Ágasegyháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2025. (VIII. 29.) önkormányzati rendelete
Ágasegyháza Község Önkormányzata Képviselő-testülete és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (XI.6.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2025. 08. 30- 2025. 08. 31Ágasegyháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2025. (VIII. 29.) önkormányzati rendelete
Ágasegyháza Község Önkormányzata Képviselő-testülete és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (XI.6.) önkormányzati rendelet módosításáról
[1] Az Alaptörvény értelmében a helyi önkormányzat a helyi közügyek intézése körében törvény keretei között maga határozza meg szervezeti és működési rendjét, e célból kerül sor e rendelet megalkotására.
[2] Ágasegyháza Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. § (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva,
[3] az 52. § tekintetében a népszavazás kezdeményezéséről, az európai polgári kezdeményezésről, valamint a népszavazási eljárásról szóló 2013. évi CCXXXVIII. törvény 92. §-ában kapott felhatalmazás alapján, a népszavazás kezdeményezéséről, az európai polgári kezdeményezésről, valamint a népszavazási eljárásról szóló 2013. évi CCXXXVIII. törvény 34. § (1) és (2) bekezdésében foglalt feladatkörében eljárva, a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság véleményének kikérése mellett a következőket rendeli el:
1. § Az önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (XI. 6.) önkormányzati rendelet bevezetője helyébe a következő rendelkezés lép:
2. § Az önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (XI. 6.) önkormányzati rendelet 2. §-a a következő (6) bekezdéssel egészül ki:
„(6) A Polgármesteri Hivatal székhelye: 6076 Ágasegyháza, Szent István tér 1. ”
3. § Az önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (XI. 6.) önkormányzati rendelet 5. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„5. § A helyi önkormányzat - a törvény keretei között - önállóan szabályozza, illetőleg egyedi ügyekben szabadon igazgatja a feladat- és hatáskörébe tartozó helyi ügyeket. Döntését az alkotmánybíróság és - kizárólag jogsértés esetén - a bíróság bírálhatja felül.”
4. § Az önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (XI. 6.) önkormányzati rendelet 25. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(6) A polgármesteri és alpolgármesteri tisztségek egyidejű betöltetlensége, vagy tartós akadályoztatásuk esetén a képviselő-testület ülését a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság elnöke, annak akadályoztatása esetén pedig korelnök hívja össze akadályoztatása esetén a korelnök össze és vezeti a képviselő-testület ülését.”
5. § Az önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (XI. 6.) önkormányzati rendelet 28. § (1)–(7) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) A kérdés minden olyan, az Önkormányzat feladat- és hatáskörébe tartozó szervezeti, működési, döntési-előkészítési jellegű felvetés vagy tudakozódás, amely nem kapcsolódik az adott napirendhez. Kérdést a képviselő-testület tagjai a polgármesterhez, a bizottság elnökéhez, a jegyzőhöz intézhetnek a feladatkörükbe tartozó ügyekben.
(2) Az interpelláció az SZMSZ-ben meghatározott személyek magyarázatadási kötelezettsége a feladatkörükbe tartozó ügyekben. A képviselő-testület tagjai az interpellációt a polgármesterhez, a jegyzőhöz, a bizottság elnökéhez címezhetik.
(3) A kérdést az ülés előtt írásban, vagy az ülésen szóban lehet a kérdezetthez előterjeszteni, a napirendi pontok tárgyalását követően. A szándékot a napirend megnyitása előtt – a téma megjelöléssel – jelezni kell a polgármesternek.
(4) A kérdezett a testület ülésén, vagy – legkésőbb 5 nappal a soron következő testületi ülés előtt –írásban köteles válaszolni. A válasz felett vita nem nyitható.
