Ágasegyháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (VII. 31.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (XI.6.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2025. 08. 01- 2025. 08. 02Ágasegyháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (VII. 31.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (XI.6.) önkormányzati rendelet módosításáról
[1] Ágasegyháza Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében
[2] a 32. § (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében a következőket rendeli el:
1. § Az önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (XI. 6.) önkormányzati rendelet VI. Fejezet címe helyébe a következő rendelkezés lép:
A KÉPVISELŐ-TESTÜLET BIZOTTSÁGA”
2. § Az önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (XI. 6.) önkormányzati rendelet „A bizottságok típusai és szervezete” alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:
„A bizottság típusa és szervezete”
3. § Az önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (XI. 6.) önkormányzati rendelet 42. § (2) és (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(2) A képviselő-testület három tagú "Pénzügyi és Ügyrendi Bizottságot" hozza létre. A Bizottság három tagjából két fő - az Elnök és egy tag - a képviselő-testületnek tagja, egy fő pedig pedig nem (külső tag).
(3) A Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság elnökének és tagjainak nevét, a bizottság által ellátandó feladatokat az SZMSZ 4. melléklete tartalmazza.”
4. § Az önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (XI. 6.) önkormányzati rendelet 4. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
5. § Hatályát veszti az önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (XI. 6.) önkormányzati rendelet 42. § (4) bekezdése.
6. § Ez a rendelet 2025. augusztus 1-jén lép hatályba.
1. melléklet a 6/2025. (VII. 31.) önkormányzati rendelethez
1. A Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság bizottság elnöke és tagjai:
2. Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság feladatai
2.1. Ügyrendi, vagyonnyilatkozat-tételi és összeférhetetlenségi feladat- és jogkörében eljárva:
2.2. A jegyző közreműködésével figyelemmel kíséri az önkormányzati rendeletek hatályosulását, javaslatot tesz a szükséges módosításokra.
2.3. Részt vesz az önkormányzati rendeletek, koncepciók, programok döntésre való előkészítésében.
2.4. Részt vesz a képviselő-testület hatáskörébe tartozó döntések véleményezésében.
2.5. Részt vesz a képviselő-testület hatáskörébe tartozó eljárások lebonyolításában.
2.6. Részt vesz az oktatással, közművelődéssel, kultúrával, sporttal és szabadidős tevékenységgel kapcsolatos feladatok ellátásában, valamint az e területen közreműködő szervezetek és önkormányzat közötti együttműködési megállapodás előkészítése, koordinálása.
2.7. Közreműködik a testületi szavazások lebonyolításában.
2.8. Elvégzi a polgármester és a képviselők által benyújtott vagyonnyilatkozatok nyilvántartását, ellenőrzését és lefolytatja a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárást és annak eredményéről tájékoztatja a képviselő-testületet.
2.9. Elvégzi a képviselők összeférhetetlenségi ügyében keletkezett kezdeményezések vizsgálatát és annak eredményéről tájékoztatja a polgármestert és a képviselő-testületet. Ennek keretében jogosult a képviselői összeférhetetlenség megszüntetésével kapcsolatos jognyilatkozat átvételére.
2.10. Kivizsgálja a képviselők esetében benyújtott méltatlansági kezdeményezést, valamint a személyes érintettség bejelentésének elmulasztásával kapcsolatos ügyeket.
2.11. Gyakorolja a képviselő-testület által részére átruházott hatásköröket.
2.12. Pénzügyi és Költségvetési feladatkörében eljárva:
2.13. Döntésre előkészíti az önkormányzat működésével, feladatellátásával kapcsolatos pénzügyi vonatkozású rendeleteket, a döntéshozatalra vonatkozóan javaslatot tesz.
2.14. Véleményezi az önkormányzat éves költségvetési javaslatát és a végrehajtásról szóló éves beszámoló tervezetét.
2.15. Figyelemmel kíséri az önkormányzat költségvetési bevételeinek és kiadásainak alakulását.
2.16. Vizsgálja az önkormányzatnál és intézményeinél a hitel-felvétel indokait, gazdasági megalapozottságát, véleményezi a kötvénykibocsátást.
2.17. Szakterületén javaslatot tesz a képviselő-testületnek.
2.18. Véleményezi az intézmények alapítását, átszervezését és megszüntetését.
2.19. Felkérésre részt vesz a Polgármesteri Hivatal által végzett ellenőrzésekben.
2.20. Véleményezi a helyi adó megállapítására irányuló előterjesztéseket.
2.21. Ellát minden olyan feladatot, melyre a képviselő-testület felkéri.”