösszegeket az 1. számú melléklet 20. számú táblája tartalmazza.
(2) A bizottság a rendelkezésre álló keretet saját hatáskörben használhatják fel. A bizottság a keret felhasználásáról köteles tételesen beszámolni a képviselő-testületnek, melynek elfogadásáról képviselő-testület a zárszámadás elfogadásával egyidejűleg dönt.
(3) A bizottságok az (1) bekezdésben biztosított keretösszegből nem adhatnak támogatást alapítványnak, közalapítványnak.
8. Előirányzat-módosítás a költségvetési szerveknél
17. § (1) A költségvetési szerv vezetője év közben a tervezett, illetve a módosított előirányzatot meghaladó többletbevételéből
a) az éves személyi juttatások és az azzal összefüggő munkaadókat terhelő járulékok előirányzatát legfeljebb a többletbevétellel összefüggő feladat elvégzéséhez szükséges mértékben,
b) az éves dologi előirányzatát az adott bevételből az a) pontban történő teljesítése után fennmaradó összeggel, a nem személyi juttatások körébe tartozó közvetlen és közvetett kiadások fedezetére saját hatáskörben megemelheti.
(2) A költségvetési szerv a részére jóváhagyott, illetve módosított személyi juttatások és a költségvetési létszám-előirányzatával jogszabályi előírások figyelembevételével önállóan gazdálkodik.
(3) A létszám- és személyi juttatások jogszerű gazdálkodásáért a költségvetési szerv vezetője felel.
(4) A feladat megszűnéséből származó megtakarítások felhasználására kizárólag a képviselő-testület engedélyével kerülhet sor.
(5) A képviselő-testület által jóváhagyott kiemelt előirányzatokat valamennyi költségvetési szerv köteles betartani.
(6) E rendelettel nem szabályozott személyi juttatások és munkaerővel való gazdálkodás tekintetében a vonatkozó jogszabályok előírásait kell alkalmazni.
18. § Az önkormányzati intézmények és a polgármesteri hivatal a jóváhagyott kiemelt előirányzatokon belüli részelőirányzataikat saját előirányzat-módosítási hatáskörben az alábbi esetekben változtathatják meg:
a) A személyi juttatások előirányzatai közül a költségvetési szerv a személyi juttatások alrovatai, tételei között a feladatváltozással, illetve a feladat-végrehajtással kapcsolatban saját hatáskörben átcsoportosítást hajthat végre. A bérmaradvány felhasználásához polgármesteri jóváhagyás szükséges.
b) A dologi kiadások körében megtervezett részelőirányzatok között előirányzat-átcsoportosítást, előirányzat-módosítást hajthatnak végre, kivéve a jóváhagyott vásárolt élelmezés és a kapcsolódó ÁFA előirányzatot, melynek csökkentése előzetes polgármesteri engedélyhez kötött. Az egyéb dologi kiadásokon belül átcsoportosítani, illetve előirányzat-módosítást végrehajtani csak akkor szabad, ha a költségvetési szerv intézményüzemeltetési, működtetési előirányzata az éves várható fizetési kötelezettségre elegendő.
19. § A költségvetési szerv maradványát a zárszámadás elfogadásával egyidejűleg a képviselő-testület hagyja jóvá, valamint dönt az önkormányzati szabad maradvány felosztásáról.
20. § A képviselő-testület által az önkormányzat költségvetéséből támogatott szervezetek és magánszemélyek tartalmi és pénzügyi elszámolási kötelezettséggel tartoznak a részükre céljelleggel juttatott összeg rendeltetésszerű felhasználására vonatkozóan.
21. § (1) A képviselő-testület a hitelfelvételhez, kötvénykibocsátáshoz kapcsolódóan a Stabilitási tv-ben szabályozottak szerint saját hatáskörben megtartja a közép és hosszú lejáratú hitelfelvételre, kötvény kibocsátásra vonatkozó döntést. A közép és hosszúlejáratú hitelfelvétel, kötvény kibocsátás fedezetére az önkormányzati törzsvagyon és a normatív állami hozzájárulás, az állami támogatás, valamint az államháztartáson belülről működési célra átvett bevételei nem használhatók fel.
(2) Az önkormányzat költségvetési elszámolási számlán lévő szabad pénzeszközöket a polgármester:
a) a számlavezető pénzintézetnél betétként lekötheti;
b) egy évnél rövidebb lejáratú államilag garantált értékpapír (államkötvény vagy kincstárjegy) vásárlásra fordíthatja, amelyet pénzintézetnél jogosult megvásárolni.
22. § A költségvetési szerv kizárólag a képviselő-testület előzetes jóváhagyásával nyújthat be szakmai pályázatot abban az esetben, ha a pótlólagos feladat finanszírozása költségvetési többlettámogatást igényel.
9. A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése
23. § (1) Az önkormányzat a belső ellenőrzési munkatervében foglaltak szerint gondoskodik a polgármesteri hivatal és az önkormányzati intézmények ellenőrzésének megszervezéséről.