(5) Az interpellációt az ülés előtt írásban a polgármesterhez kell benyújtani, aki azt továbbítja a címzetthez. Az interpelláció címzettje a testület ülésén, vagy –legkésőbb 5 nappal a soron következő testületi ülés előtt –írásban az interpellálónak köteles választ adni, melyről tájékoztatni kell a testületet
(6) A válasz után az interpelláló képviselőnek viszontválaszra van joga, amely nem terjedhet túl az interpellációra adott válasz értékelésén. Amennyiben az interpellációra adott választ az interpelláló nem fogadja el, a válasz elfogadásáról a képviselő-testület vita nélkül határoz
(7) Ha a képviselő-testület a választ elutasította, az interpellációt a bizottságnak kell vizsgálatra kiadni. Az interpelláció tárgyalásáról a testület a bizottsági jelentés beérkezését követő ülésén dönt.”
6. § Az önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (XI. 6.) önkormányzati rendelet 29. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(6) Az előterjesztő a javaslatot, a települési képviselő a módosító javaslatot a vita bezárásáig megváltoztathatja, és a szavazás megkezdéséig bármikor vissza is vonhatja. Ha a képviselő a módosító javaslatát megváltoztatja, akkor a polgármester azt újabb javaslatként véleményezésre a bizottságnak átadhatja.”
7. § (1) Az önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (XI. 6.) önkormányzati rendelet 30. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A javaslat elfogadásához - egyszerű többséget igénylő javaslat esetén - a jelen levő önkormányzati képviselők, minősített többséget igénylő javaslat esetén az önkormányzati képviselők több, mint a felének, legalább 4 főnek az igen szavazata szükséges. A betöltetlen önkormányzati képviselői helyet a határozatképesség szempontjából betöltöttnek kell tekinteni.”
(2) Az önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (XI. 6.) önkormányzati rendelet 30. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(5) A testületi összlétszám - beleértve a polgármestert is - több, mint felének az igen szavazata (minősített többség) szükséges,.
a) önkormányzati rendeletalkotáshoz,
b) az önkormányzat szervezetének kialakításához és működésének meghatározásához, továbbá a törvény által a képviselő-testület hatáskörébe utalt választáshoz, kinevezéshez, vezetői megbízáshoz,
c) önkormányzati társulás létrehozásához, megszüntetéséhez, abból történő kiválásához, a társulási megállapodás módosításához, társuláshoz, érdekképviseleti szervhez való csatlakozáshoz, abból történő kiváláshoz,
d) intézmény alapításához, átszervezéséhez, megszüntetéséhez,
e) megállapodás megkötéséhez külföldi önkormányzattal való együttműködésről, nemzetközi önkormányzati szervezethez való csatlakozáshoz, abból történő kiváláshoz
f) a helyi önkormányzati vagyon tulajdonjogának Mötv. 108. § szerinti ingyenes átruházására vagy nemzeti vagyon tulajdonjogának ingyenes átvételére vonatkozó döntéshez,
g) az önkormányzati képviselő kizárásához,
h) a 25. § (2) - (4) bekezdések szerinti zárt ülés elrendeléséhez,
i) a képviselő-testület megbízatásának lejárta előtti feloszlásról való döntéshez, valamint a képviselői megbízatás megszűnéséről való döntéshez,
j) fejlesztési hitelfelvételhez, kötvénykibocsátáshoz, pénzügyi befektetéssel kapcsolatos döntéshez, valamint államháztartáson kívüli forrás átvételéhez és az adott évi költségvetési rendeletben biztosított előirányzat terhére államháztartáson kívüli forrás átadásához,
k) az összeférhetetlenség, valamint a méltatlanság megállapításához.”
8. § Az önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (XI. 6.) önkormányzati rendelet 31. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Név szerinti szavazást kell elrendelni az önkormányzati képviselők egynegyedének javaslatára és az Mötv. 55. § (1) bekezdésében meghatározott esetben, továbbá ha:
a) a képviselő-testület bármely képviselő indítványára egyszerű szavazattöbbséggel elrendeli,
b) a polgármester kéri.”
9. § Az önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (XI. 6.) önkormányzati rendelet 32. §-a a következő (3a) bekezdéssel egészül ki:
„(3a) A képviselő-testület a titkos szavazás lebonyolításához minden alkalommal egy háromtagú, képviselőkből álló Szavazatszámláló Bizottságot választ, akik a szavazás megkezdése előtt aláírásukkal látják el a szavazólapokat, és lezárják a titkos szavazáshoz használt urnát.”
