Radostyán Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2025. (IX. 3.) önkormányzati rendelete
a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2021. (X.15.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2025. 09. 05- 2025. 09. 06Radostyán Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2025. (IX. 3.) önkormányzati rendelete
a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2021. (X.15.) önkormányzati rendelet módosításáról
[1] Radostyán Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a helyi közügyek intézését és a képviselő-testület szervezetének és működésének részleteit, a jogszabályokban megfogalmazott jogaival és kötelezettségeivel összhangban, az önkormányzati jogok kiteljesítése, a demokratikus működés feltételeinek megteremtése, a település önfenntartó képességének biztosítása és a helyi közösség öngondoskodásra való képességének erősítése érdekében állapítja meg.
[2] Radostyán Község Önkormányzatának Képviselő-testülete erre figyelemmel az Alapörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdésének d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2021. (X. 15.) önkormányzati rendelet 4. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„4. § A képviselő-testület tagjainak száma: 5 fő. ”
2. § A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2021. (X. 15.) önkormányzati rendelet 33. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Az előterjesztett, illetve a vitában elhangzott minden egyes döntési javaslatot szavazásra kell bocsátani.”
3. § A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2021. (X. 15.) önkormányzati rendelet 42. §-a a következő (3) bekezdéssel egészül ki:
„(3) A jegyzőkönyvből készített kivonat, másolat, az önkormányzati rendelet, hozott határozat szövegének hitelesítésére a jegyző, távolléte vagy akadályoztatása esetén az általa írásban kijelölt köztisztviselő jogosult.”
4. § A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2021. (X. 15.) önkormányzati rendelet 43. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) A képviselő-testületi tag és más felszólaló, valamint a jegyző kérheti, hogy felszólalását a jegyzőkönyv szó szerint tartalmazza.
(2) A képviselő-testület a működése során keletkezett valamennyi közérdekű adat és közérdekből nyilvános adat megismerését az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvényben meghatározottak szerint biztosítja, a tájékoztatási és közzétételi kötelezettség teljesítéséről az önkormányzat honlapján a törvényben meghatározott módon gondoskodik.”
5. § A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2021. (X. 15.) önkormányzati rendelet 51. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„51. § (1) A helyi önkormányzati képviselő maga határozza meg a helyi közügyek ellátásában való közreműködése, a lakossággal való kapcsolattartása formáit a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvényben meghatározott keretek között.
(2) A községi önkormányzat képviselőjét munkájáért havonta tiszteletdíj illeti meg, melynek összege 2025. évtől bruttó 40.000-Ft/hó.
(3) Az önkormányzati képviselőnek a tevékenységével kapcsolatosan felmerült utazási költségeit az önkormányzat eseti elszámolás alapján megtéríti. A költség kifizetését a polgármester engedélyezi.”
6. § A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2021. (X. 15.) önkormányzati rendelet 52. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Igazoltnak minősül a távollét, ha arra igazolt betegség, munkahelyi elfoglaltság, állampolgári kötelezettség teljesítése, hivatalos kiküldetés, illetve előre megszervezett üdülés miatt, vagy egyéb egyedi méltányolható személyes indok, körülmény (pl.: betegség vagy haláleset a családban, baleset...stb.) miatt kerül sor.”
7. § (1) A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2021. (X. 15.) önkormányzati rendelet 56. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A képviselő-testület az önkormányzat működésével, valamint a polgármester vagy a jegyző feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátására az önkormányzat hivatalaként, Parasznya Község Önkormányzatával, valamint Sajókápolna Község Önkormányzatával közösen Közös Önkormányzati hivatalt tart fenn Parasznyai Közös Önkormányzati Hivatal néven. ”
(2) A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2021. (X. 15.) önkormányzati rendelet 56. §-a a következő (1a) bekezdéssel egészül ki:
„(1a) A Parasznyai Közös Önkormányzati Hivatalt a jegyző vezeti, és gyakorolja a munkáltatói jogokat a közös önkormányzati hivatal köztisztviselői felett.”
(3) A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2021. (X. 15.) önkormányzati rendelet 56. §-a a következő (3) bekezdéssel egészül ki:
„(3) A jegyző feladatait az Mötv. 81. § (1) és (3) bekezdése tartalmazza. Ennek keretében a jegyző a Képviselő-testület és szervei működése, valamint a döntések meghozatala során ügyel a törvényességre:
a) előkészíti, koordinálja, és ellenőrzi a bizottság és a képviselő-testület elé kerülő előterjesztések törvényességét,
b) megszervezi a képviselő-testület, a bizottság ügyviteli tevékenységével kapcsolatos feladatokat,
c) a képviselő-testületi ülésen az előterjesztés vitájában, a szavazás előtt bármely javaslatot érintően törvényességi észrevételt tehet,
d) tanácskozási joggal részt vesz a képviselő-testület és a bizottság ülésein és köteles jelezni, ha a döntéshozatalnál vagy a működésük során jogszabálysértést észlel,
e) intézkedést kezdeményez a törvénysértések megszüntetésére,
f) gondoskodik a képviselő-testületi és a bizottsági ülések jegyzőkönyveinek elkészíttetéséről és a Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Kormányhivatal részére való megküldéséről.”
8. § A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2021. (X. 15.) önkormányzati rendelet a következő alcímmel egészül ki:
„Belső ellenőrzés
59/A. § Az önkormányzat és költségvetési szervei gazdálkodásának pénzügyi ellenőrzését a hatékonyabb feladatellátás érdekében a Képviselő-testület az Sajószentpéter Környéki Önkormányzati Társulás által foglalkoztatott belső ellenőr, mint belső ellenőrzési vezető útján biztosítja a társulási megállapodásban foglalt keretek között. A feladatellátás forrását a Képviselő-testület mindenkori költségvetésében biztosítja.
59/B. § (1) A belső ellenőrzés célja, hogy független, tárgyilagos ellenőrző és tanácsadó tevékenység útján az ellenőrzött szervezet működésének fejlesztéséhez, a tevékenysége eredményességéhez hozzájáruljon. Ennek érdekében az ellenőrzött szervezetet módszeresen értékeli, illetve fejleszti az irányítási és belső kontrollrendszer hatékonyságát.
(2) A belső ellenőrzési feladatok ellátására és a feladatok körére a költségvetési szervek belső kontrollrendszeréről és belső ellenőrzéséről szóló 370/2011.(XII.31) Korm. rendelet rendelkezései az irányadóak.”
9. § Hatályát veszti a képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2021. (X. 15.) önkormányzati rendelet
a) 52. § (7) és (8) bekezdése,
b) 1. melléklete.
10. § Ez a rendelet 2025. szeptember 5-én lép hatályba.