Dág Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2025. (XII. 2.) önkormányzati rendelete

a képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XI. 26.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2025. 12. 03- 2025. 12. 04

Dág Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2025. (XII. 2.) önkormányzati rendelete

a képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XI. 26.) önkormányzati rendelet módosításáról

2025.12.03.

[1] A képviselő-testület működésének alapvető szabályait a szervezeti és működési szabályzatról szóló önkormányzati rendelet határozza meg. A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény rendelkezéseire figyelemmel Dág Község Önkormányzata Képviselő-testülete elvégzi szervezeti és működési szabályzatának felülvizsgálatát.

[2] Dág Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XI. 26.) önkormányzati rendelet 1. §-a a következő (5) bekezdéssel egészül ki:

„(5) Az Önkormányzat működési területe: Dág község közigazgatási területe.”

2. § A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XI. 26.) önkormányzati rendelet 3. §-a a következő (4) bekezdéssel egészül ki:

„(4) Az ülés összehívása és vezetése Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 65. §-a alapján történik.”

3. § A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XI. 26.) önkormányzati rendelet a következő alcímmel egészül ki:

„2/A. Az alakuló ülés

5/A. § (1) A képviselő-testület az alakuló ülését a Polgármesteri Hivatal tanácstermében tartja.

(2) Az alakuló ülésre történő meghívás történhet írásban, elektronikus úton olyan módon, hogy az ülés előtt legalább 3 nappal megkapják, vagy értesüljenek róla a képviselők, valamint a tanácskozási joggal meghívottak.

(3) A képviselő-testület alakuló ülését Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) előírásainak megfelelően a polgármester hívja össze és vezeti.

(4) Az alakuló ülésen a képviselő-testület azokban az ügyekben dönt, amelyekről a magasabb szintű jogszabályok szerint az alakuló ülésen döntenie szükséges.”

4. § A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XI. 26.) önkormányzati rendelet 25. §-a a következő (3) bekezdéssel egészül ki:

„(3) Amennyiben a közérdekű kérdés vagy javaslat a közmeghallgatáson nem válaszolható meg, a meg nem válaszolt közérdekű kérdést és javaslatot a polgármester 15 napon belül kivizsgálja és írásban választ ad.”

5. § A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XI. 26.) önkormányzati rendelet 18. alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:

„18. Polgármester”

6. § A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XI. 26.) önkormányzati rendelet 30. §-a a következő (3) és (4) bekezdéssel egészül ki:

„(3) A polgármester, a képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett dönthet a két ülés közötti időszakban felmerülő, halaszthatatlan, a képviselő-testület hatáskörébe tartozó alábbi önkormányzati ügyekben: önkormányzati saját forrást nem igénylő pályázatok benyújtása esetén, ha a pályázati határidő a következő ülésig lejár.

(4) Amennyiben a képviselő-testület határozatképtelenség, vagy határozathozatal hiánya miatt, két egymást követő alkalommal ugyanazon ügyben nem hozott döntést, a polgármester az önkormányzat kötelező alapellátásának működését biztosító ügyekben döntést hozhat.”

7. § (1) A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XI. 26.) önkormányzati rendelet 32. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A jegyzői tisztség betöltetlensége, illetve a jegyző tartós akadályoztatása esetén - legfeljebb 6 hónap időtartamra - a jegyzői feladatokat az igazgatási ügyintéző látja el.”

(2) A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XI. 26.) önkormányzati rendelet 32. §-a a következő (4) bekezdéssel egészül ki:

„(4) A jegyző köteles jelezni a képviselő-testületnek és szerveinek, ha a döntés meghozatala előtt, vagy a döntés meghozatalát követően jogszabálysértést észlel, vagy a képviselő-testület, valamint szervei működése jogszabálysértő.”

8. § A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XI. 26.) önkormányzati rendelet a következő fejezettel egészül ki:

„VI/A. Fejezet

Alpolgármester

33/A. § (1) A képviselő-testület a képviselők közül egy alpolgármestert választ.

(2) Az alpolgármester társadalmi megbízatásban látja el feladatait.”

9. § A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XI. 26.) önkormányzati rendelet 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

10. § Hatályát veszti a képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XI. 26.) önkormányzati rendelet 31. §-a.

11. § Ez a rendelet 2025. december 3-án lép hatályba.

1. melléklet a 7/2025. (XII. 2.) önkormányzati rendelethez

1. melléklet