10. § (1) Az önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (XI. 6.) önkormányzati rendelet 34. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A képviselő-testület üléséről a Mötv. 52. § (1) bekezdésében meghatározott tartalmi elemek rögzítésével jegyzőkönyvet kell készíteni. A jegyzőkönyv közokirat, amelynek az ülést követő 15 napon belül történő elkészítéséről és a jegyzőkönyv kormányhivatalhoz történő felterjesztéséről a jegyző gondoskodik.”
(2) Az önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (XI. 6.) önkormányzati rendelet 34. §-a a következő (1a) bekezdéssel egészül ki:
„(1a) A jegyző, ha a képviselő-testület döntései vagy működése kapcsán jogszabálysértést észlel, köteles azt először szóban a polgármesternek, majd – jelzésének figyelmen kívül hagyása vagy negligálása esetén – a képviselő-testület felé jelezni. A jegyzőnek a jogszabálysértésre irányuló jelzését jegyzőkönyvbe kell rögzíteni.”
11. § (1) Az önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (XI. 6.) önkormányzati rendelet 36. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) Önkormányzati rendelet alkotását és módosítását
a) a települési képviselők,
b) az önkormányzati bizottságok,
c) a jegyző kezdeményezheti.
(2) A rendelet-tervezet előkészítése:
a) A képviselő-testület - a lakosság szélesebb körét érintő rendeletek előkészítésénél – szükség esetén elveket, szempontokat állapíthat meg.
b) A tervezetet a jegyző a polgármesteri hivatal tárgy szerint érintett köztisztviselőinek közreműködésével készíti el de megbízható az előkészítéssel a tárgy szerint illetékes önkormányzati bizottság, ideiglenes bizottság, sőt külső szakértő is. Szakértő bevonására a jegyző tesz javaslatot.
c) A képviselő-testület a tervezet elkészítésével a tárgy szerint illetékes önkormányzati bizottságot, ideiglenes bizottság és külső szakértőt is megbízhat. Szakértő bevonására a jegyző tesz javaslatot.
d) A polgármesteri hivatal akkor is köteles részt venni az előkészítésben, ha a tervezetet bizottság, ideiglenes bizottság vagy szakértő készíti el.”
(2) Az önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (XI. 6.) önkormányzati rendelet 36. § (3) bekezdés a)–d) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:
(A tervezet véleményezése:)
(3) Az önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (XI. 6.) önkormányzati rendelet 36. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) A tervezetnek a képviselő-testület elé terjesztése és elfogadása:
a) A polgármester (a bizottságok elnökei, a jegyző) az előkészítést és véleményezést követően a rendelet-tervezetet – a véleményezésre jogosultak javaslatával együtt – a képviselő-testület elé terjeszti.
b) A rendelet-tervezetet, az arra vonatkozó módosító indítványok megtárgyalását követően a végleges tartalommal a képviselő-testület fogadja el.
c) A rendelet hiteles, végleges szövegét a jegyző szerkeszti meg. Az önkormányzati rendeletet a polgármester és a jegyző írja alá.
d) Az önkormányzati rendeleteket a Magyar Közlöny kiadásáról, valamint a jogszabály kihirdetése során történő és a közjogi szervezetszabályozó eszköz közzététele során történő megjelöléséről szóló 5/2019. (III. 13.) IM rendelet (továbbiakban: IM rendelet) 11. § (2) bekezdésében foglaltak szerint kell megjelölni.”
