Inárcs Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2025. (II. 13.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2023. (II. 16.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2025. 02. 14- 2025. 02. 15Inárcs Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2025. (II. 13.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2023. (II. 16.) önkormányzati rendelet módosításáról
[1] Inárcs Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében,
[2] az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva,
[3] az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2023. (II. 16.) önkormányzati rendelet módosításáról a következőt rendeli el.
1. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2023. (II. 16.) önkormányzati rendelet 6. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) Az Önkormányzat a hatáskörébe utalt hatósági ügyek intézése során csak abban az esetben alkalmazza a papír alapú ügyintézést, amennyiben azt magasabb szintű jogszabály kötelező jelleggel előírja.
(2) Az állampolgárok közigazgatási hatósági eljárással kapcsolatos elektronikus tájékoztatását az Önkormányzat a község internetes honlapján, valamint Inárcs Nagyközség Önkormányzata Facebook oldalán biztosítja.”
2. § (1) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2023. (II. 16.) önkormányzati rendelet 11. § (1) bekezdés d) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Az Önkormányzat a helyi közügyek, valamint a helyben biztosítható közfeladatok ellátása, koordinálása, valamint fejlesztése érdekében együttműködik:)
(2) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2023. (II. 16.) önkormányzati rendelet 11. § (1) bekezdés f) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Az Önkormányzat a helyi közügyek, valamint a helyben biztosítható közfeladatok ellátása, koordinálása, valamint fejlesztése érdekében együttműködik:)
3. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2023. (II. 16.) önkormányzati rendelet 20. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) A rendes ülés meghívóját és az előterjesztéseket a képviselő-testületi ülés időpontja előtt legalább 5 nappal ki kell küldeni”
4. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2023. (II. 16.) önkormányzati rendelet 21. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Indokolt esetben lehetőség van a képviselő-testületi ülés összehívására, a rendkívüli ülések esetében a meghívót és a hozzá tartozó előterjesztéseket lehetőség szerint az ülés napját megelőzően 3 napon belül, de legalább 24 órával előbb
a) elektronikus úton,
b) helyi kézbesítő útján kell kézbesíteni.
c) telefonon keresztül történő szóbeli meghívással.”
5. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2023. (II. 16.) önkormányzati rendelet 81. § (1) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A Képviselő-testület társulásai:)
6. § (1) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2023. (II. 16.) önkormányzati rendelet 6. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
(2) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2023. (II. 16.) önkormányzati rendelet 7. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.
7. § Hatályát veszti az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2023. (II. 16.) önkormányzati rendelet 81. § (1) bekezdés b) pontja.
8. § Ez a rendelet 2025. február 14-én lép hatályba, és 2025. február 15-én hatályát veszti.
1. melléklet a 7/2025. (II. 13.) önkormányzati rendelethez
2. melléklet a 7/2025. (II. 13.) önkormányzati rendelethez