(2) Az ellenőrzés tapasztalatairól a jegyző a zárszámadási rendelettervezet előterjesztésekor tájékoztatja a képviselő-testületet.
10. Vegyes és záró rendelkezések
24. § (1) Az Önkormányzat költségvetésében a Civil Szervezetek, Egyházak, Alapítványok támogatására 2025. évben 90.000.000 forint keretösszeget biztosít.
(2) A támogatási összeg - a hatályos jogszabályokban előírt feltételek teljesítésén túlmenően - a támogatási szerződés megkötése után, és csak akkor folyósítható, ha a támogatottnak
a) lejárt köztartozása nincs,
b) az előző évi támogatás felhasználásáról írásban határidőben elszámolt és
c) az elszámolást a képviselő-testület elfogadta.
(3) A támogatott szervezet számadási, beszámolási kötelezettséggel tartozik a megítélt összeg rendeltetésszerű felhasználására vonatkozóan.
(4) A Polgármesteri Hivatal tételesen ellenőrzi a (3) bekezdés szerinti beszámolót, és a kötelezettség elmulasztása vagy a támogatás nem rendeltetésszerű felhasználása esetén intézkedik a kifizetett támogatás visszafizettetéséről.
25. § Az Önkormányzat az Árpád Fejedelem Általános Iskola, a Harmónia Zeneiskola pedagógusainak, az üllői Rendőrőrsön szolgálatot teljesítő rendőrök, valamint a pedagógia szakszolgálat munkatársai évi kétszeri (pedagógusnap, rendőrnap, karácsony) jutalmazására 2025. évben összesen 22.520.000,- forint összeget biztosít.
26. § A polgármesteri hivatalban az illetményalap a 2025. évben 86.900 forint.
27. § (1) A képviselő-testület a cafetéria juttatásokat az önkormányzat intézményeinél foglalkoztatottak esetében 2025. évben nettó 200 000 Ft/fő/év összegben határozza meg
(2) A polgármesteri hivatal dolgozói nettó 400.000 Ft/fő/év cafetéria juttatásban részesülnek.
(3) A polgármesteri hivatal dolgozó nettó 200.000 Ft/fő/év ruházati költségtérítésben részesülnek.
28. § (1) Az önkormányzati intézmények esetén az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Kormányrendelet jutalmazásra vonatkozó rendelkezéseinél figyelembe veendő mérték az egységes rovatrend K1101 törvény szerinti illetmények, munkabérek rovat eredeti előirányzatának maximum 18%-a. A polgármesteri hivatalnál és az Önkormányzatnál e mérték maximum 20%.
(2) A mérték meghatározásakor figyelmen kívül kell hagyni a pályázatok projektmenedzsmentje tagjainak a pályázat terhére kifizetett személyi juttatásokat, továbbá a 28/2024 (XII.16.) önkormányzati rendeletben meghatározott az önkormányzati adóhatóság anyagi érdekeltsége terhére kifizetett személyi juttatást.
29. § (1) A képviselő-testület a költségvetési szerveinél alkalmazásában álló munkavállalók részére lakáscélú kölcsön támogatást nyújt, mely támogatás fedezetét az egyéb felhalmozási célú támogatások államháztatáson kívülre (K89) rovatra tervezett 4.500.000 Ft biztosítja.
(2) A támogatás igénybevételére a költségvetési szerv vezetőjéhez tárgyév március 30-ig nyújtható be kérelem. A támogatás céljára évente rendelkezésre álló összeg a határidőig benyújtott kérelmek arányában kerülhet felosztásra a költségvetési szervek között. A fel nem osztott keret terhére év közben további kérelem nyújtható be.
(3) A támogatás lakásépítéshez, vásárláshoz, bővítéshez, korszerűsítéshez, továbbá e célokra hitelintézettől felvett hitel visszafizetéséhez, törlesztéséhez kamatmentesen nyújtható, feltéve, hogy a lakás nagysága nem haladja meg a lakáscélú támogatásokról szóló jogszabályban meghatározott méltányolható lakásigény mértékét.
(4) A támogatás odaítélésével kapcsolatos részletes szabályokat a költségvetési szerv vezetője a 15/2014.(IV.3) NGM rendeletben foglaltak alapján állapítja meg.
30. § (1) A bevételek beszedésekor, a kiadások teljesítésekor lehetőség szerint készpénzkímélő fizetési módokat kell alkalmazni.
(2) A kiadások készpénzben történő teljesítésére csak az e rendeletben szabályozott esetekben kerülhet sor.
(3) Az alábbi esetekben igényelhető készpénz felvétele, illetve készpénzes kifizetés a házipénztárból:
a) a készlet- és kis értékű tárgyi eszköz beszerzésekre, a kiküldetési, reprezentációs kiadásokra, továbbá az egyes kisösszegű (200 000 Ft alatti) szolgáltatási kiadások készpénzben történő teljesítésére,
b) a társadalom- és szociálpolitikai juttatások, az ellátottak pénzbeli juttatásainak készpénzben kifizetendő összegére,
c) a lakossági folyószámlával nem rendelkező nyári diákmunka programban résztvevők személyi juttatásaira,
d) üzemanyag vásárlással kapcsolatos kiadásokra, amennyiben az üzemanyagkártyák használata nem lehetséges.