(4) Az önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (XI. 6.) önkormányzati rendelet 36. § (5) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Az önkormányzati rendelet kihirdetése és közzététele:)
(5) Az önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (XI. 6.) önkormányzati rendelet 36. § (5) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Az önkormányzati rendelet kihirdetése és közzététele:)
(6) Az önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (XI. 6.) önkormányzati rendelet 36. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(6) Az önkormányzati rendeletek hatályosulása:
a) Az önkormányzati rendeletek hatályosulását a jegyző folyamatosan figyelemmel kíséri és annak tapasztalatairól beszámol a képviselő-testületnek.
b) A képviselő-testület - szakterületet érintő kérdésekben - az egyes rendeletek hatályosulásának figyelemmel kísérésére bizottságot, ad hoc bizottságot, szakértőt is megbízhat vagy felkérhet, melyek jelentés formájában adnak tájékoztatást a képviselő-testületnek .
c) A jegyző a jogalkalmazás és az utólagos hatásvizsgálat tapasztalatait is figyelembe véve az önkormányzati rendeletek tartalmi felülvizsgálatáról folyamatosan gondoskodik. Ennek eredményeiről előterjesztést készít a képviselő-testület számára.
d) A jegyző köteles a hatályos rendeletek jegyzékét naprakész állapotban vezetni.”
12. § (1) Az önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (XI. 6.) önkormányzati rendelet 39. §-a a következő (1a) és (1b) bekezdéssel egészül ki:
„(1a) Előterjesztéssel, indítvánnyal élhet a képviselő-testület illetőleg a bizottságok felé, kezdeményezheti valamely kérdés megtárgyalását, napirendi javaslattal élhet.
(1b) Kezdeményezheti, hogy a képviselő-testület vizsgálja felül szerveinek - a képviselő-testület által átruházott - önkormányzati ügyben hozott döntését.”
(2) Az önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (XI. 6.) önkormányzati rendelet 39. § (3) és (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(3) Igényelheti - a polgármester útján - a képviselői munkájához szükséges tájékoztatást és ügyviteli közreműködést a polgármesteri hivataltól.
(4) Kérheti - a polgármester útján - sürgős, azonnali intézkedést igénylő közérdekű ügyekben a polgármesteri hivatal intézkedését.”
13. § Az önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (XI. 6.) önkormányzati rendelet 40. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(6) Kapcsolattartás a nagyközség választópolgáraival és az önszerveződő lakossági közösségekkel.”
14. § Az önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (XI. 6.) önkormányzati rendelet 41. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A képviselő-testület a képviselők számára külön tiszteletdíjat nem állapít meg.”
15. § Az önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (XI. 6.) önkormányzati rendelet 42. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„42. § (1) A képviselő-testület - meghatározott önkormányzati feladatok ellátására - állandó vagy ideiglenes bizottságot választ.
(2) A képviselő-testület három tagú Pénzügyi és Ügyrendi Bizottságot hozza létre. E bizottság három tagjából két fő - az Elnök és egy tag - a képviselő-testületnek tagja, egy fő pedig pedig nem (külső tag).
(3) A Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság elnökének és tagjainak nevét, a bizottság által ellátandó feladatokat az SZMSZ 4. melléklet tartalmazza.
(4) A bizottság a belső működésük szabályait - az Mötv. és az SZMSZ keretei között - maga állapítja meg.
(5) Meghatározott feladat ellátására, javaslat kidolgozására vagy valamely ügy kivizsgálására képviselői kezdeményezésére a polgármester előterjesztése alapján – a rendelet módosításával - a Képviselő-testület ideiglenes bizottságot hozhat létre.
(6) Az ideiglenes bizottság feladatát, megbízatásának terjedelmét, elnevezését, tagjainak számát a Képviselő-testület a bizottság felállításakor határozza meg, és megválasztja elnökét, társelnökét és tagjait
(7) Az ideiglenes bizottság a tevékenységéről beszámolót készít, amelynek tartalmaznia kell a bizottság megállapításait, megállapításokat alátámasztó bizonyítékokat, a szükséges intézkedésekre vonatkozó javaslatot”
16. § Az önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (XI. 6.) önkormányzati rendelet 44. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(5) A nem önkormányzati képviselő tag jogai és kötelezettségei a bizottság ülésén - a Mötv.-ben meghatározott kivételekkel - megegyeznek az önkormányzati képviselő bizottsági tag jogaival és kötelezettségeivelést.”
