Diósjenő Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (V. 21.) önkormányzati rendelete
a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2020 (III.02.) számú önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2025. 05. 22 18:00- 2025. 05. 23Diósjenő Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (V. 21.) önkormányzati rendelete
a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2020 (III.02.) számú önkormányzati rendelet módosításáról
[1] Diósjenő község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32.cikk (1) bekezdés d) pontjával biztosított jogával élve és a (2) bekezdésben meghatározott eredeti jogalkotási hatáskörében eljárva,
[2] Magyarország helyi önkormányzatokról szóló 2011.évi CLXXXIX. törvény 53. §. (1) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján a Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2020 (III.02.) önkormányzati rendeletet (továbbiakban: rendelet) az alábbiak szerint módosítja:
1. § A Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 2/2020 (III.2.) önkormányzati rendelet 72. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(5) A jegyzői feladatokat és hatásköröket a jegyző tartós távolléte vagy akadályoztatása esetén az aljegyző látja el.”
2. § A Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 2/2020 (III.2.) önkormányzati rendelet VI. Fejezete a 72/A. §-át megelőzően a következő alcím címmel egészül ki:
„Aljegyző”
3. § A Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 2/2020 (III.2.) önkormányzati rendelet a következő 72/A. §-sal egészül ki:
„72/A. § (1) A polgármester a jegyző javaslatára - a jegyzőre vonatkozó szabályok szerint, a jegyző helyettesítésére, a jegyző által meghatározott feladatok ellátására – határozatlan időre aljegyzőt nevez ki.
(2) Az aljegyző feladatait a jegyző határozza meg, melyet a Polgármesteri Hivatal ügyrendjével együtt kell kezelni. Az aljegyző ügyfélfogadási idejére a Polgármesteri Hivatal ügyfélfogadási ideje az irányadó.
(3) Helyettesíti a jegyzőt tartós távolléte vagy akadályoztatása esetén.
(4) Az aljegyzőt tartós távolléte vagy akadályoztatása esetén a megbízott köztisztviselő látja el.
(5) A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén – legfeljebb hat hónap időtartamra – a jegyzői feladatokat a helyettesítésével megbízott köztisztviselő látja el.”
4. § Hatályát veszti A Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 2/2020 (III.2.) önkormányzati rendelet 6. melléklete.
5. § Ez a rendelet 2025. május 22-én lép hatályba, és a hatálybalépést követő napon hatályát veszti.