31. § E rendelet rendelkezésit a 2025. évi költségvetés végrehajtása során kell alkalmazni.
32. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
A 2. § (1) bekezdés a) pontja az Üllő Város Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2025. (VI. 26.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg. A 2. § (1) bekezdés a) pontja az Üllő Város Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2025. (IX. 26.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg. A 2. § (1) bekezdés a) pontja az Üllő Város Önkormányzata Képviselő-testületének 28/2025. (XII. 12.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 2. § (1) bekezdés b) pontja az Üllő Város Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2025. (VI. 26.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg. A 2. § (1) bekezdés b) pontja az Üllő Város Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2025. (IX. 26.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg. A 2. § (1) bekezdés b) pontja az Üllő Város Önkormányzata Képviselő-testületének 28/2025. (XII. 12.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 2. § (1) bekezdés c) pontja az Üllő Város Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2025. (VI. 26.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg. A 2. § (1) bekezdés c) pontja az Üllő Város Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2025. (IX. 26.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg. A 2. § (1) bekezdés c) pontja az Üllő Város Önkormányzata Képviselő-testületének 28/2025. (XII. 12.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 2. § (1) bekezdés d) pontja az Üllő Város Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2025. (VI. 26.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg. A 2. § (1) bekezdés d) pontja az Üllő Város Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2025. (IX. 26.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg. A 2. § (1) bekezdés d) pontja az Üllő Város Önkormányzata Képviselő-testületének 28/2025. (XII. 12.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 2. § (2) bekezdés a) pontja az Üllő Város Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2025. (VI. 26.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdésével megállapított szöveg. A 2. § (2) bekezdés a) pontja az Üllő Város Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2025. (IX. 26.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdésével megállapított szöveg. A 2. § (2) bekezdés a) pontja az Üllő Város Önkormányzata Képviselő-testületének 28/2025. (XII. 12.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
A 2. § (2) bekezdés b) pontja az Üllő Város Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2025. (VI. 26.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdésével megállapított szöveg. A 2. § (2) bekezdés b) pontja az Üllő Város Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2025. (IX. 26.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdésével megállapított szöveg. A 2. § (2) bekezdés b) pontja az Üllő Város Önkormányzata Képviselő-testületének 28/2025. (XII. 12.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
A 2. § (2) bekezdés c) pontja az Üllő Város Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2025. (VI. 26.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
A 2. § (2) bekezdés e) pontja az Üllő Város Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2025. (VI. 26.) önkormányzati rendelete 1. § (3) bekezdésével megállapított szöveg. A 2. § (2) bekezdés e) pontja az Üllő Város Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2025. (IX. 26.) önkormányzati rendelete 1. § (3) bekezdésével megállapított szöveg. A 2. § (2) bekezdés e) pontja az Üllő Város Önkormányzata Képviselő-testületének 28/2025. (XII. 12.) önkormányzati rendelete 1. § (3) bekezdésével megállapított szöveg.
A 2. § (2) bekezdés f) pontja az Üllő Város Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2025. (VI. 26.) önkormányzati rendelete 1. § (3) bekezdésével megállapított szöveg. A 2. § (2) bekezdés f) pontja az Üllő Város Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2025. (IX. 26.) önkormányzati rendelete 1. § (3) bekezdésével megállapított szöveg. A 2. § (2) bekezdés f) pontja az Üllő Város Önkormányzata Képviselő-testületének 28/2025. (XII. 12.) önkormányzati rendelete 1. § (3) bekezdésével megállapított szöveg.
A 2. § (2) bekezdés h) pontja az Üllő Város Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2025. (VI. 26.) önkormányzati rendelete 1. § (4) bekezdésével megállapított szöveg.
A 2. § (3) bekezdése az Üllő Város Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2025. (VI. 26.) önkormányzati rendelete 1. § (5) bekezdésével megállapított szöveg. A 2. § (3) bekezdése az Üllő Város Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2025. (IX. 26.) önkormányzati rendelete 1. § (4) bekezdésével megállapított szöveg. A 2. § (3) bekezdése az Üllő Város Önkormányzata Képviselő-testületének 28/2025. (XII. 12.) önkormányzati rendelete 1. § (4) bekezdésével megállapított szöveg.
A 6. § (1) bekezdése az Üllő Város Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2025. (VI. 26.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg. A 6. § (1) bekezdése az Üllő Város Önkormányzata Képviselő-testületének 28/2025. (XII. 12.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.
A 6. § (1) bekezdés a) pontja az Üllő Város Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2025. (IX. 26.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.
A 6. § (1) bekezdés b) pontja az Üllő Város Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2025. (IX. 26.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.
Az 1. melléklet az Üllő Város Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2025. (VI. 26.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg. Az 1. melléklet az Üllő Város Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2025. (IX. 26.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg. Az 1. melléklet az Üllő Város Önkormányzata Képviselő-testületének 28/2025. (XII. 12.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.