17. § (1) Az önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (XI. 6.) önkormányzati rendelet 45. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A polgármester tagja a képviselő-testületnek, a képviselő-testület határozatképessége, döntéshozatala, működése szempontjából települési képviselőnek tekintendő”
(2) Az önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (XI. 6.) önkormányzati rendelet 45. § (6) bekezdés g) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A polgármesteri hivatallal összefüggő főbb polgármesteri jogosítványok:)
(3) Az önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (XI. 6.) önkormányzati rendelet 45. § (8) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(8) A Képviselő-testületnek mint jogi személynek a polgármester foglalkoztatási jogviszonyával, valamint fegyelmi és kártérítési felelősségének megállapításával kapcsolatos döntéseit az alpolgármester írja alá. A polgármester személyi anyagát a jegyző kezeli, és ellátja a foglalkoztatási jogviszonyával kapcsolatos ügyviteli feladatokat.”
18. § Az önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (XI. 6.) önkormányzati rendelet 46. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Az alpolgármesterek feladatköreit a polgármester határozza meg..”
19. § Az önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (XI. 6.) önkormányzati rendelet 50. § (4)–(6) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(4) A polgármester előterjesztését a vonatkozó jogszabályok és a jegyző javaslatainak figyelembevételével teszi meg.
(5) A polgármesteri hivatal szervezeti felépítését, ügyfélfogadási rendjét, a vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség alá eső köztisztviselők körét az 5. melléklet tartalmazza.
(6) A képviselő a polgármesteri hivataltól a polgármester útján igényelheti a képviselői munkához szükséges tájékoztatást, ügyviteli közreműködést. Kérelmére a polgármestertől legkésőbb 30 napon belül érdemi választ kell kapnia”
20. § Az önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (XI. 6.) önkormányzati rendelet 51. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Az önkormányzat a családsegítés és gyermekjóléti szolgálat körében felmerülő feladatainak hatékonyabb, célszerűbb, ellátása érdekében tagönkormányzatként a Kerekegyháza és Térsége Feladatellátó Társulásban, hulladékgazdálkodási feledatainak ellátása érdekében Duna-Tisza közi Hulladékgazdálkodási és Környezetvédelmi Önkormányzati Társulásban (MOHU) vesz részt.”
21. § Az önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (XI. 6.) önkormányzati rendelet 52. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) Helyi népszavazást a népszavazás kezdeményezéséről, az európai polgári kezdeményezésről, valamint a népszavazási eljárásról szóló 2013. évi CCXXXVIII. törvényben meghatározottakon túl kezdeményezheti a választópolgárok legalább tizenöt százaléka.
(2) A képviselő-testület köteles elrendelni a helyi népszavazást, ha azt a választópolgárok legalább 25 %-a kezdeményezte.”
22. § Az önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (XI. 6.) önkormányzati rendelet 56. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) Az önkormányzat tulajdonára és gazdálkodására vonatkozó legalapvetőbb rendelkezéseket az önkormányzat vagyonáról, a vagyontárgyak feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról szóló 15/2019. (X.30.) önkormányzati rendelet (Vagyonrendelet) határozza meg, melyben a képviselő-testület megállapítja:
a) a forgalomképtelen vagyontárgyak körét,
b) a törzsvagyon korlátozottan forgalomképes tárgyait és azokat a feltételeket, amelyekre figyelemmel kell lenni a vagyontárgyakról való rendelkezés során,
c) azoknak a vagyontárgyaknak, vagyoni részeknek és jogoknak a körét, amelyek elidegenítéséről, megterheléséről, vállalkozásba való beviteléről, illetőleg más célú hasznosításáról csak helyi népszavazással lehet dönteni.
(2) Az önkormányzat törzsvagyonát (forgalomképtelen törzsvagyon, korlátozottan forgalomképes törzsvagyon), valamint a forgalomképes vagyontárgyak tételes körét az önkormányzat Vagyonrendeletének a mellékletei tartalmazzák.”
23. § Az önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (XI. 6.) önkormányzati rendelet 4. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.
