Kisgyőr Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (V. 27.) önkormányzati rendelete
Kisgyőr Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2024. (X. 8.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2025. 05. 28- 2025. 05. 29Kisgyőr Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (V. 27.) önkormányzati rendelete
Kisgyőr Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2024. (X. 8.) önkormányzati rendelet módosításáról
[1] Kisgyőr Község Önkormányzata Képviselő-testülete működése részletes szabályainak, a helyi közügyek intézésének, a lakosság közszolgáltatásokkal való ellátásának, illetve a helyi hatalom önkormányzati típusú gyakorlásának szervezeti és működési kereteinek az önkormányzati jogok kiteljesítése, a demokratikus működés feltételeinek megteremtése, továbbá a közös önkormányzati hivatal működtetéséből adódó szervezeti változások rögzítése céljából a Szervezeti és Működési Szabályzat módosítását tartja szükségesnek.
[2] Kisgyőr Község Önkormányzat Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § A Kisgyőr Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2024. (X. 8.) önkormányzati rendelet 1. § (7) bekezdése a következő g) ponttal egészül ki:
(A Képviselő-testület szervei:)
2. § A Kisgyőr Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2024. (X. 8.) önkormányzati rendelet 6. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A Képviselő-testület ülésén tanácskozási joggal vesz részt:
a) a jegyző,
b) a Kisgyőri Közös Önkormányzati Hivatal Bükkaranyosi Kirendeltségének kirendeltségvezetője (a továbbiakban: kirendeltségvezető),
c) a települési nemzetiségi önkormányzat elnöke,
d) a tevékenységüket érintő napirendi pontok tárgyalására a bírósági nyilvántartásba bejegyzett, kisgyőri székhelyű civil szervezetek vezetői,
e) akinek meghívását a munkaterv tartalmazza,
f) akinek jelenléte a napirend alapos és körültekintő tárgyalásához szükséges.”
3. § A Kisgyőr Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2024. (X. 8.) önkormányzati rendelet 8. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(7) Zárt ülés megtartását:
a) a polgármester,
b) bármely képviselő,
c) a jegyző,
d) kirendeltségvezető és
e) az érintett személy vagy szerv indítványozhatja.”
4. § A Kisgyőr Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2024. (X. 8.) önkormányzati rendelet 10. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Törvényességi észrevétel esetén a jegyző és a kirendeltségvezető a vitában soron kívül felszólalhat több alkalommal is.”
5. § A Kisgyőr Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2024. (X. 8.) önkormányzati rendelet 12. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) Név szerinti szavazás esetén a jegyző vagy a kirendeltségvezető alfabetikus sorrendben felolvassa az önkormányzati képviselők nevét, akik „igen”, „nem”, „tartózkodom” nyilatkozattal szavaznak.”
6. § (1) A Kisgyőr Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2024. (X. 8.) önkormányzati rendelet 18. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A közmeghallgatáson kötelesek részt venni az önkormányzati képviselők, a jegyző, a kirendeltségvezető, valamennyi önkormányzati intézmény vezetője és a polgármester által kijelölt személyek.”
(2) A Kisgyőr Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2024. (X. 8.) önkormányzati rendelet 18. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) A lakosság és a helyben érdekelt szervezetek képviselői a Képviselő-testülethez, a képviselőkhöz, a polgármesterhez, alpolgármesterhez a jegyzőhöz és a kirendeltségvezetőhöz kérdéseket intézhetnek és javaslatot tehetnek, melyekre a megkérdezettnek válaszolni kell. Amennyiben az azonnali válaszadásra nincs lehetőség, a polgármester kijelöli azt a szervet, amely 15 napon belül írásban választ ad.”
7. § A Kisgyőr Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2024. (X. 8.) önkormányzati rendelet 27. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(5) A jegyzői tisztség betöltetlensége, vagy a jegyző tartós akadályoztatása esetén — legfeljebb hat havi időtartamra — a kirendeltségvezető látja el a jegyzői feladatokat.”
8. § Ez a rendelet 2025. május 28-án lép hatályba.