24. § Az önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (XI. 6.) önkormányzati rendelet
a) 2. § (5) bekezdésében az „Ágasegyházi Polgármesteri Hivatal” szövegrész helyébe az „Ágasegyháza Község Önkormányzat Polgármesteri Hivatala” szöveg,
b) 3. § (2) bekezdésében az „adományozására külön rendeletet alkot” szövegrész helyébe az „adományozásáról az Ágasegyháza Község címeréről és zászlajáról szóló 7/1997 (VIII.7.)a rendeletet rendelkezik” szöveg,
c) 21. § (1) bekezdésében az „illetve,” szövegrész helyébe a „vagy” szöveg és a „napirend” szövegrész helyébe a „napirendnek a” szöveg,
d) 23. § (1) bekezdésében a „programot” szövegrész helyébe a „munkaprogramot” szöveg,
e) 23. § (2) bekezdésében a „program” szövegrész helyébe a „munkaprogram” szöveg,
f) 24. § (6) bekezdés d) pontjában a „kötelezetteket, illetve a tájékoztatásra felkérteket” szövegrész helyébe a „kötelezetteknek és tájékoztatásra felkérteknek a nevét” szöveg,
g) 40. § (1) bekezdésében az „Az alakuló ülésen, illetve” szövegrész helyébe az „A képviselő a képviselő-testület alakuló ülésén, vagy - időközi választás esetén -” szöveg, az „ülésen esküt” szövegrész helyébe az „ülésen a képviselő-testület előtt a Mötv. 1. mellékletében meghatározott szöveggel esküt” szöveg és a „tesz.” szövegrész helyébe a „tesz és erről okmányt ír alá.” szöveg,
h) 43. § (2) bekezdésében az „ , illetve” szövegrész helyébe az „és” szöveg,
i) 44. § (4) bekezdés b) pontjában az „illetve akinek” szövegrész helyébe a „vagy akinek a” szöveg,
j) 46. § (1) bekezdésében a „- saját tagjai közül a polgármester javaslatára,” szövegrész helyébe az „a polgármester helyettesítésére, munkájának segítésére két társadalmi megbízatású alpolgármester válasz” szöveg és az „a képviselő-testület megbízatásának időtartamára - a polgármester munkájának segítésére egy ő alpolgármestert választ” szövegrész helyébe az „oly módon, hogy közülük az egyik tagja, a másik pedig nem tagja (külsős) a képviselő-testületnek” szöveg,
k) 53. § (1) bekezdésében a „ .” szövegrész helyébe az „a Mötv. 53.§-ban meghatározottak szerint.” szöveg,
l) 53. § (3) bekezdésében a „nappal tájékoztatni” szövegrész helyébe a „nappal előtte tájékoztatni” szöveg
lép.
25. § Hatályát veszti az önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (XI. 6.) önkormányzati rendelet
a) 10. § (2) bekezdése,
b) 25. § (7) bekezdése,
c) 30. § (3) és (4) bekezdése,
d) 30. § (7) és (8) bekezdése,
e) 30. § (12) bekezdése,
f) 31. § (4) bekezdése,
g) 34. § (6) bekezdése,
i) 40. § (8) bekezdése,
j) 43. § (1) bekezdésében a „Nem lehet a bizottság elnöke vagy tagja a polgármester, az alpolgármesterek, a képviselő-testület hivatalának dolgozója.” szövegrész,
k) 47. §-a,
l) 50. § (1) bekezdése,
m) 53. § (2) bekezdésében az „ , a polgármesterekhez, alpolgármesterhez vagy a jegyzőhöz” szövegrész,
n) 53. § (3) bekezdésében az „a rendezvény előtt” szövegrész.
26. § Ez a rendelet 2025. augusztus 30-án lép hatályba.
1. melléklet a 7/2025. (VIII. 29.) önkormányzati rendelethez
1. Az önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (XI. 6.) önkormányzati rendelet 4. melléklet 1. pontja helyébe a következő pont lép:
„1. A Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság elnöke és tagjai: